~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Skor och fötter

Av Cina - 29 juni 2008 17:35

Satt och kollade i en annan blogg om skor och skorea. jag är så himla avundsjuk på alla er som kan köpa skor och bara gå in i en skoaffär och sätta fötterna i ett par snygga skor. Jag har fötter som dom kallar " kalle anka fötter" tjocka, höga vrister och små. Och jag har ett rent hel***e att få tag på skor och jag kan inte begripa varför det bara finns "tantskor" med bred läst, visst jag är kanske tant men jag vill inte ha tant skor för det. Jag vill ha snygga sandaler på sommaren o riktiga stövlar på vintern men det har jag inte. Och jag kollar på skor så fort jag ser det men man får ju bara titta för jag vet ju att mina "kalle anka" fötter får inte plats i dom. Jag får kolla efter sandaler med kardborreband som går över vristen o så får jag spänna ut så mycket det bara går. Och så får jag ta 40 istället för 38 och hur kul e det då. Ibland har jag sagt att jag skall kapa mina fötter innanför lilltån o så rakt bakåt så att de blir normala. Undrar om det är någon som gör en sådan plastik....hahahahahaha knappast troligt.

Jag köpte ett par sandaler här om dagen på Lidhl för 90:- o då fick jag köpa 40 för att få i fötterna. Och så här ser dom ut.

Ja rosa var det enda som fanns men det är ju en sommarfärg så jag får

väl vara nöjd med det. Ni ser ju själva hur jag har fått spänt ut dom. Inte snyggt med detta ljusbruna kardborreband som syns. Men vad gör man när man har sådana fötter som jag.

Sedan skickade jag efter två par snygga skor typ birkenstock och trodde jag skulle kunna ha ett par vit och ett par svarta i storlek 39 men nu står dom i skåpet till ingen användning. Kanske någon av er mina bloggvänner som kan ha dom. Det är små i storleken. Kanske ska fota dom så ni får se dom........Så där ja , där har ni dom......



 
 
Gerty

Gerty

29 juni 2008 20:14

Snygg färg på sandalerna riktig sommarfärg, vad gör det hur fötterna ser ut huvudsaken är att man har ett söt litet hjärta och det tycks du ha

http://Prilyckans

 
Sari

Sari

29 juni 2008 21:06

Ja de svarta och vita sandalerna var ju fina,,,=)Ja det var ju de rosa oxå,,,riktig sommarfärg liksom...kram

http://frufiona.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

29 juni 2008 21:08

Men sandalerna var väl fina och snygg färg också.Jag har inga snygga fötter jag heller, men det struntar jag i.

http://violett.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

29 juni 2008 21:45

"Man skall vara glad åt fötter" som det sjungs i sången :-) Skulle vara vidrigt om man inga har, men tråkigt när det blir problem med att köpa skor, riktigt söta dom rosa. Gillar du inte färgen så kan du ju köpa läderfärg och måla om dom. Dom andra 2 är riktig gulliga, där kan du ju inte förlänga remmarna heller :-( Alltid är det något som skall bli fel. Vågar aldrig skicka efter skor, jag har låg vrist i stället, bäst passar Italienska skor, men jag hittar dock alltid skor som passar till slut.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

29 juni 2008 22:51

Skor och sandaler är jobbigt att handla. Jag köper/hämtar skor på ortopeden en gång om året, men handlar skor även i vanliga affärer. Jag kollar aldrig priset på skorna utan provar tills fötterna är nöjda. Jag är nog ägare till den fulaste samlingen skor som finns. Men skit samma, de är bekväma.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
agge

agge

30 juni 2008 16:53

rosa är en av mina älsklingsfärger på sommaren. vad tråkigt att du har sådana problem med att hitta skor som sitter bra. Stackars dig......

kramiz

http://agges.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

30 juni 2008 17:34

men då kanske dina är sköna. jag tror inte alla som går i smala och trånga skor njuter så mycket..Ju äldre man blir ju bredare och skönare skor behöver i allafall jag.. Kommer inte i de tåsmala pumpsen man hade på 60-talet. Nu ska det vara skönt, tycker jag..
ha det gott
kram

http://IngerEmKssonblogg.se

 
vivan

vivan

30 juni 2008 22:20

Fy,så tråkigt...har en kompis som har samma problem...får prova 100par innan hon hittar de rätta...du får inte ge upp...snart hittar du dina prinsesskor,,,kramiz

http://vwellermo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards