~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2008

Av Cina - 4 juni 2008 17:54

ja det undrar jag. Idag skall regeringen ta ett beslut om ny lag för sjukskrivna. Och ja fattar inte hur dom tänker de sparkar ju på oss som redan ligger. Hur kommer det att gå för folk!!!??? Kan bli tvingad att söka jobb i hela Sverige. Och alla vi som har tidsbegränsad sjukersättning kommer oxå att drabbas hårt. Ja har ringt runt i dag till mina handläggare o frågat. Ja kommer att klara mig till mitt går ut i oktober 2009. Men alla de som ska ha nytt nu kommer att drabbas hårt. Usch så det har blivit jag fattar inte vad de tänker med, tror fasen inte dom tänker alls. Visst skall de som fuskar sättas åt men vi som är sjuka drabbas ju oxå för att det finns folk som inte är ärliga. Jag blir så arg när jag läser o hör sånt här för det är alltid den sjuke eller den svaga som drabbas hårdast. Jag tror fan inte Reinfeltd vill byta med oss som går hemma pågrund av ett eller annat. Och han ska leva med denna lilla ersättning o så det onda man lever med. Han sätter oss på pottan helt, finns ju dom som kanske kommer att bli av med sin ersättning, ja va fasen ska dom göra då om man inte kan gå o jobba, jo det får söka socialhjälp och hur lång tid tar de då innan folk får reda på om de får hjälp eller inte. Då är nog personen vräkt redan innan de kommit något beslut. Hela familjer kommer att rasa samman efter denna lag. Är det de dom vill!!!!??? Hur många självmord kommer det inte att bli för sjuka folk orkar inte längre. Nääää fy tusan så trist detta är.

Man kan ju hoppas att denna regering får gå om 2 år. Det kan fasen inte bli sämre om sossarna kommer tillbaks. Nu har jag morrat klart för idag!


Ha en fortsatt bra onsdagskväll!!!!

Av Cina - 3 juni 2008 18:08

men jag har faktiskt bakat kanel o vanilj bullar idag på fm, det vart 100 st. Håkans syster ska ha hälften av dessa bullar. Och så ska jag baka bregottkakor i veckan, och de delar vi ju oxå på...Då har man lite i frysen till midsommar!

Det var inte så farligt varmt idag inne när jag bakande. Men ute är det varmt fast det fläcktar även idag. Men nu måste det snart komma regn för annars torkar gräsmattorna bort. Tur att man kan vattna tänk de som inte kan göra det ujujuj är inte roligt.



 

Ha en fin kväll alla mina bloggvänner!


Av Cina - 3 juni 2008 09:32

Idag så får det bli nostalgi bilder.

Detta är min morfar John o mormor Elsa och så är det min bror Christer år 1971. I mamma o pappas sommarstuga.




Detta är min Farmor Linnéa och min mormor Elsa år 1970. Ett litet huvud sticker upp till vänster i bilden och det är min son Patrik.

Av Cina - 2 juni 2008 22:46

Det som ingen kan undgå att märka är solen och värmen. Hunden står vid dörren och gnäller, vill följa med och åka bil, snälla låt den stanna hemma !! Varje sommar så får djur sätta livet till i bilar, nu har det skett igen. Ta denna varningsruta överst och sätt in på din egna blogg eller hemsida, upprepa den på bloggen flera gånger under sommaren. Varna dina hundvänner och sprid budskapet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2590420.ab 



Lånat från Ruths blogg!

Av Cina - 2 juni 2008 18:16

I morse var jag till min Dr o alla mina prover vara bara bra. Långtidssockret låg på 4,5 och sockret på 5,5 och det var ju kanon. Blt var 125/65 o det var oxå bra. Men sedan så hade jag lite lågt kolesterol, fast jag äter ju medicin för att jag har för högt men hon sa att jag skulle fortsätta att äta mina tabletter. Hjärta och lungor var bra, ja som sagt allt var bra. Tänk om jag kunde få må bra i själen oxå men jag jobbar på att det ska bli bättre o visst har jag blivit mycket bättre men bra är jag inte. Men det får ta den tid det tar att läka, det tar ju många år innan en själ blir läkt det sa min psykolog att det tar år o kanske den inte blir riktigt bra men mycket bättre.


Idag har vi inte haft så varmt för det har fläcktat rätt skönt fast jag tycker ju att det är för varmt ändå. Man är aldrig nöjd.......

Blommorna o gräset torkar ju bort, man får vattna o vattna o det gör vi ju varje kväll. Och vindruvan behöver just nu ha mycket vatten.



Ha en fin måndagskväll alla mina bloggvänner.



Av Cina - 1 juni 2008 20:02

Ja fu tusan vilken hetta vi har fått. Men man ska väl inte klaga kan jag tro. Men för min smak är det alldeles för varmt just nu.

Men det gäller att dricka mycket nu. Gjorde en ny omröstning just om att dricka......


Idag vid lunch ringde min mamma o frågade vad vi pysslade med o jag sa jag sitter o flämtar på altanen. Och då förstog jag att de var här i Västerås. Så då kom mamma o pappa över på en fika, sedan vart det glass. Pappa mummsa i sig o mådde utmärkt bra. Vi skojade o hade allmänt trevligt. När dom kom så fick jag en blomma av pappa som han hade valt ut på plantagen idag för mamma hade ju köpt sig några blommor. Här kommer en bild på blomman. Roligt när dom kommer o överraskar så där tycker jag.



Imorgon bitti skall jag ner till min DR o få svar på alla prover som jag var o tog förra månaden. Skall bli spännande o se vad hon säger. Har inte träffat henne på 1 år. Men nu är det ju årskontroll på min diabetes. Ja det vart 1 år i januari sedan jag fick det. Men det har gått bra tycker jag. Är ju bara än så länge tablett behandlad, o hoppas att det så förblir.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards