~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 12 november 2007

Av Cina - 12 november 2007 14:17

Ja då har det vart en sömnlös natt, tankarna bara snurrade i huvet på mig.

Var otroligt nervös imorse när vi åkte iväg. Och väl där så ser man PSYK med stora bokstäver. Och jag bara ryser av obehag.

 Men det var bara att ta tjuren vid hornen o trava in. Gick till receptionen och betalade mina 120:- och så sa damen vart jag skulle gå. Var en lång väg att gå och jag tänkte vända många gånger när jag gick där.

Men nej jag knatade på o så kom jag då fram till hissen som skulle ta mig 5 våningar upp. Och tur var det väl att jag fick sällskap i hissen. Ja sedan vart det ytterligare en bit att gå. Men till slut så kom jag fram till väntrummet o döm om min förvåning så satt det 4 personer till i väntrummet och då tänkte jag " ja jag är inte ensam om att må dåligt" satte mig ner o kollade i en tidning men inte vet jag vad jag läste eller om jag läste.

Så öppnades en dörr och någon sa mitt namn, oj så det pickade i mitt hjärta. Ja reste mig upp o tittar o ser en ung kille på 35 år ungefär. Han visade in mig på rummet o just då gungade hela golvet för mig. Men vi hälsade och så sa han att jag var välkommen och att han hade läst alla mina papper om utredningen.Så sa han hur har du sovit inatt då och vad har du tänkt. Då sa jag att jag ej sovit o att det tog emot att gå dit. Han hade förståelse för det. Nu ville han att jag nu skulle berätta från det jag såg dagens ljus fram till idag o herre gud

tänkte jag ska jag behöva dra detta igen.  Ja just han sa även att han var Läkare. Ja då började jag berätta allt och han lyssnade verkligen. Och sedan ställde han frågor som jag fick svara på. Nu är det så att han skall ha ett möte med staben på psyk för att alla tillsammans ska ta ett beslut om jag behöver deras hjälp. Men det sa han att jag behövde så nu är det då bara att vänta på ny tid. Han sa även att det är en lång väg att gå och att det tar tid med denna panikångest , en del blir av med den andra får ha den kvar men att den är mer hanterbar.

Det kommer att finnas ett team runt mig när jag går där som består av Läkare, sjuksköterska, psykolog.

Man får lära sig hantera sin panikångest för man framkallar den själv o det visste jag inte, han berättade att det var så här: Om man vet att man skall ut att storhandla t.ex så börjar jag att tänka på det dagen före och funderar hur det ska gå ochnär jag då är orolig så kommer det o då e det ju klart som korvspad att jag själv framkallat attacken. Och att jag ej skule gå ut ur affären utan försöka stanna kvar o fokusera på något annat. För går man uta så går det ju bara över för den gången. Ja det är väldigt svårt att sitta o skriva ner detta men hoppas att ni förstår lite.

Att jag har så ont i kroppen kallas för syndromvärk som hör ihop med min panikångest.


Ja berättade även att jag ej hade något förtroende för psykologer m.m och det förstod han efter som jag hade blivit behandla  så dåligt tidigare.

Han tyckte också att jag hade en mycket bra medicinering så din hus läkare ska du vara rädd om sa han. Fast man kan kanske byta ut mina "lyckopiller" till något annat men det skulle bli en senare fråga sa han.


Ja så hem o åt frukost o så vart jag så himla slut så jag la mig o skulle vila men somnade o sov i 2 timmar. Men nu känns det skönt att det är över.


Tack för att du orkade läsa ända hit!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards