~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Cina - 24 januari 2008 16:03

I tisdag var jag glad och uppåt för att de sa att jag skulle sluta med min medicin för ångest. Men idag kommer det ett brev att jag ska äta en annan sorts medicin som heter Mirtazapin är en kombinerad ångest o sömn tablett som ska tas när man lägger sig. Och jag bara började gråta av förtvivlan ska det aldrig ta slut detta. Ja tror jag blir tokig av alla mediciner som skrivs ut till mig har snart ett helt apotek. Ja sagt och gjort så ringer jag till apoteket och fråga vad denna medicin kosta för den andra jag ju hutlöst dyr men denna kostade bara 85:- och så betalar jag just nu bara 25% så de kostade 22,50. Så nu fick jag fylla på denna dosett i allafall med en ny tablett. Nu känns det verkligen som att åka berg o dalbana ena dagen upp nästa ner. Ha en sådan huvudvärk oxå för jag vart ju förtvivlad innan man får sansa sig lite.


Ja sedan ringer telefon och det var från ljusbehandlingen och dit får jag komma redan den 4/2 och damen berättade hur det gick till: Det är vita väggar, golv o tak.....starka lampor. Man sitter där från 7:30 till 9:30 varje dag i 10 dagar lediga helger. Man sitter inte ensam utan man är flera stycken. Och man får ha vita kopor på sig. Man ska ha något att läsa eller lyssna på med sig för man får inte sova. Man kan bli mycket trött de 2-3 första behandlingarna och man kan tycka att det är mycket ljust. Men det går över med tiden. Man kunde även få lätt huvudvärk. Och dessa 2 timmar är som 8 timmar ute i solen. Kostnade var 100: per gång. Och jag är mycket glad för att få komma dit. Att tiden var så tidig på morgonen är för att man kommit fram till att det är bästa tiden o man är som mest mottaglig då. Detta ser jag fram mot o säkert kommer ni att läsa om detta i min blogg.


Hoppas att ni inte tycker att jag är jobbigt som skriver om detta men det känns så skönt att få skriva av sig och så är det även skönt att ni mina vänner peppar mig till att må bra. TACK för att ni finns.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards