~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2007

Av Cina - 29 juli 2007 20:35

Här nedan kan ni se mina söner när dom var små och oskyldiga.

Nu är dom vuxna!!!

Tänk vad tiden går....

Detta är Patrik här är han 7 månader 1971

Idag är han 37 år!!!


Detta är Johan här är han 2 år 1974

Idag är han 35 år!!!

Usch vad tiden går ...det är på barnen man ser att man börjar bli gammal....hahahahaha

Av Cina - 29 juli 2007 16:40

Idag har jag bakat drömmar

Det vart ganska bra.

Möra och fina säger dom som smakat dom.

Mina kära grannar fick smakprov på dom.

Och även på gurkan som jag la in igår.

Så nu har jag vart och köpt gurka igen och lagt in till

Cattha och Micke.

Av Cina - 29 juli 2007 13:38

Här kan ni se min lilla älskade farmor Linnéa.

Och min kungspudel Rina som jag hade då.

Båda är nu borta sedan en tid tillbaks.

Men kul att mamma skickade mig detta kort.

Tack snälla mamma!!!

Av Cina - 29 juli 2007 10:20

Är du trött på detta väder???

   Ja: 85,7 % 

   Nej: 14,3 % 

   Vet ej: 0%   

Totalt har 21 personer röstat.
Omröstningen startade 2007-07-19 15:31

Av Cina - 29 juli 2007 10:04

4 portioner

8 points


1 kyckling

1 msk olja

1 msk soja

rivet skal av en citron

saft av 1 citron

1 tsk basilika


PILAFFRIS

1 gul lök

1 röd paprika

1 msk olja

2 dl ris

1 hönsbuljongtärning

1 tsk paprikapulver

salt o peppar


Blanda olja, soja, citronskal och saft, peppar och basilika. Pensla kycklingen och ugnsstek den sedan i 175 grader i 1 timma. Skala och hacka löken. Skär paprikan i små tärningar. Fräs i oljan, späd med vatten och fyll på med smulad hönsbuljongtärning, ris och kryddor. Koka enligt beskrivning på paketet. Dela kycklingen, tag bort skinnet. Servera med pilaffris och grönskaer.


Smaklig måltid.

Av Cina - 28 juli 2007 21:20

Som ni alla vet nu så fick jag ju en för tidig fördelsedagspresent i torsdags.

Och det var ju då en ny digitalkamera.

Så nu kommer jag bombadera er med bilder.

Har vart ut på en runda idag som jag nu vill visa er.

Min cerisa hängpelargon den är så himla vacker.


Våra häng jordgubbar som gett oss massor med röda gubbar.


Mina vindruvor börjar så smått att ändra färg de skall bli blåa.

Är så stolt över dessa vindruvor vi har ungefär 60 klasar på den.


Rönnbären börja att bli röda som ni ser. Usch hoppas det inte blir en kall vinter bara!!!!

Detta var allt för denna gång!

Lämna gärna en kommentar....


Av Cina - 28 juli 2007 17:29

Idag när jag var ut och handlade så hade de fått Västerås gurka.

Och jag är gurkoman så jag köpte 3,1 kg.

Så nu har jag lagt in den.

Himla gott med gurka tycker jag.

Kanske inte så många som lägger in själva nu för tiden.

Men för mig som äter så mycket gurka lönar det sig att lagga in själv.


RECEPTET:

2 kg västeråsgurka (inte för grova)
6 dl strösocker
3/4 dl salt
2 markeringar Falu ättika 24%
2-3 msk senapsfrö
Cirka 10 dillkronor

1. Gör rent gurkorna väl!
2. Skiva gurkorna
3. Blanda ihop socker, salt och senapsfröna.
4. Varva gurkor, socker/salt/senapsfröna, ättikan och dillkronorna I en stor bunke.
5. Låt blandningen stå över natten eller tills gurkorna har vattnats ur så att lagen täcker gurkorna. Rör om lite då o då.
6. Häll gurkor och lag på burkar.

Lång hållbarhet I kylen eller något annat svalt ställe!

LYCKA TILL!!


Av Cina - 28 juli 2007 14:35

Vill du dansa en ringdans med mig???

Så kopiera denna ringdans och sätt ut på din blogg.

Skriv gärna och berätta om du har tagit den till din blogg.

Kan ju vara lite kul med lite leka oxå.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards