~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2008

Av Cina - 16 april 2008 21:11

Ja imorse ringde jag till patients nämnden och där talade jag med en mycket trevlig dam och jag berättade mitt ärende och hon sa "men herre min ge så här får det inte gå till" jag skickar papper till dig så får du skriva ner allt som har hänt med din pappa. Och det finns bara ett A4 papper och det räcker ju inte sa hon men du kan skriva på ett separat papper och du ska skriva ner allt som hände under tiden din pappa låg inne. Så nu får jag vänta tills detta papper kommer. Även om det inte händer något så har jag iallafall fått göra detta. Och det känns skönt för mig......









Idag har jag satt om mina "blomman för dagen" o så satte jag dit pinnar så dom kan börja klättra i  för det tar nog ett tag innan man kan sätta ut dom. Sedan har jag skickat efter pelargoner sticklingar 15 st för 195:-  det tyckte jag var mycket billigt. Så just nu har jag hela badkaret fullt med krukor. Vågar ju inte ställa ut dom heller ännu. Men om det blir sol på dagarna så kanske man kan ställa dom på altanbordet. Så att de får vänja sig vid friskluft.








Här även setat och virkat och har kommit en bra bit på väg ska fota imorgon så kanske ni får se mitt nya alster. Denna gång blir det kattungar på min tunika. Jag är ju en kattmänniska men tycker även om hundar.

Känns som att jag kopplar av med att sitta o virka. Datorn har jag mer eller mindre glömt bort fast jag skriver ju blogg o kollar in hos mina bloggvänner. Ja kollar ju även mailen. Den 23/4 ska jag o Håkan och min bästa vän Karin o hennes gubbe Åhge åka till Åland det ska bli så skönt att få komma hemifrån ett dygn. Äta o dricka lite gott.







Av Cina - 15 april 2008 21:23

Nu är jag riktigt förbannad på denna jävla sjukvård vi har. Som ni vet så åkte pappa in på sjukhuset igår med bröstsmärtor och hjärtproverna visar negativt. Och det var ju kanon bara för då vet vi ju att det ingen hjärtinfarkt var. Men han hade iallafall ont i bröstet o svårt för att andas. Så jag sa till att ni får väl ta o röntga honom o se på lungorna då. Och ni som följde min blogg när pappa låg inne sist vet ju att han ramlade ju ikull och fick en mindre blödning i hjärnan. Då röntgade dom ju honom o då tror man ju att man röntgar från tårna upp till huvet nääääää inte alls man röntgade bara huvet o höften. Ja så när mamma kom upp till pappa idag så hade de röntgat honom. Och då har han ett brutet revben. Inte undra på att han har haft så ont. Han har alltså gått med ett brutet revben i 5 veckor och det tycker jag fan är skandal. Nu är han hemma och är tejpad för detta revben. Och imorgon är det jag som ska ringa o få ett papper för detta ska jag då anmäla även om det inte blir något av det så får det fan inte gå till på detta sätt. Jag finner mig i mångt o mycket men fan inte detta. Säger som så att man måste vara frisk för att vara sjuk. Och tänk då hur de behandlar dementa som inte kan svara o tala om hur det har det. Nääää fyfan jag vill inte hamna på sjukhuset. Och jag vill heller aldrig mer jobba inom vården, för jag skulle inte passa in i dagens vård för jag vill ge dom gammla tid o pyssla om dom så dom har det bra o det går ju fan inte idag. Pappa vart inte ens tvättad på 1½ vecka som han låg där. Jag frågade o dom sa det trodde vi han gjorde själv. Ja visst men med på puttning gör han ju det, men inte om ingen säger något till honom. Han är ju förfan dement. Usch så arg jag är och besviken med för den delen.

Ursäkta att jag spytt galla över vården idag men den är inte som förr.


Av Cina - 14 april 2008 21:40

Vaknade till en regnig morgon. Och när jag satt o åt frukost så fick jag ett sms av min bror att våran pappa åkt ambulans in på sjukhuset, och att min bror var med. Han skulle höra av sig men jag väntade o väntade och ingen ringde. Jag började ju bli orolig över vad som hänt. Sedan kom ett sms att pappa hade ont i bröstet och att det håll på att ta prover på pappa. Jaha tänkte jag har han nu fått hjärtinfarkt, han har ju haft några i unga år. Men när kl var 1 o jag inte hade hört något så ringde jag upp min bror o då hade han precis kommit hem. Pappa fick stanna för de skulle ta hjärtprover på honom var 6:te timma. Jag ringde till avdelningen vid 19 då skulle det sista provet tas kl 22:00 och de 2 som var tagna var negativa. Så nu får vi väl vänta o se vad det provsvaret säger. Fast jag tror att pappa fick en mycket kraftig panikångest attack. För det gör fruktansvärt ont kan jag säga av erfarenhet. Och jag sa det till SSK som svarade att det kanske kunde vara det och då sa hon inte alls omöjligt. Så min dag har vart att boka av tider idag som mamma o pappa hade inbokat. De skulle ju blandannat idag på em göra studiebesök på "vuxendagiset". Ja hujeda mig är det inte det ena så är det de andra.






Sedan idag så skulle min granne o jag gå o köpa garn. Vi gick ut i detta hemska kalla vädret o gick en bra bit. Och när vi kommer fram så var det stäng o hon öppnar inte förrän på torsdag och så länge kunde jag inte vänta på garn så Håkan körde ner mig på stan så jag kunde handla där och naturligtvis mycket dyrare. Men nu har jag börjat på en ny tunika till mig har inget speciellt mönster. Men denna gång blir den ljusgul tycker det är fint nu när det blir sommar. Har börjat o virkat och har kommit en bit. Kmmer att visa sedan när mönstret träder fram inget att se innan.




Av Cina - 13 april 2008 22:31


Tänder detta ljus för LILLA ENGLA

Mina tankar går till Englas familj, anhöriga och vänner.

Vila i frid lilla Engla

Detta som händer är gräsligt jag finner inte ord.




Tänder ett ljus för lilla Engla.

Önskar man kunde göra mera.

Ta gärna ljuset till din hemsida.

Låt oss göra en bloggmanifestation mot våldet!

Av Cina - 13 april 2008 18:26

Ja nu är min tunika klar efter lite upprepning. Men det har vart mycket skoj att virka denna. Så imorgon blir det att gå iväg o köpa nytt garn och börja virka en annan variant av tunika och givetvis en annan färg denna gång. Ja så här ser den iallafall ut klar!!!!

Nu har jag vart in till min kära granne så hon har fotat detta till mig!

VAD TYCKS??????????





Av Cina - 12 april 2008 21:31

Idag har vi vart på 35-årskalas min son hustru FruFiona fyller 35 år imorgon men hade valt att ha öppet hus idag. Vi fick en mycket god hemmagjord smörgåstårta TACK TACK.....Mycket fina presenter hade hon fått och mer blev det nog efter det att vi åkt hem. Min sonhustru o en vän till henne att vart ute på Hälla idag på fm o handlat lite på rea o det var ju halva reapriset på vissa kläder. Så jag vart sugen också att åka dit. Så när vi åkte hem så var vi förbi där och jag inhandlade 2 st tunikor för 179:- . Köpt 2 och få en gratis. Det var bra tycker jag. Sedan var vi in på Maxi och där hittade jag mig en VÅRJACKA. Så det vart lite inhandlat idag oxå.


Vi vet ju att jag håller på att virka en tunika och igår så hade jag den klar nästan skulle bara virka nertill på den. Jag provade och den var stor som ett hus. För jag hade virkat till 8 varv i varje sida för jag tyckte att den satt för tajt. Men tji fick jag den vart som ett tält o riktigt så stor är jag ju inte. Så det vara bara att börja repa upp...*suck* men nu har jag gjort om allt o nu vart den perfekt så nu är jag där jag slutade igår kväll. Alltså bara nederkanten som ska virkas på.


Kisse missarna mår bra efter operationerna. Full fart på dom. Så nu hoppas jag att inget ska hända, utan att det läker o blir fint. Cromiz har ju inga utvändiga stygn utan hon är ju sydd underhuden på något konstigt vis så jag behöver inte åka tillbaks o ta bort några stygn o det är ju skönt.


Inatt har jag sovit så himla dåligt har slut på mina sömntabletter så nu är jag utan och jag har inget nytt recept på några heller o får inte komma till DR förrän den 14 maj så ska jag sova så här dåligt tills dess så vet jag inte vad som ska hända med mig. Och idag har jag oxå himla ont i mina armar igen. Har vart riktigt skapligt ett tag nu. Men si nu har det börjat igen att värka. Jaja kärringen är ju gammal nu.....hahahaha


Ja dett var lite om dagen som har vart!



Av Cina - 11 april 2008 18:12

Ja igår så ringde min syster o talade om att pappa hade blivit aggresiv o orolig igen. Så hon undrade om jag kunde ringa pappas husläkare. Och sagt och gjort jag ringde för att höra om man kunde kanske öka hans t
Theralen droppar så sköterskan skulle tala med läkaren så skulle hon höra av sig till mig. Och jag väntade o väntade att hon skulle ringa, så ringde hon o så säger hon att läkaren ville träffa pappa innan han kunde öka dropparna för det var inte han som skrivit ut dom. Så vi fick en tid idag kl 13:00. Jag åkte till Köping för att följa med pappa o mamma på besöket. Och jagtycker det gick riktigt bra. En underbar läkare som tog sig tid med pappa o frågade både han o oss hur det var. Han kom iallafall fram till att han ville minska dropparna från 20 droppar till 15.  20 droppar var maxdosen. Och så satte han in pappa på Citralopram 10 mg en ångestdämpande tablett. Och den har jag själv ätit o tycker den vart bra. Sedan skulle läkaren ringa mamma om 14 dagar o höra hur det gått och så fick hon en ny tid. Sedan så lämnade vi ett urinprov som skulle skickas på odling för jag tror att pappa har UVI igen o det är därför som han blir lite aggresiv o så. Men sedan så tror jag att han är så beroende av mamma så när hon går så blir han orolig. För detta började i tisdags när mina systra var hos pappa medans mamma fick gå på bingo. Jaja jag är ingen läkare men jag vet av erfarenhet att det kan vara så här. Men nu hoppas jag att det hjälper detta. Jag var även in o köpte 2 bakelser och 2 biskvier till dom så dom fick det till kaffet när dom kom hem. Köpte oxå en trisslott till pappa men inte vart det någon vinst heller. Pappa älskar skraplotter. Vihade ju lite bråttom hem så vi åkte hem omgående för katterna inte skulle vara ensamna så länge efter operationen. Men dom mår prima så det var ingen fara skedd. Hade ju min kära granne annars som hade gått inom om de hade vart dåliga. Ja detta var min dag idag.



Av Cina - 10 april 2008 16:13

Imorse kl 8 så lämnade vi in Cromiz och Gizmo till veterinären för sterilisering och kastrering. Oh jag har gått o vart nervös hela dagen vi skulle få hämta dom efter 15:00. Men operationerna har gått bra o de mår bra. Cromiz ligger redan på sin favorit plats uppe på Håkans dator. Men lilla gumman är uppskuren under halva magen. Gizmo är det ju bara 2 små snitt i pungen på o han mår oxå bara bra iallafall just nu. Känns skönt att ha detta gjort. Nu slipper Cromiz dessa hemska p-pillren. Och så kanske hon mullar på sig lite. Hon är en liten katt, men jag ska köpa kattungefoder till henne så hon får i sig extra mycket. Ja tänkte blanda ihop 2 sorters torrfoder till henne. Och i kväll ska dom få lite kokt fisk som jag har kokat under tiden de vart borta. Elvis har nog sovit mest hela dagen han hade ingen att busa med. Nu får vi hoppas att såren läker som de ska, så ingen infektion vill vi ha. Tänka att man oroar sig i onödan men det är ju ens barn. Skönt att allt gick så smärtfritt.



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards