~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Besöket på ångestmottagningen!!!!!!

Av Cina - 22 januari 2008 12:47

Ja idag var det då dagen jag vart till ångestmottagningen. Och det var ett mycket positivt möte med Maria. Ja talade om för henne hur Cymbaltan påverkade mig, och då sa hon att jag skulle sluta med dom för det var inte så här jag skulle ha det utan det var ju förhoppning om att jag skulle må bättre. Sova måste manju få göra annars orkar man ju inte med dagen. Så nu behöver jag inte ha något antideppresivt medel. Utan ska hålla upp med allt vad det heter. Och det tackar jag verkligen för. Sedan påpekade jag att det var så hemskt med detta mörker o jag sa tänk förr då fanns det ljusterapi men det finns väl inte längre sa jag.... jo visst gör det de sa hon. Vi har det här vill du gå på det sa hon.....jaaaaaaa tack sa jag det vill jag mycket gärna, ok sa hon jag skriver en remiss så får du gå på det. För jag tror att det är bra för dig sa hon. Och så ska ja ju få börja i en panikångestgrupp men det skulle dröja till feb-mars men har jag vänta så här länge så kan jag ju vänta ett tag till. Ja gick därifrån med lätta steg idag och det känns så bra att få en tablett mindre i dosetten. Nu kanske man kan börja sova om nätterna igen. Och sluta svettas som jag gör. Men nackdelen är ju att detta jävla gift sitter kvar i kroppen 5-7 veckor sa hon så vi får väl se. Till våren är jag kanske fri från giftet. Jag är såååååå himla glad och jag mår så bra idag. Hoppas att det nu håller i sig.


Vart lite ledsen igår när jag läste en dödsanonns att min en före detta arbetskamrat hade gått bort endast 53 år och jag tror jag blev lite chockad för Ulla var vårtat vittne när vi gifte oss. Nu finns hon inte mer. Och jag vet ej vad hon dog av men jag tror att det var cancer.Har inte pratat med henne på 6 mån så detta måste ha gått jätte fort. En mycket levnadsglad tjej som alltid var glad o så underbart goooo. Sorgligt när de går bort i så unga år de har hela livet framför sig. 3 små barnbarn hade hon, som hon älskade över allt annat. Hon sa alltid att jag är så förälskad i min Christer,  det känns som vi  träffades igår. De hade vart ett par sedan Ulla var 15 år. Livet är bra orättvist ibland.


Ja denna blogg blev både om sorg o glädje.


Ha en fin tisdag alla mina bloggläsare!!!

 
 
Ingen bild

helena

22 januari 2008 13:30

Bra att du ska sluta med medicinen....det går bra utan med ..duktig....kram

 
karin

karin

22 januari 2008 16:22

Va skönt att det gick bra idag, och att du kan sluta med psykpillren. Kanske blir det lite konstigt när man slutar tvärt.
Vi hörs Kram

http://skogsfrun

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 januari 2008 19:08

Kan tänka mig det kändes skönt att det gick så bra på ångestmottagningen. Och hoppas du får sova bättre snart igen.

Så tråkigt det som hänt med din arbetskamrat som gick bort i så tidig ålder.
Förstår det var en chock att få veta det.

Stor Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
cattha

cattha

22 januari 2008 19:17

jag sa ju att allt skulle ordna sig
ps idag träffa jag en knasig tjej på maxi hahaha
cattha

http://catthas.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

22 januari 2008 20:28

Men vad härligt, att träffa på en bra psykiater.. Ljusterapi, blir kanske bra..
Härligt, något att se fram emot,,
Hoppas allt blir bra, när du trappar ner..
Kram

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Ulla

Ulla

22 januari 2008 21:13

Du fixar detta.

http://ullas.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 januari 2008 00:22

Vilket positivt möte du fick idag. Jag hoppas verkligen att du ska må så bra att du slipper mediciner du inte tycker om.
Jag tror att du kan få glädje av ljusterapin.
Jag förstår att du mår dåligt av att mista en nära vän. Jag miste en barndomsvän för ett år sedan. Och för två veckor sedan så miste jag ännu en mycket nära barndomskamrat. Det gör fruktansvärt ont. Vi har varit vänner så länge jag kan minnas.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

23 januari 2008 12:08

Så bra att du får ljusterapi, tror det är väldigt bra, många mår dårligt av detta rådande mörker. Trist, mycket trist med din vän, men sorg och glädje går hand i hand. Livet kan vara grymt och hårdt.
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards