~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 26 juli 2007

Av Cina - 26 juli 2007 22:31

Idag fick jag en tidig fördelsedagspresent av Håkan.

Jag fick en ny digitalkamera en lite fin sak.

Så nu kan jag ta egna bilder igen.

De gammla jag hade var 7 år så den fick Håkan ta nu.

Så kan han fota när han skall åka o fiska med grannen Micke.....hahaha

Ja fick en Nikon kamera ja jag valde den själv vill inte ha någon avancerad sak utan bara en som tar klara o fina bilder.

Så nu kommer ni bli bomade av bilder hädan efter.

Mycket blommor och vindruvor och tomater hahahaha.

Jag testade den nu ikväll och fotona på mina katter är tagna med den.

Inte så dumma eller hur????


Idag har vi haft en solig och kvav dag.

Inget regn idag heller....konstigt nog.

Skönt det tycker jag.


Nu får vi se hur det går att sova inatt på denna hemska kudde.

Men hoppas att det går bättre inatt än natten som var.

Skriver och berättar imorogn hur det gick!

Av Cina - 26 juli 2007 21:59

Tänkte visa mina gulliga katter av rasen Helig Birma

Jag har 3 st 1 hona och 2 hannar.

Cromiz är en tjej och hon är Brun maskad och är 4 år

Elvis är en kille och är Blå maskad och är även han 4 år

Gizmo är en kille och han är Blå tabby och är 1 år.

Elvis och Gizmo kommer från samma uppfödare i Bålsta.

Cromiz kommer från en uppfödare i Surahammar.

Dessa är våra barn så är det bara.


Av Cina - 26 juli 2007 13:16

Ja inte var denna huvudkudde vad jag hade hoppats på heller.

Usch så svårt det var att somna igårkväll.

Tyckte att jag hade huvet i taket mycket obekvämt var det.

Men somnade ju till slut iallafall.

Tänkte ett tag att gå upp o hämta den gamla men jag tänkte då blir ju den nya liggandes. Kanske man vänjer sig vid den och att den blir lite plattare när man legat på den ett tag.

Där fick man för man gjorde sig till och köpte nya.

Det återstår att se.

Av Cina - 26 juli 2007 13:09

Jaha detta kort är taget sommaren 1955, då det var en mycket varm sommar. Det har mamma berättat för hon väntade ju tvillingarna då.

Tänk då fanns det inga pooler och sånt som finns idag.

Nej då fick man ta vad man haver.

Denna balja vet jag var rostfri och den hade min farmor och lutade långa i till julen.....hahahaha.... konstigt att man inte luktade fisk, man kanske gjorde vad vet jag.

Kortet är ju naturligtvis taget hos farmor o farfar. För jag var ju hos dom jämt. Mamma, pappa och jag bodde hos dom tills mamma fick tvillingarna.



Korten går ej att förstora för dom är så här små tyvärr.


Av Cina - 26 juli 2007 09:43

1 portion

6,5 points


1 stor skiva tunnbröd

½ tsk fransk senap el annan senap

3 stora salladsblad

3 tunna skivor rostbiff

1 msk matlagningsyoghurt

1 msk bostongrurka

tomat

gurka


Bred senapen på brödet och lägg på lätt fuktade salladsblad så att det mjuknar och kan rullas. Lägg på rostbiffskivorna så de täcker hela brödet. Blanda och klicka på yoghurt och bostongrurka. Rulla ihop. Lägg till tomater och gurka i lagom skurna mumsbitar.


Smaklig måltid!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards