~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 16 december 2007

Av Cina - 16 december 2007 23:02

Tänk att man måste äta alla dessa tabletter varje dag 9 st om dagen, hur roligt är det!!!??? Usch jag blir deppad varje gång jag ska göra i ordning denna hemska dosett. Att man inte ska klara sig utan dessa piller. Men det är ju tur att det finns mediciner. Jag som aldrig har tagit en huvudvärkt tablett tidigare. Usch detta är himla tråkigt!

Av Cina - 16 december 2007 10:18

När tredje ljuset brinner
då är Lucia här
hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär.



Önskar alla mina bloggläsare en fin tredje advent

Av Cina - 16 december 2007 10:03

16 dl rågsikt

2 tsk anis

2 tsk fänkål

2 tsk salt

2 tsk bikarbonat

1 ½ dl sirap

5 dl filmjölk


Blanda alla torra ingredienser i en skål och så slår du på sirap och filen och blandar allt till en deg. Ta upp degen på bakbordet och knåda den och så delar du degen i ca 30 bitar. Kavla till tunna kakor och nagga dom eller använd kruskavel. Stek dom i torr stekpannan . Stek dom i ungefär 2-3 min på varje sida. Du ser när dom fått fin färg. Jag använder tyfonpanna och plattan på 3-4.

 Detta är himla enkelt att baka.

 Går jätte bra att frysa.

Jätte gott med julskinka på!!!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards