~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Cina - 13 juli 2007 23:09

Idag har solen vart framme hela dagen. Så underbart härligt det har vart.

Tänk så mycket lättare allt går när solen skiner.

Dagen började med att inta frukost på altanen.

Så fick jag lust med en massa saker.

Började rensa rabatterna och gubben klippte gräset.

Så rensade jag bort brännässlorna hos grannen. Vi brukar hjälpas åt.

Och grannsämjan är ju KANON!!!


Sedan så körde vi min cancersjuk vän till ÖB. Hon behövde ha hem lite saker och jag hade lovat att vi skulle köra henne. Hon såg lika pigg ut idag som igår.....KUUUL att se. Hon skall faktiskt åka på semester till Öland med sin son och sitt EX. Skönt för henne att komma iväg. Hon frågade även mig idag om vi skulle åka på en kryssning till Åland o det kan jag väl hänga med på.

Jag köpte ett par rosa söööööta byxor till Isabell (hon som fyllde 1 år)

Dom var så fina det var applikationer på dom.


Sedan på em körde gubben sonen och sonhustrun till en uthyrningsfirma av bilar. Dom har hyrt en bil för dom skall oxå åka på semester till Öland imorogn. Och dom vågar inte åka med den dom har för den är av äldre modell......

Så fick dom saften som jag kokade igår oxå.

Den smakade jätte gott sa dom och det var väl tur det.


Nu är jag trött så jag säger natti natti till er som läser detta.



Av Cina - 13 juli 2007 13:23

SMÖRDEG MED SKINKA

Detta behöver Du till fyra portioner:

2 plattor djupfryst smördeg
75 g kokt skinka
1 dl riven ost , typ greve
1/2 dl hackad persilja
2 msk senap

Serveringsförslag:
Servera med sallad och tomater och gärna med ett glas öl.

Gör så här:

1. Tina smördegsplattorna och kavla ut dem något. Dela dem mitt itu och kavla ut dem till fyra stycken kvadrater.

2. Tärna skinkan och blanda den med ost, persilja och senap.

3. Fördela fyllningen mitt på smördegskvadraterna. Rulla ihop dem och tvinna ihop ändarna, så att de liknar ett paket.

4. Pensla smördegspaketen med ägg, och lägg dem på en plåt täckt med bakplåtspapper.

5. Grädda mitt i ugnen i 225 grader i cirka 15 minuter.Lägg dem att svalna på ett galler.

Njut !!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards