~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 22 januari 2008

Av Cina - 22 januari 2008 23:30

 Testa dig själ på denna denna länk.


 http://www.zapera.com/survey/demo/personality/




SÅDAN ÄR JAG:

Du finner din energi i den inre världen och gillar att tänka på saker (utan att nödvändigtvis tala om dem). Du anstränger dig att förstå andra människor.



Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.



Du är detaljorienterad och sannolikt en praktisk person, som är intresserad av att ta reda på HUR saker fungerar. Du är resultatinriktad och vill helst göra saker på det sätt du är van att göra dem på.



Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.

Av Cina - 22 januari 2008 12:47

Ja idag var det då dagen jag vart till ångestmottagningen. Och det var ett mycket positivt möte med Maria. Ja talade om för henne hur Cymbaltan påverkade mig, och då sa hon att jag skulle sluta med dom för det var inte så här jag skulle ha det utan det var ju förhoppning om att jag skulle må bättre. Sova måste manju få göra annars orkar man ju inte med dagen. Så nu behöver jag inte ha något antideppresivt medel. Utan ska hålla upp med allt vad det heter. Och det tackar jag verkligen för. Sedan påpekade jag att det var så hemskt med detta mörker o jag sa tänk förr då fanns det ljusterapi men det finns väl inte längre sa jag.... jo visst gör det de sa hon. Vi har det här vill du gå på det sa hon.....jaaaaaaa tack sa jag det vill jag mycket gärna, ok sa hon jag skriver en remiss så får du gå på det. För jag tror att det är bra för dig sa hon. Och så ska ja ju få börja i en panikångestgrupp men det skulle dröja till feb-mars men har jag vänta så här länge så kan jag ju vänta ett tag till. Ja gick därifrån med lätta steg idag och det känns så bra att få en tablett mindre i dosetten. Nu kanske man kan börja sova om nätterna igen. Och sluta svettas som jag gör. Men nackdelen är ju att detta jävla gift sitter kvar i kroppen 5-7 veckor sa hon så vi får väl se. Till våren är jag kanske fri från giftet. Jag är såååååå himla glad och jag mår så bra idag. Hoppas att det nu håller i sig.


Vart lite ledsen igår när jag läste en dödsanonns att min en före detta arbetskamrat hade gått bort endast 53 år och jag tror jag blev lite chockad för Ulla var vårtat vittne när vi gifte oss. Nu finns hon inte mer. Och jag vet ej vad hon dog av men jag tror att det var cancer.Har inte pratat med henne på 6 mån så detta måste ha gått jätte fort. En mycket levnadsglad tjej som alltid var glad o så underbart goooo. Sorgligt när de går bort i så unga år de har hela livet framför sig. 3 små barnbarn hade hon, som hon älskade över allt annat. Hon sa alltid att jag är så förälskad i min Christer,  det känns som vi  träffades igår. De hade vart ett par sedan Ulla var 15 år. Livet är bra orättvist ibland.


Ja denna blogg blev både om sorg o glädje.


Ha en fin tisdag alla mina bloggläsare!!!

Av Cina - 22 januari 2008 08:36


En man ringde hem till sin fru och sa:
Älskling jag har blivit tillfrågad att hänga med på en fisketur till
Canada med min chef & en del av hans vänner. Vi kommer att vara borta en vecka.


Det är ett bra tillfälle för mig för att få den befodran som jag
väntat på, så snälla kan du packa tillräckligt med kläder för en vecka
och ställa fram mitt spö och fiskelåda.
Vi kör från firman så jag kommer förbi och hämtar upp mina saker.



Förresten! Vill du vara snäll att packa ner min blåa siden pyjamas'
Frun tänker: det låter lite konstigt, men som vanligt är hon den
goda hustrun, gjorde precis vad han bad om.
Följande vecka kom mannen hem lite trött men såg ändå pigg och glad ut.
Frun välkomnade honom och frågade ifall han fångat många fiskar?



Han svarade: 'Ja, massor av lax, några Bluegill och några svärdfiskar.
Men varför packade du inte ner min blåa siden pyjamas som jag bad dig
om?
Du kommer att älska svaret.....







 Frun svarade: Det gjorde jag. Den ligger i din fisklåda...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards