~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 3 december 2007

Det här måste du bara läsa.....hurra för alla mammor!

Av Cina - 3 december 2007 18:31


En grupp 6-åringar svarade på dessa frågor:
 


Varför gjorde Gud mödrar?


  - Det är bara hon som vet vart plåstret är.
  - Mäst för att städa huset
.
  - För att hjälpa oss att bli född.



Hur gjorde Gud mödrar?

 
-  Han använde lera, precis som vi andra. 
  -  Magiska krafter och mycke snören.

  -  Gud gjorde mamma sån som han gjorde mig, han använde bara större delar.



Vilka ingredienser är mödrar gjorda av?

 
-  Gud gjorde mammor av moln,  änglahår och allt snällt i världen- lite elakt tog han också.
  -  Han startade med mannens revben. Sedan använde han mäst snören, tror jag.



Varför gav Gud dig din mor och inte någon annans mor?

 
-  Vi är i släkt.
  -  Gud visste att hon tyckte om mig mera än andra människors mammor gillar

mig.



Hur var din mamma då hon var liten flicka?

 
-  Min mamma har alltid varit min mamma, och inte några andra dumheter. 
  -  Jag vet inte för jag var inte där, men jag tror att hon måste ha varit ganska chefig.

  -  Dom säger att hon var ganska snäll.



Vad behövde din mamma veta  om pappa för dom gifte sig?

  -  Hans efternamn
.
  -  Hon skulle veta om hans bakgrund. Om han var tjuv. Eller om han blev full på öl
?
  -  Om han tjänade en million
!
  -  Om han sa NEJ till narkotika och JA till husarbete
?




Varför gifte  din mamma  sig med din pappa ?

 
-  Pappa gör den bästa spaghettin i världen, och mamma äter jätte mycket.
  -  Hon blev för gammal för att göra något annat med honom.
  -  Min mormor säger att mamma nog inte hade tankemössan på sig
...




Vem er chef hemma hos er?

 
-  Mamma vill inte vara chef, men hon måste för pappa gör bara en massa konstiga saker. 
  -  Mamma. Du du ser det när hon ska kolla om jag städat mitt rum. Hon ser det jag har gömt under sängen.

  -  Jag tror det är mamma, för hon har mycke mera att göra än pappa.




Vad är skillnaden på mammor och pappor?

 
-  Mamma jobbar på jobbet och jobbar hemma, pappa jobbar bara på jobbet.
  -  Mamma vet hur man ska prata med läraren utan att skrämma han, och så är det hon du måste fråga om du ska  sova över hos kompisen.. ..
  -  Mammor är nästan magiska för dom får dig att må bra helt utan medicin
!




Vad gör mamma när hon har ledigt?

    - Mammor har inte ledigt.
    - Hon talar om för dig att hon måste betala räkningar
!



Vad måste till för att göre din mamma helt perfekt?

 
-  På insidan är hon redan perfekt. På utsidan- lite plastkirurgi tror jag..
  -  Bantningskur
.
  -  Du vet, håret. Kanske färga det blått?




Om du skulle förändra något  på din mamma, vad skulle det vara?

 
-  Hon har bestämt sig för att jag måsta ha det städat på mitt rum. Det ville jag ha ändrat på.
  - Jag skulle gjort mamma smartare då skulle hon vetat att det var min syster och inte jag.
 
-  Jag skull vilja att hon inte hade ögon i nacken.


 
 
Marianne

Marianne

3 december 2007 21:37

De har mestadels rätt, de små. Det är så här vi är.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

3 december 2007 22:23

Den var bra, barnen vet varför och har svar på allt!

http://bernamis.bloggagratis.se

 
II

II

11 december 2007 16:03

Tackar för det här inlägget, det fick mig att le :)

http://tra-sig.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards