~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 17 april 2008

Av Cina - 17 april 2008 22:43

Jag har precis gjort ett blogg test ang vilken sorts bloggare jag är. Så här blev mitt svar:

Din blogg är din offentliga dagbok. Du skriver om tentor, mensvärk, godissug, barnuppfostran, tandläkarbesök, ångest, spindelfobi och relationsproblem. Du skiter fullständigt i huruvida dina inlägg innehåller korrekt grammatik, kommatering och tangentbordsmissar. Din blogg är ändå bara till för vardaglig ventilering och att ingen läser den bekommer dig inte det allra minsta. Jag måste säga att det stämmer in väldigt bra.....


Av Cina - 17 april 2008 12:56

Inatt har jag legat o funderat på hur man ska gå tillväga så att detta inte händer igen med andra gammla o dementa männsikor o jag tog beslutet o ringde upp tidningen som finns i min hemstad Köping o jag talade med en reporter o han sa att jag skulle skriva en insöändare om detta för han tyckte att det var skandal. Och nu skall ni få ta del av det jag skrev.......













Hur blir de gamla behandlade på sjukhuset 

Min dementa pappa hamnade på avd 4 medicin i Köping den8 mars 2008.För att han hade blivit lite smått aggressiv hemma. Och den 9 mars tog han på sig och gick från avdelningen och polisen hittade honom på Ringvägen i Köping.Och han vart körd till psyk i Västerås. Jag möter upp pappa och polisen där och vi får tala med en underbar psyk läkare. Som inte tycker att min pappa ska stanna kvar utan ska tillbaks till avd 4 i Köping. Och jag följer med honom tillbaks dit. Och möts av en okunnig SSK som ställer himla dumma frågor till min pappa. Exempel ” har du ätit propavan någon gång”, min pappa kan inte svara på den frågan och det talade jag om för denna SSK. Så kommer nästa dumma fråga ”kan du säga till oss vad vi ska göra när du blir aggressiv” han kan inte svara på denna fråga heller för ingen dement person kan rå för att de kan bli lite aggresiva, min pappa skulle aldrig någonsin slå eller göra någon illa. Men min pappa fick stanna 1½ v på avd 4 för medicininställning som det så vackert heter. Natten mellan den 12-13 mars ramlade min pappa rak lång o slog sig så man röntgade hans huvud o höft. Och det visade sig att pappa fått en liten blödning på hjärnan av fallet men INGET var brutet. Pappa vart inte tvättad på 1½ vecka ingen såg till så han hade kalsonger på sig under sina byxor. Ingen borstade hans tänder. Detta tycker jag är en självklar het att man hjäper den som inte kan själva.  Vi hade en vårdplanering  den 17/3 och det bestäms  att  pappa ska få olika hjälpmedel med sig hem.Min pappa får åka hem den 19/3 och inte hade han några hjälpmedel med sig hem. Det gick 1 v så fick jag ringa o fråga vad allt var men ingen visste något.Pappas husläkare fick skriva om remissen så han fick en rullator så han skulle kunna gå ut. Påsken var bedrövlig pappa hade så ont så han skrek när han skulle i och ur sängen. Men vi trodde ju att han hade ont i sina muskler. Tiden har gått o pappa har haft ont i bröstet på höger sida o svårt att andas på kvällarna o har ej heller velat lega på höger sida o sovit. Så den 14/4 så fick pappa mycket ont i bröstet så det fick ta ambulansen upp till sjukhuset igen.Och där började man ta hjärtprover o han fick stanna på sjukhuset för de skulle ta dessa prover med sex timmars mellanrum o de två första var negativa och så även det tredje. Men ändå så hade han så ont i bröstet så mamma berättade för dom där uppe att han hade ramlat tidigare på avd 4. Så då röntgade dom bröstet på pappa o vad upptäcker man då JO ett brutet revben alltså har min pappa haft ett brutet revben i 5 veckor utan att vi har vetat om det. Man tror ju att man röntgar människor som ramlat från topp till tå men si de hade dom inte alls gjort. Nu är min pappa hemma igen och de har tejpat hans revben. Är det undra på att min pappa haft så ont. Näää jag tycker inte alls att det är konstigt.Med denna insändare vill jag rikta kritik mot sjukvården idag. Man måste vara frisk för att vara sjuk. Detta hoppas jag ska hjälpa alla andra så dom slipper gå igenom allt som min pappa och våran familj har fått gå igenom. Detta kommer att  anmälas till patientnämnden. För jag tycker att vården idag är under all kritik. Själv har jag jobbat inom vården i 20 år men kommer aldrig mer att vilja jobba inom det igen. För den vården jag vill ge, den finns inte längre. Så jag säger till alla anhöriga stå på er ni har all rätt att göra det. Är det denna vård vi ska få ÅR 2008???? 

Från en besviken undersköterska och anhörig.


  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards