~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 28 juli 2007

Av Cina - 28 juli 2007 21:20

Som ni alla vet nu så fick jag ju en för tidig fördelsedagspresent i torsdags.

Och det var ju då en ny digitalkamera.

Så nu kommer jag bombadera er med bilder.

Har vart ut på en runda idag som jag nu vill visa er.

Min cerisa hängpelargon den är så himla vacker.


Våra häng jordgubbar som gett oss massor med röda gubbar.


Mina vindruvor börjar så smått att ändra färg de skall bli blåa.

Är så stolt över dessa vindruvor vi har ungefär 60 klasar på den.


Rönnbären börja att bli röda som ni ser. Usch hoppas det inte blir en kall vinter bara!!!!

Detta var allt för denna gång!

Lämna gärna en kommentar....


Av Cina - 28 juli 2007 17:29

Idag när jag var ut och handlade så hade de fått Västerås gurka.

Och jag är gurkoman så jag köpte 3,1 kg.

Så nu har jag lagt in den.

Himla gott med gurka tycker jag.

Kanske inte så många som lägger in själva nu för tiden.

Men för mig som äter så mycket gurka lönar det sig att lagga in själv.


RECEPTET:

2 kg västeråsgurka (inte för grova)
6 dl strösocker
3/4 dl salt
2 markeringar Falu ättika 24%
2-3 msk senapsfrö
Cirka 10 dillkronor

1. Gör rent gurkorna väl!
2. Skiva gurkorna
3. Blanda ihop socker, salt och senapsfröna.
4. Varva gurkor, socker/salt/senapsfröna, ättikan och dillkronorna I en stor bunke.
5. Låt blandningen stå över natten eller tills gurkorna har vattnats ur så att lagen täcker gurkorna. Rör om lite då o då.
6. Häll gurkor och lag på burkar.

Lång hållbarhet I kylen eller något annat svalt ställe!

LYCKA TILL!!


Av Cina - 28 juli 2007 14:35

Vill du dansa en ringdans med mig???

Så kopiera denna ringdans och sätt ut på din blogg.

Skriv gärna och berätta om du har tagit den till din blogg.

Kan ju vara lite kul med lite leka oxå.

Av Cina - 28 juli 2007 12:59

Här kan ni se min lille bror Christer.

På denna bild är han 2 år.

Undrar om han blev inspirerad av mig när jag spelade Beatles.....hahahaha

Han har mammas peruk på sig (ja på den tiden hade damerna peruk)

Visst är han väl söt??

Idag är han 41 år och är gift och har 3 söner.

Av Cina - 28 juli 2007 09:09

4 portioner

6,5 points


4 skivor mört nötkött

salt, svartpeppar

1 msk flytande margarin


Rotfruktsgratäng

400 gr potatis

250 gr morötter

1 tsk margarin till formen

salt, peppar

1,5 dl mellanmjölk

2 msk riven ost


Vitlökskesella

1 dl kesella

1 pressad vitlöksklyfta

1 msk finhackad persilja

salt, peppar


Skala och riv morötterna och skiva potatisen tunt. Lägg dem i en smord form. Krydda. Häll på mjölken och strö över osten. Grädda i 200 grader 45 min. Smaksätt kesellan med vitlök, persilja salt och peppar. Stek köttet i margarinet. Vänd när saft börjar sippra ut på ena sidan, stek ytterligare några minuter, beroende på hur du vill ha köttet. Servera med rotfruksgratängen och vitlökskesllan.


Smaklig måltid!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards