~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Cina - 7 augusti 2007 22:13

Usch idag har jag haft en neråt dag. Mår inte allas så bra som jag skulle vilja göra. Har ångest (panikångest) som heter duga. Jobbigt är det när det blir så här.

Sovit dåligt inatt gjorde jag oxå. Och så la jag mig en stund på em men inte tusan kunde jag sova heller. Bara svårt att andas o ont i bröstet.

Känner mig totalt mörbultad. Varför får man inte må bra för, det funderar jag över ibland. Nu har jag haft det så här i 4 år. Och jag vill inte må så här.Vissa dagar går det hur bra som helst, men så faller man ner igen. Är ett tag sedan jag var så här som jag har vart just idag.

Skall nog försöka ta o lägga mig o lyssna på ett avslappningsband. Så kanske allt släpper. Och så får jag hoppas att jag mår bättre i morgon.




Av Cina - 7 augusti 2007 11:18

Mamman övergav två små barn i kokhet bil - båda dogLämnade dem i bilen eftersom hon saknade barnvakt
Barnvakten kunde inte komma och Sametta Hayward måste till jobbet. För att lösa problemet lämnade hon sin ettåriga dotter och fyraårige son i bilens 60-gradiga värme.
  När hon kom tillbaka åtta timmar senare var barnen döda.

Shawn Campbell jr, 4, och Triniti Campbell, 1, klarade inte hettan i bilen när mamma jobbade.
  Den ensamstående mamman Sametta Hayward, 27, från Hanahan i South Carolina, hade barnvaktsproblem i förra veckan.
  Hon måste till jobbet och körde med barnen till gruppboendet där hon arbetade. Men i stället för att ta med dem till arbetsplatsen lämnade hon barnen i bilen på parkeringen utanför.
  
  Bilen blev glödhet
  Det var drygt 30 grader ute och solen gassade. I bilen fanns en elektrisk fläkt och hon lämnade mat och vatten till barnen. Men det var inte tillräckligt.
  - När solen skiner stiger temperaturen i bilen till 60 grader på en kvart. En sådan temperatur kan döda en vuxen eller ett barn på några minuter, säger akutläkaren Keith Borg till AP.
  När hon efter åtta timmar kom tillbaka var barnen döda eller döende. Hon åkte hem och duschade dem och gjorde ett klädbyte.
  En dag senare fann polisen de båda barnen döda i lägenheten. De låg då i en soppåse under diskbänken.
  
  Många frågetecken
  Sametta Hayward var svårt chockad samtidigt som polisen är förbryllad.
  Varför tog hon inte med barnen till jobbet och varför larmade hon inte ambulans när hon kom tillbaka till bilen? Eller varför åkte hon överhuvudtaget till jobbet?
  - Hon var antagligen rädd att förlora jobbet om hon sjukskrev sig, säger polisbefälet Michael Fowler.
  Haywards granne Tony Smith beskriver henne som en normal mamma med glada välmående barn. Hennes arbetsgivare hävdar att hon skötte arbetet fläckfritt. Själv har hon ännu inte gett någon förklaring och är nu misstänkt för mord eller dråp.
Tomas Skoglund

Av Cina - 7 augusti 2007 11:08

Ja idag vaknade man till en klarblå himmel o massor av sol.

Det blåser lite så det känns inte så varm som igår. Men jag har ingen sol på min baksida ännu. DEn brukar komma vid 12-12:30 o sedan finns den där ända tills den går ner. Håller på att tvättar idag så jag skall hänga ut det så är det snart torrt. 


Läste på aftonbladet att det var en kvinna i USA som hade tagit med sig sina barn till jobbet för att hon ingen barnvakt hade. Man trodde ju då att barnen skulle få vara med henne på hennes jobb men ICKE sa nicke hon lät dom vara kvar i bilen och vad händer , jo barnen var döda när hon kom ut från jobbet. Hur kan man vara så tanklös det kan jag inte fatta.


Inga djur och inga barn inlåsta i några bilar nu när det är så här varmt det borde ju folk begripa eller????


Och till er alla....KOM IHÅG ATT DRICKA MYCKET när det är så här varmt.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards