~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under september 2007

Av Cina - 20 september 2007 17:55

Vi skickade efter en ny toasitts från ett ställe.

Och då fick jag denna höstljuslykta i gåva.

Tyckte den var så fint.

Har satt in batteridrivna värmeljus, så kan inte katterna bränna sig.

Man måste ju tänka på dom oxå så dom inte börjar brinna.

Ujuj så hemskt det skulle vara.


Idag har vi haft en solig fm och en molnig em.

 Och nu är det snart mörkt.

Nu går det fort, inte så många dagar kvar på september=((

Av Cina - 20 september 2007 10:13
Dick Doodles - Watch more free videos





Snacka om att vara duktig att teckna!!!

Dubbel klicka på embed så kan du se filmen.

Tänk om man kunde rita så här det vore roligt!

Eller vad säger ni?

Av Cina - 19 september 2007 22:34

 

Vi har för bråttom i vår hektiska värld för att vi skulle ha tid att stanna och tänka på livets grundläggande frågor, såsom:

Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?






Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan?






Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light?






Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?






Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?






Varför är inte ordet förkortning kortare?






Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?






Varför finns det inte kattmat som smakar mus?






Varför står det på hundmatburken "ny bättre smak", vem har testat detta?






Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?






Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?






Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas?






Varför använde Kamikaze-piloterna hjälm?






Hur har man fått skylten "gå inte på gräsmattan" ut till mitten av gräsmattan?






När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?






Har arbetarna på Lipton kafferast?






När jag köper en ny bumerang - hur blir jag av med den gamla?






Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås?

Av Cina - 19 september 2007 15:11

vänta tills imorgon med munkarna. Näää inte alls, var tvungen att testa och göra en sats så jag vet hur man skall göra sedan. Dom är ju inte de finaste munkar jag sett men de blir bättre ju mer man bakar dom.

Och smaken är ju densamma hur dom än ser ut. Så nu har mina båda grannar fått smaka dom och så fick dom även äppelmarmelad.

Så det blev inget apotek får ta det imorgon. För nu har jag inga mer planer för denna vecka.


Dom ringde och sa att de kommer och sätter upp mina köksluckor på fredag nästa vecka. Kan bara säga såååå spännande det skall bli.

Av Cina - 19 september 2007 13:31

Ja nu har jag kokat äppelmarmelad.Det är jätte gott att ha på rostad macka. Tror inte att det idag är många som står och kokar sånt här. Kanske bara jag som är lite tokig som tycker att det blir godare att göra själv än att köpa. Den som vill ha receptet får skrika så lägger jag in det här.....


Gurkan är levererad.Tiina var och hämtade den på hennes lunch,så kan hon äta gurka hur mycket hon vill.......Hoppas att den blev bra!!!


 Nu funderar jag på om jag skall baka munkar idag eller imorgon. Men det får nog bli i morgon förmiddag. Solen skiner så man ska kanske ta redan på den fina dagen. Behöver gå till apoteket så det får bli min promenad idag.

Av Cina - 18 september 2007 21:21

 Bilden är på LInda och hennes bror Filip

Har precis sett när programet "I en annan del av Köping" tog hem 2 kristallen för bästa dockumentär,och Årets program. Och det får jag hålla med om tusan vad jag tyckte det var bra. Vet inte om ni har sett det på tv. Det kommer att komma en fortsättning på detta program i vinter. Och ni som ej kollat på det tidagare tycker jag ska se det denna gång! Nog ett av de bästa program som sändt på tv på länge. Det handlar ju om handikappade och Linda Hammar(handikappad) är ju då syster med Filip Hammar som är mycket på TV.

Tänk vad dessa underbara människor ger av sig själva....ja jag finner då inte ord för dessa personer som bor på detta gruppboende.

Är jätte glad att dom fick en kristall........Kan bara säga GRATTIS till dom!!!!

Av Cina - 18 september 2007 14:46

Kl 9:00 åkte vi ut för att storhandla. Det var gjort på 1½ tim och så hade vi vart på 2 stora affärer. Och jag tycker ju att det är så jobbigt med detta att handla. Usch säger jag bara. Men det var inte så mycket folk så tidigt.

Men det är ett evigt plockande med dessa varor. Först ner i vagnen sedan upp på bandet sedan ner i kassar sedan upp och in i skåpen när man kommer hem. Nu finns det ju scanner på vissa affärer men jag har inte aktiverat mitt ICA-kort för det ännu. Men nu är allt gjort och alla skåp är fyllda ett tag framöver iallafall.


Min sonhustru kom förbi idag men en massa gurka och lök. Hennes syster hade blivit frälst i slanggurkan som jag lägger in med lök. Så nu har jag fixat till en dubbel sats till henne.


Imorgon tänkte jag koka äppelmos. Fick äpplen av Cattha min granne. Och så ska det bli munkar i slutet av veckan. Oj vilka stora planer jag har. Vi får se vad som blir gjort....hahahaha



Av Cina - 18 september 2007 08:51

1. Namnteckningen

2. Ringblomman

3. Långfredagen

4. Lathunden

5. Urinproven


Inga-Lill hade alla rätt....Grattis

Sari fyra rätt....Grattis

Cattha tre rätt....Grattis

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards