~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Cina - 4 augusti 2008 18:37

Ja idag har min dag vart misslyckad. Det började på förmiddagen att jag fick för mig att jag skulle baka ett bröd jag hittade på nätet. Och Håkan var så snäll så han åkte ner till affären för att inhandla lite mjöl o jäst. Och så sätter ja igång. Allt gick ju bra och detta bröd skulle jästa 2 timmar o det fick det göra och sedan skulle de gräddas i 40 min i 175 grader. Men det fick stå 45 min. Och den var så fin där den stod i ugnen. Så tar jag ut den o det var lika fin. Lägger handduk över så den får svalna

Ja sedan när den kallnat så skall jag skära den i bitar så är det bara deg usch o fytusan den åkte ut i soptunnan. Det kan man ju inte äta. Så imorgon så får jag väl försöka på nytt igen....=((   Men då får den nog stå inne 60 min skulle jag tro.....


Ja inte nog med det, så gick skrivaren sönder mitt ialltihopa. Så det var bara ut o köpa en ny...=(( snacka om att jag har haft otur idag.


Just nu vräker det regn ner det har hållt uppe hela dagen tills nu.

Läste i tidningen igår att det är hösten som kommit nu redan....=((

Det skulle inte vara många sol dagar i augusti och detta tycker jag är himla trist om det redan nu skall bli höst. Usch då blir vintern lååååång.

Men vi får hoppas på att det inte stämmer utan att metrologerna har lite fel. kanske tur att man skall åka bort då får man ladda batterierna till höst o vintern som kommer.


Hoppas att ni mina bloggvänner inte har regnat o blåst bort för jag har hört vilket väder det är neråt landet!


Av Cina - 4 augusti 2008 08:04

Ja när jag var ut på Hälla i fredags så inhandlade jag en andel i travet där ute för 134,50 till Håkan. Och tror ni inte att vi hade 7 rätt på den. WOW så kul det var men det vart en MYCKET knaper utdelning o så är det väl alltid när man väl är med i något.

7rätt = 618:-

6rätt = 17:-

5rätt = ingen utdelning

Och vi hade

1 sjua

17 sexor

124 femmor

Utdelning 924:- delat på 10 = 92:40

Ja det var ju lite synd att det inte kunde bli lite mer pengar. Men vi fick ju nästan pengarna tillbaks.Var kanske jätte lätt att spika raden för dom som kan. Var ju bara favoriter som vann.....MEN de ger ju inga pengar.......



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards