~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2007

Av Cina - 24 juli 2007 15:18

Sitter här och funderar på hur en syster kan vara så elak mot sin bror.

Det är så här att min gubbe har en syster som jag undrar om hon inte alls tänker på sin bror utan bara på sig själv.

Håkans och hans systers pappa bor i Östersund. Och han är gammal och bor på ett dement hem. Men i fredags fick dom skicka honom till Östersunds sjukhus för han var elak och plockig o sov inget och så hade han ramlat o sagit huvudet i. Och han var lite mer borta än vanligt. Och där konstaterade dom att han hade en STOR blödning mellan hjärnhalvorna och de ringer till Håkans syster och underrättar henne om att de skulle köra honom i ambulansflyg till Umeå för en operation i huvet. Och hon frågade om han skulle klara det och DR hade sagt att 9 av 10 blir bättre men pappan är ju 87 år så jag tänkte att detta kan väl aldrig gå vägen.

Men läkaren frågade om det var ok att han blev opererad och hon hade svarat JA. Inte ringde hon hit och frågat vad Håkan tyckte heller. Men men hon tog detta beslut själv. Så ringer hon hit och berättar som det var. Och vad säger man???? Sagt och gjort pappan är nu opererad och dom har släppt på trycket han hade i huvet o tappat ur den vätska/blod som fanns.

Och han klarade det så här långt. Men river ut dropp och alla slangar o dyligt. Han är nu tillbaks på Östersunds sjukhus och dom har satt in extra vak på honom för han är så plockig och vill dra bort allt. Och idag ringer då Håkans syster och säger att hon och hennes man åker upp till Östersund imorgon och stannar i 2 nätter. För som hon sa så kanske det är sista gången hon ser honom. MEN hon frågade inte Håkan om han ville följa med heller. Till saken hör att dom skall bo på hotell, men Håkan har kunnat bott hos deras kusin som är godman till deras pappa. Tycker att detta är så ledsamt att jag var tvungen att få skriva av mig.

Det var skillnad när de skulle flytta pappan till dementboendet då fick han nog följa med för hon orkade inte städa o plocka i hans lägenhet. Klart att Håkan också vill hälsa på sin pappa han blev mycket besviken.

Undrar bara om det är jag som över reagerar just nu.

Vad tror ni???

.

Av Cina - 24 juli 2007 09:26

Tänk att få åka spark en vinterdag. Det var det roligaste jag visste som barn. Men då var det också vintrar och mycket snö. Tänk hur man än vrider och vänder så var det bättre förr. Inte många barn idag som upplevt riktiga vintrar som vi fick göra som barn. Nu är jag åter inne på detta med väder. Men när jag var liten så var det vinter, vår, sommar och höst.

Känns som man börjar bli gammal eller är det minnena som man vill plocka fram tro......

Av Cina - 24 juli 2007 09:18

2 portioner

7,5 points


80 gr spagetti

150 gr rökt skinka

1 liten gul lök

½ msk margarin

1 vitlöksklyfta

1 dl lättmjölk

2 ägg

salt

2 msk parmesanost

finhackad persilja


Koka spagettin. Skär skinkan i tärningar och finhacka löken. Smält margarinet och fräs löken mjuk. Pressa ner vitlöksklyftan och tillsätt skinkan. Fräs några minuter. Vispa ihop lättmjölk, ägg och salt och häll över skinkan och löken. Låt allt snabbt bli krämigt under omrörning. Lägg i den kokta spagettin, låt allt bli varmt. Lägg upp rätten, strö över parmesanost och persilja.

Av Cina - 23 juli 2007 20:53

Ja alla har väl både sett och hört allt om denna foppatoffel.

På sjukhusen är dom förbjudna för att personalen gav ifrån sig elektriska stötar och det var ju INTE alls så bra.

Synd tycker jag att det vart den effekten.

För dessa tofflor är underbart lätta och sköna att gå i så jag förstår att vårdpersonalen använde dom.De sviktar ju i skon när man går, måste vara bra för ben och fötter, för folk som står o går mycket. Den är ju också lätt att göra rent från allt smuts man går i på sjukhusen. Det är ju bara att kasta in dom i tvättmaskinen eller diskmaskinen om man så vill.

Och jag kommer ihåg när dom kom förra året. Och jag tyckte det var hemskt fula. Min sonhustru skulle köpa ett par och jag sa inte tusan skall du väl köpa så där fula skor att ha på jobbet. Jo det skall jag sa hon.

Och nu förstår jag henne. Hon jobbar ju på förlossningen och där kan det ju vara mycket spring. Men lyckan varade ju inte så länge för personalen.


Och varför började jag tala om dessa foppatoffler då......jo min son o sonhustru har vart på Öland 1 vecka och dom köpte ett par till mig som ni ser ovan. Och dom är verkligen sköna men INTE snygga men det bryr jag mig inte om för jag har sådana problem med mina fötter. Hittar aldrig något att ha på fötterna jag brukar säga att jag har "kalle anka fötter" då förstår ni hur dana mina fötter ser ut.....hahahaha

Men nu är jag iallafall ägare till ett par foppatofflor med smycken på.

Tänk att det fanns smycken att sätta ner i hålen. Ja tänk vad dom hittar på. Men en kul grej, är ju precis som mobilsmycken.

Men som sagt DEN FULASTE TOFFEL SOM FINNS!!!

Av Cina - 23 juli 2007 09:08

Detta kort är taget hos min farmor på landet 1956.

Då är jag alltså snart 4år.

Och tvillingarna är då 1 år.

Sedan är det min farmor som sitter på fotot.

Tänk så mysigt man hande det förr.

Inte många barn som får sitta så här nu och mysa.

Idag har inte så många tid på samma vis som dom hade förr.

Fast de hade himla mycket att göra förr också.

Men då tog dom sig tid.

Rätta mig om jag har fel!!!


Av Cina - 23 juli 2007 08:54

1 portion

7,5 points


½ tsk olja

10 cm purjolök

1 liten stånd fänkål ( kan uteslutas )

lite saffran

1 msk hummerfond + 1 dl vatten

150 gr vitfisk t.ex torsk eller rödspätta

salt

1 tomat

2 msk klippt dill

1 dl skalade räkor

2 dl kokt ris

ett par citronskivor


Hetta upp oljan i en fettsnål panna. Strimla purjolöken och låt den mjukfräsa utan att ta färg. Skiva fänkålen tunnt och lägg i den. Smula i lite saffran och rör försiktigt om. Häll på fonden och vatten. Lägg på lock

och koka på svag värme. Skär fisken i stora bitar och lägg mer den i pannan. Salta lätt. Skålla, skala och grovhacka tomaten. Fördela hacket över fisken. Strö på dill. Lägg på locket igen och koka tills fisken är vit och fast. Tag grytan från värmen. Vänd ned räkorna. Servera med nykokt ris och citron.

Smaklig måltid

Av Cina - 22 juli 2007 21:42

Ja måste bara få visa er alla mina fina blommor.

Är lite stolt att vi har så mycket fina blommor i år.

Och våran vindruva växer och druvorna blir bara större och större.

Här nedan kan ni se lite bilder.

Av Cina - 22 juli 2007 09:18

 Detta är Roy och jag 1954

Tror att hunden hette så.

Det var ej våran hund utan om jag minns rätt så var det den som vi hyrde av. Han var väldigt snäll denna hund.

Jag tyckte redan då om djur som ni kan se.

Tänk vilka tankar som kommer upp när man sitter och kollar dessa kort.

Är ju så roligt att minnas tillbaks på när man var barn.

Är nog nu när man blitt äldre som man är så nostalgisk.

Eller vad tror ni????

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards