~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Cina - 5 januari 2008 19:39

Här har jag bott när jag var ung!

Undrar bara hur man kan göra så här med risk att alla brinner inne.

Tycker att detta var mycket hemskt.

Det värsta är ju att denna kvinna hade sagt att om hon vart vräkt så

skulle hon tända eld på skiten!!!


Radhuslänga i storbrand - Kvinna gripen för mordbrand En bostad utbränd.Strax efter kl 16 fick räddningstjänsten larmet och branden på Kungsängsvägen. En bostad stod i lågor när man anlände till platsen.


Strax efter klockan 16.20 på fredagseftermiddagen larmades räddningstjänst till en fullt utvecklad brand på Mälartorget i Köping.
En av lägenheterna i radhuslängan blev totalförstörd i den mycket kraftiga branden.
Branden spred sig via vinden till två till lägenheter i radhuslängan.
- Släckningsarbetet har försvårats på grund av isoleringen som består av bland annat spån, berättar Urban Almqvist vid räddningstjänsten för Magazin24.


Skärsläckare användes
Räddningstjänst kämpade febrilt för att hindra spridningen ytterligare.
Man använde sig av skärsläckare för att lägga vattendimmor på de resterande husens vindar för att förhindra ytterligare spridning.
- Vi gör vad vi kan för att förhindra vidare spridning av branden, säger Jens Eriksson, räddningsledare till Magazin24 i en kommentar.
Längan består av totalt sex hushåll.


Ingen person funnen i byggnaden
Rökdykare har gått in i den utbrända huskroppen och sökt av, men man har inte funnen någon person.
Samtliga bostäder i längan är evakuerade och flertalet boende har körts från platsen med polisen piketbuss.


Kvinna greps för mordbrand
En kvinna, 49 år gammal, boende i den utbrända bostaden greps av polis vid 18-tiden skäligen misstänkt för mordbrand, bekräftar vakthavande befäl Roger Götheden för Magazin24.se.
Enligt källor ska kvinnan ha blivit vräkt från sin bostad och då hotat att bränna ner sin bostad.
Efter förhör anhölls kvinnan under fredagskvällen och hon nekar till brottet.

Under lördagen genomförs en teknisk undersökning av brandplatsen.

Av Cina - 5 januari 2008 13:23

Usch idag är det isvindar ute. Blåser som attan så idag gäller det att ha långfillingar på sig om man ska gå ut......*brrr*. Gubben var ut till Skultuna imorse kl 8:30 och hämtade sonen han skulle in till stan för Rönnby Tigers har innebandy match idag, o gärdena där ute var helt igen blåsta av snö så det var lite svårt att ta sig fram. Men han kom både dit och hem. Och just nu så kollar jag ut genom fönstret så ser jag att det kommer små små flingor ner.


Mina brända fingrar svider idag men tack o lov fick jag inga vattenblåsor. Men brännskadade de är dom men inte alls så farligt. Men som jag sa i går "är huvet dumt så får kroppen lida".


Ja jag undrar vad man ska hitta på idag då, jag håller på att tvätta och jag tror det bara får bli det idag. Ja mat ska man väl göra men då är ju frågan vad man ska äta, alltid samma problem. Men jag hittar nog på något.


Nu får ni ha det så bra alla mina bloggläsare!!!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards