~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Cina - 21 augusti 2008 16:39

Ja regnet det bara öser ner här idag, fytusan så tråkigt väder det är. Undrar om vi ska drunkna i allt vatten vi får. Allt kommer att ruttna bort.

Åskan har även mullrat på här på em. Fast mycket långt borta.


Idag har jag börjat tvätta  lite sommarkläder som jag ska ta med mig. Måste stryka i helgen och det tycker jag är sååååå himla tråkigt!

Har även tonat mitt hår men jag vet inte om det vart bättre eller inte.

Håret är ju sönder klippt o då spelar det ju ingen roll hur man gör. man är ju lika missnöjd hur man än gör, det är ialalfall jag.

Har lite resfeber tror jag, har ju inte rest på 8 år så man har ju glömt hur det var. Och sedan oroar jag mig ju för flyresan tycker att jag redan har ångest . Men jag ska se positivt o inte tänka på att det är mycket folk o så ska jag ta o lyssna på musik så jag slipper höra alla människor som stojar o har sig.

Nu har det slutat att regna men det är nog bara för en kort stund.


Idag bjuder jag på lite frasvåfflor o hemgjord hjortronssylt och vispgrädde! Kaffe och en bit kaka finns oxå......

Av Cina - 21 augusti 2008 11:15

Detta recept kan jag varmt rekomendera. Gjorde detta till kvällsmat igår och så hade jag hemlagat potatismos till detta. Mycket mycket gott! Glömde att fota tyvärr.... 



Ingredienser

500 g nötfärs
1 msk potatismjöl
1 dl mjölk
1 tsk salt
Vitpeppar
1 krm vitlökspulver


Sås:
1 pkt mellangrädde
2 dl mellanmjölk
2 msk kinesisk soja
1 msk dijonsenap

Garnering:
2 tomater
Basilika 

1 rödlök

Beskrivning:

Blanda ihop färs, potatismjöl, mjölk och kryddor.
Lägg smör i en varm stekpanna, tryck ut hela biffen i pannan och bryn. Dela biffen i 6 bitar med en stekspade, vänd varje biff och bryn på andra sidan.
Blanda ihop grädde, mjölk, soja och senap. Slå över biffen och låt det stå och puttra i 10-15 min.
Hacka tomater, lök och basilika och blanda ihop. Lägg en klick på varje biff i pannan. Ställ fram hela pannan som den är på bordet.
Serveras med Potatis, pasta eller det bästa: potatismos! lingon och någon annan grönsak tex rivna morötter eller haricot verts.
Jättegott!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards