~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 24 september 2007

Av Cina - 24 september 2007 22:20

Usch idag på em började jag svettas och darra i hela kroppen,kändes som om jag skulle svimma.Hela jag darrade, jag sa till Håkan usch jag svimmar snart. Men hallå sa han ta blodsockret då. Och det gjorde jag och då hade jag 3,2 i socker. Och jag åt lite dajmkulor men det gick inte upp utan sjönk till 2,2. Då drack jag juice och så tog jag en sked messmör och då gick det upp. Detta var lite otäckt, jag har ju inte haft diabetes så länge så detta hade jag aldrig vart med om. Jag är ju tablett behandlad, Håkan är ju inslulin behandlad. Så nu måste jag nog börja ta och dricka lite mer än vad jag gör. För detta vill jag inte upp leva igen. Känner mig ganska så matt nu så jag skall ta och lägga mig nu..... 

Av Cina - 24 september 2007 14:44

Jag har bakat en långpannekaka med hallon idag.

Receptet nedan.


Långpannekaka med hallon eller vinbär eller blåbär.

6 ägg

4,5 dl socker - vispas ordentligt

vänd ner 4,5 dl vetemjöl

ha i 2-2 1/2 dl hallon, vinbär eller blåbär

Häll i en form som är 25 x 35.

Hyvla över margarin och lägg på som ett täcke.

Strö över pärlsocker.Grädda i 200 grader 25 min längst ner i ugnen.

OBS!!! Inget bakpulver.

Lycka till!

Av Cina - 24 september 2007 10:22


FRÅGA: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?
SVAR: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större.
Därför bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter att ha en stor
mage.



FRÅGA: Är simning bra för figuren?
SVAR: Tja, se på valar

FRÅGA: Jag har hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga livet,
stämmer det?
SVAR: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under
livet. Kasta inte bort dem på träning!! Genom träning slår hjärtat
snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!

FRÅGA: Borde jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt
och grönsaker?
SVAR: Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko?
Gräs. Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett
effektivt sätt att äta grönsaker på. Ät kyckling, och få i dig majs! En
fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker!

FRÅGA: Borde jag minska på mängden alkohol jag dricker?
SVAR: Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det
betyder att de tar bort vattnet ur frukten, och så får du ändå mer av det
goda, sunda innehållet. Öl görs av sädesslag, det säger allt.

FRÅGA: Är choklad osund?
SVAR: Är du tokig? Kakaobönor=bönor och bönor, linser o dyl är vansinnigt
nyttigt, vet alla, eller hur? Det är den bästa "feel-good"-maten man kan få!!

FRÅGA: Är det viktigt att vara i god form?
SVAR: Rund är en form, så god som någon!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards