~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2007

Av Cina - 16 juli 2007 20:26

Ja idag har vi då haft sol och varmt hela dagen ca 27 grader.

Vart lite varmt på em men jag skall fasen inte klaga för då kommer väl regnet igen. Och det vill man ju inte.

En dag som det inte har hänt så mycket hos mig.

Har nog mest pratat i telefon idag.

Och så har jag gjort en lektion i PSP.


Sonen och sonhustrun är på semester på Öland och dom skall flytta från huset dom just nu bor i. Eller rättare sagt har dom blivit uppsagda för damen dom hyra av har fått för sig att sälja huset till överpris. Och dom hade kontrakt på 3 år och har bott där 2 år till jul. Så nu har dom ju bara att flytta ut. Och dom vill inte hålla på att bråka med hyrestanten heller.

Så idag så fick dom en visning på en lägenhet i Skultuna och nu fick jag ju ringa till dom o höra hur dom tänkt sig om dom vill bo i Skultuna.

Och det ville dom. Så jag har jagat den hyresgästen idag för att få komma och titta. Så jag skall åka o kolla på den imorgon kväll. Det ser ut som radhus med över o undervåning jätte fina är dom. Har haft en före detta kompis som bott där. Så jag vet hur det ser ut. Men nu vill jag ju se om hur standarden är på denna. Men den är säkert bra. Får berätta om det imorgon.


Idag har jag tagit foto på mina häng luktärtor.

Massor med knoppar är det i den.



Detta var allt för idag.

Glöm ej att ge en kommentar snäääälla.

Blir så glad över det!

Av Cina - 16 juli 2007 13:02

2 portioner

Points: 2,5


200 g lövbiff

1 gul lök

1 dl vatten

0,5 dl soja

2 msk chilisås

1 tsk dragon

10 - 15 färska  champinjoner

1 grön paprika


Skär lövbiffen i 1 cm breda strimlor. Skala och skiva löken.

Blanda vatten, soja, chilisås och dragon i en micro säker skål med höga kanter.

Vänd ner kött och lök i såsen. Laga på full effekt ca 3 min.

Rör om efter halva tiden. Skiva svampen. Skär paprikan i strimlor.

Blanda med köttet och laga ytterligare på full effekt 2 min.

Rör om en gång under tillagningen.

Servera med ris och sallad.


Smaklig måltid!


Av Cina - 15 juli 2007 20:48

Jaha vad har då hänt här idag.

Ja kan väl säga så mycket som att inget har hänt.

Har vart lat idag.

Bara lagat mat och fixat lite med våra blommor och vindruvan.

Det har blåst nästan storm idag så vindruvan ville inte sitta på sin plats så gubben fick sätta fast den ordentligt igen. Den börjar ju bli så tung nu av alla klasar. Jag vill visa er mina lyckliga lottor som är så stora o fina.

Dom är köpta 1 april och stod i fönstret i köke men såg ut som om dom skulle dö men jag tog o ställde ut dom och då blev dom så här vackra.

Det är så roligt att få alla blommor att vara stora o frodiga.

Skriv gärna en kommentar när du ändå hälsar på här hos mig.

Blir så glad då.....=))

Detta var allt för idag!


Av Cina - 15 juli 2007 13:49

 1 portion

6,5 points


100gram renskav

½ rödlök

1 tsk olja

1 tsk vetemjöl

1 dl vatten

1/4 köttbuljongtärning

3 krossade enbär

1 msk färsk timjan eller 2 krm torkade

½ tsk soja

1 tsk vinbärgele eller saft

0,5 dl mild yoghurt

salt o svartpeppar.


Halvtina renskaven. Skala och strimla löken. Stek skaven i oljan i en stekpanna. Rör i löken och låt den fräsa med. Rör i mjölet och häll på vatten. Tillsätt köttbuljongtärning, enbär, timjan, soja och gelen/saft. Låt det koka några minuter.

Rör ner yughurten. Smaka va med salt o svartpeppar.

Servera med kokst potatis och grönskaker.

Lycka till!!


Av Cina - 15 juli 2007 10:09

 2dl creame fresch (lätt)

 2-3 msk lättmajonnäs

 1 burk rom (röd)

  Dill (klippt, ganska så mycket)

 Lite socker efter behag.

 Rör ihop allt och ställ svalt.

 Mycket gott till grillat kött o sallad.



Av Cina - 14 juli 2007 19:59

Idag har vi haft en underbar dag med sol och värme.

Vi grillade ikväll, det blev gillspjut och tusan så gott det var.

Sedan vart det en sallad och ananas o en fettsnål dressing.

Så har min granne och hennes ena barn vart in här och jag har lärt dom lite om bloggen. Lurade henne att börja blogga och så tycket jag att hennes dotter oxå skulle börja blogga.

Så nu väntar jag på att dottern reggar sig.


Och tro det om ni vill men nu REGNAR det här....=((

Går tusan inte en dag utan att det REGNAR...grrrrr.

Man är nu så himla trött på detta REGNANDE.

Men jag är nog inte ensam om att tycka det.


Dett var allt för mig för idag!

Av Cina - 14 juli 2007 12:12

Måste bara få visa upp mina vindruvor.

Det är 60 - 70 klasar på den just nu.

Är så lycklig över denna ranka.

Av Cina - 14 juli 2007 09:49

  Potatissallad

  2kg kokt potatis

 1 hackad rödlök

 1dl bostongurka

 Röran:

 1dl fettfri majonnäs

  4dl mini fraice.

 Blanda ihop detta med potatisblandningen.

 Låt stå kallt ca 1 timma innan servering.


Ät och njut

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Juli 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards