~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Cina - 8 juli 2008 14:51

Ja som ni redan vet så har ju min pappa alzeimers och den är ju inte lätt denna sjukdom för de anhöriga. Och mamma kan ju inte lämna pappa ensam. I förra veckan så var min syster o hennes man och så mamma o pappa till Ullared de åkte på onsdagen o kom hem på torsdagen. Syrran hade hyrt stuga där 1 dygn och det gick bra med pappa han sov hela natten o tyckte att det var skoj att komma ut lite även om det är över 40 mil dit o 40 mil hem. Jag vill inte ens åka 40 mil tycker det är jobbigt att åka bil.

Men iallafall så hade de väl handla på detta Ullared och var nöjda o belåtna vad jag kunde förstå. Så i lördags fick jag ett sms av min syster där hon undrar om jag kanske skulle kunna vara en dag med pappa för mamma ville tillbaks till Ullared o det fattar inte jag (jag har aldrig vart dit). Men mamma vågade inte fråga mig om jag kunde gör det. Så på söndagen ringde jag o frågade varför hon inte vågade fråga mig men jag fick väl inget direkt svar. Men ja sa varför i hela friden handlade du inte när du var där i onsdags, fick väl inget direkt svar på de heller. Jaja det var väl min andra syster som inte var med som hade satt griller i huvet på mamma. Jaja skit detsamma nu är det iallafall bestämt att syrrorna o mamma skall åka på torsdag. Så jag skall åka hem till mamma o pappa imorgon kväll o sova över där så kan dom åka tidigt. Så får vi väl se när dom dyker upp igen.  Jag hoppas nu att det kommer att gå bra med pappa men det gör det säkert men lite tjat om vart mamma är det kommer det att bli. Men Håkan kommer över till Köping på dagen så ska vi ta pappa med oss o åka till Hjälmare kanal och titta o ta en fika om det nu finns något fik där. Annars får vi ta fikakorgen med oss.


Kan ju förstå mamma att hon vill koppla av från pappa för det är ju skit jobbigt att gå hemma hela tiden o pappa bara tjatar på henne att de skall ut o åka eller göra något. Och min mamma är ju fortfarande så aktiv  och det är ju tur det. Men hon hinner ju inget hemma som hon säger. Fast jag har sagt till henne att det man inte hinner idag kan man göra imorgon eller någon annan dag. Allt behöver ju inte vara tipptopp. Är ju svårt att lära gammla hundar sitta...



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards