~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 17 juli 2007

Av Cina - 17 juli 2007 21:24

Imorse när jag vaknade så var det mulet som attan och jag

tänkte att "regn idag o sol igår" typiskt att vi inte fick ha solen kvar.

Men det klarnade upp men luften var kvav o regnet hängde i luften.

Åskan var nog i antågan men den kom inte då utan den kom nu i kväll o fy tusan vilka smällar och det regnade hagel. Jag är ju så himla åskrädd.

Vet att jag ej behöver vara det i stan. Men jag är det ändå. Och det sitter i sedan jag var barn. Jag var 5 år och var hos min farmor och farfar och dom hade lantgård så vi var i ladugården och mjölkade korna. Och åska började gå som sjutton och rätt som det var kom det ett eldklot in genom en dörr och den rullade på ( jag vad det nu heter det som korna sitter fast i ) ja kommer inte ihåg det nu. Men iallafall så rullade på detta föremål och till slut träffade detta eldklot 2 kor och dom dog direkt. Och detta varade bara sekunder, och jag minns det som om det var igår och det är 50 år sedan i år. Och varje gång åskan börja mullra så tänker jag på detta.


Ikväll var vi ut till Skultuna och kollade den lägenhet som min son och hans fru blivit erbjudna. Och det är som att bo på landet. Var jätte fint och lagom gräsplätt var det och en jätte stor altan med tak. Så nu får vi väl se om dom får den. De är dom o ett par till som kollat på den.

Kan ju bara hålla tummarna. Klart det blir en bit att åka in till stan och jobben men det får dom väl ta.


Detta var allt för idag!



Av Cina - 17 juli 2007 10:05

4 portioner

9 points


500gr griskött av skinka, bog eller grytbitar

2 msk äkta soja

4 dl vatten + hönsbuljongtärning

1 krm svartpeppar

1 purjolök

1 klyfta vitkål

1 liten burk ananasringar

0,5 dl ananasspad

1 msk socker

1 msk vinäger

salt

2 tsk arrowrot

1,5 dl ris


Skär köttet i strimlor och lägg det i en skål. Tillsätt sojan och rör om.

Låt stå 5 min. Koka upp vattnet och buljongtärningen och svartpepparen. Lägg i köttet med sojan. Låt koka 25 min. Skölj och strimla purjolöken och vitkålen. Låt ananasen rinna av men spar spadet. Skär den i bitar. Rör ned grönsakerna och ananasen i grytan. Tillsätt ananasspadet, socker, vinäger och salt. Låt grytan koka ytterligare 5 min.

Rör ut arrowroten i lite kallt vatten. Rör ner i grytan, och servera tillsammans med riset.


Detta är jätte gott!!

Lycka till.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards