~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2007

Av Cina - 24 december 2007 19:21

Vet ni vad, näää hur ska ni veta det, men ni ska nu få veta något.

Ja ska den 27/8-08 åka till Turkiet med min son o sonhustru. Det började så här att Patrik ringde till mig o sa att han ville köpa en resa till dom i julklapp o det var på lucia. Och han frågade om jag ville gå in på nätet o beställa den för att hans fru inte skulle se pappren när dom kom. Ja visst det kan jag väl göra sa jag. Men vi kan höras senare sa jag för hans fru skulle jobba natt. Så frågar min gubbe vad han ville o jag berättade o så sa jag så här "jag kanske ska ta o följa med" jaaaa det tycker jag att du skall göra för du tycker ju om sol o värme, nääää sa ja jag skojade bara näää nu förjer du med dom för jag vill inte åka utan jag stannar hemma hos våra katter. Till saken hör att han inte tål solen o värmen. Ja sagt o gjort så ringde jag upp Patrik o frågade om jag fick följa med.....ja visst sa han får du det. Och på den vägen är det nu.

Förstår ni vad jag har väntat på att få skriva o berätta detta.

Kunde ju inte skriva det här för hon bloggar ju oxå.

Men nu har hon fått sitt bevis på resan, och hon vart lite mållös och tagen precis som jag. Ska bli kul att få resa igen har inte gjort det på 7 år.

Här nedan ser ni vart vi ska bo. Hotellet heter Sunflower och det ligger i Side. Jag har vart där 5-6 ggr och jag bara älskar det.

Hoppas att jag mår så passa bra så jag slipper få panikångest då.

Det är ju ett tag kvar så mycket kan ju förändras till det bättre.


Ja så måste jag ju berätta vad vi fick i julklapp också. Dels fick jag ju resan av gubben. Och av Partik och Sari fick Håkan en eldriven gräsklippare.

Och jag fick en ny katt-almanacka och en mp3-spelar på 2GB och gissa om jag vart glad. NU kan jag lyssna på böcker o så på musik. Kommer att bli kanon när jag ska flyga sedan och när jag inte kan sova på nätterna.


Vi fick mycket god mat. TACK FÖR MATEN!!!

Och vi hade det mycket trevligt.

Helenas paj var kanon god.


Nu tackar jag: Patrik, Sari,Tiina, Bertil, Robin och Helena för en underbar julafton. Kram till er alla.

Av Cina - 24 december 2007 09:18

alla mina bloggläsare en riktig


Av Cina - 23 december 2007 20:08

Så nu får det gärna bli julafton för nu är jag klar med det jag skulle göra.

Idag har jag fixat till jansson och det vart 4 st. 2 ska jag har med mig till Skultuna imorgon och en sparas hemma och så gjorde jag en till min granne. Hon blev så glad, roligt att ge henne för hon är så tacksam. Så nu kan även hon fira lite julafton.

Av Cina - 23 december 2007 14:44

Idag firar våran granne julafton för imorogn skall dom på annat håll.

Så vi fick varsin jultallrik av dom, o det var jätte gott. TUSEN TACK FÖR GOD MAT CATTHA O MICKE.

Av Cina - 23 december 2007 09:52

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

Av Cina - 23 december 2007 00:03

 

Kurser för män / Högskolans fristående kurser för män - hösten 2007
 
 
Kurs 1: Hur man fyller på ispåsar.
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.
 
 
Kurs 2: WC-papper.
Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
- Diskussionsgrupp
 
 
Kurs 3: Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering? Och hur
lägga ner den igen efter urinering?
- Mycket praktiska övningar
 
 
Kurs 4: Efter middagen.
- Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
- Lösningar och exempel på videoband.
 
 
Kurs 5: Lär dig att hitta saker.
Börja med att ställa dem på de rätta platserna istället för att gapa och
vända hela lägenheten upp och ner.
- Öppen forum
 
 
Kurs 6: Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa.
- Bilder och ljudband
 
 
Kurs 7: Våga fråga efter vägen när du inte hittar.
- Berättelser ur verkliga livet.
 
 
Kurs 8: Lär dig skillnaden på fru och mamma.
- Rollspel
 
 
Kurs 9: Hur man lär sig att älska shopping?
- Andningsteknik, meditation samt mental träning.
 
 
Kurs 10: Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
-Körsimulator


 Kursutbud hösten 2007 .
 
Kurser för kvinnor  . 
institutionen för genusforskning, hösten 2007
 
 
Kurs 1: Att umgås med andra kvinnor.
Vi försöker sätta ihop grupper med fler än 2 kvinnor som ska umgås utan att
tala illa om varandra på rasterna, då vi sitter två och två i cafeterian.
Dolda mikrofoner på damtoaletten, dit deltagarna släpps i mindre grupper.
Kursmaterialet är något försenat. Enligt Berit på tryckeriet är det för att
'den där jävla subban på korrektur, som tycker hon är så snygg, inte kom i
tid med grejerna'
 
 
Kurs 2: Navigering.
Att läsa karta utan att vända den upp och ner när man kör söderut.
Spännande övningar, vi träffas på Ödeheden utanför Pajala och tar oss hem
till Malmö själva. Fastklistrad, rättvänd, karta på instrumentpanelen
monterar vi. Överlevnadspaket för 3 veckor, nödraketer, 8000 meter snöre
(fästs i bakre kofångaren vid starten) för er som kommer helt fel i början,
parlör på ryska, finska och norska och 22 mobiltelefonbatterier ingår.
 
 
Kurs 3: Skopackning.
Vem säger att en garderob inte kan förmås att lagra 50 par skor till? Lagom
till vårsäsongens nya modeller kommer lär vi oss skyffla undan högarna med
de där asgamla och pinsamma skorna som köptes in förra kvartalet. Samling
hos Jönssons Hydrualikpump & Press, Kävlinge, som också lånar ut verktygen.
Under hösten kommer en liknande kurs för badrumsskåp och damväskeförrådet.
 
 
Kurs 4: Finn 55 fel.
För nykära/nygifta kvinnor som har svårt att våga tala ut om de där Sakerna
Som Han Ska Ändra På. Vi lär er hitta både det ena och andra som ni inte
ens tänkt på. Kursen leds av rutinerade kvinnor med flera kraschade
förhållanden bakom sig och vi har bokat Gudrun Schyman att ställa upp med
sitt alltid aktuella föredrag 'Har du snopp? Då har du fel!'
Kursdeltagarnas äkta män får sedan 5% rabatt på alla inköp över 50.000 kr
hos plastikkirurgen Dr Skära Å Karva, dito på weekenduppfostringskurs hos
Kustjägarna i Vaxholm och samma rabatt på herrklädinköp på Hansa,(kläderna
väljs naturligtvis av hustrun), rabatten kan dock tas ut i form av damskor
istället.
 
 
Kurs 5: Parkering på 10 minuter.
Känns det frustrerande att alltid komma för sent till era möten för ni
glömmer räkna in den där halvtimmen ni måste lägga på att fickparkera varje
gång? Vi lär er att på bara 10 minuter få in en Nissan Micra i en 8 meters
P-ficka utan mer än två kofångartouchar. Samling Bulltofta Flygfält. Ta
gärna med handskar och sportdryck så undviker ni blåsor på händerna och
blodsockerdilerium. För er som har mer pengar än tid kan vi istället
erbjuda en Hummer Crusher med extra stora kofångare för 938.000 kr, då
behöver ni inte bry er så mycket om andra bilar vid parkering

Av Cina - 22 december 2007 12:21

Idag fick jag en riktig överraskning. Det ringde i telefon och det var blommor till mig, så dom ville höra om jag var hemma. Och jag funderade vem sjutton skickar blommor till mig. Ja så kom dom då med denna fina julgrupp som du ser på bilden. Och det var från min Chef. Och jag vart så himla förvånad för det är första gången jag får något sedan jag vart sjuk. Så det var en riktig överraskning, men en kul sådan tycker jag. Roligt att man inte är bortglömd.

Av Cina - 21 december 2007 16:55

Idag har jag lagt in lökgurka och bakat biskvier. Nu är det sill och jansson som fattas. Dammsugit har jag oxå gjort. Nu är jag trött i både armar och ben. Tänk så man håller på likadant varje år. Mina grannar har fått varsitt fat med biskvier. Och min granne som är ensam hon fick ett fat med julskinka för hon köper ingen för hon tycker att dom är för stora och då står hon över. Men jag tyckte synd om henne så hon fick ett fat idag för jag har tjuvstartat med skinka, tycker att det är så himla gott. Hon blev jätte glad. Tycker att skinka hör julen till,så det är klart även hon ska få äta det. Hon har haft en hjärnblödning så hon är inte riktigt kryer. Och jag försöker hjälpa henne så mycket jag orkar o kan. Nu e det dags för lite mat, magen börjar göra sig påmind att den vill ha lite mat!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards