~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 29 november 2008

Adventspyssel idag...........

Av Cina - 29 november 2008 13:37

Ja då har man pysslat lite här hemma idag. Satt upp julgardinerna och fixa till lite i köksfönstret. Skall bara inhandla 2 st danska juleträd imorgon.

Så här vart det i mitt köksfönster.


Mina småljusträd är tända så här ser det ut i mörkret.


Och så här i dagsljus.


Mitt tomtebord är oxå laddat med alla tomtar och det ser ut så här.


Min tomtehylla är oxå klar och den ser ut så här.


Och sedan måste jag få visa min lilla amaryllis den är så fin tycker jag!


Ja så lite har det då hänt hos mig även om det inte finns något advents eller jul stämmning för här är det regn o 8 garder varmt.

Inte klokt igentligen vart har våra vintrar tagit vägen.

Nu är jag ju ingen vinter människa men ska det vara vinter så ska det.

Nu känns det som VÅR!!!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt trevlig lördag!

Jul
 
 
Yvonne R

Yvonne R

29 november 2008 15:27

Förstår att du är en tomte älskare av stora mått!! Alla är jätte fina!
Mysigt i köksfönstret och de lysande träden ger stämning.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

29 november 2008 15:44

Tack för pratstunden.Vad jul fint du har och vad mycke tomtar du har
Ha en bra kväll
Kramen

http://danslillis.bloggagratis.se

 
caritha

caritha

29 november 2008 16:46

Vad fint med alla tomtar och fint i fönster.
Du kan komma vilken dag som helst utom måndag ha en trevlig helg/caritha

http://caritha

 
Annelie

Annelie

29 november 2008 17:30

Vad fint!! Lampan du har är maken mins drömlampa.. Ha en trevlig kväll!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cattha

29 november 2008 17:43

jättefint de blev,är så kul med alla fina fönster.ojojoj vad mycke tomtar.de har ökat va? ha de bra
cattha

 
Malin

Malin

29 november 2008 17:50

Oj så fint du gjort:)
Jätte mysigt med ditt tomtebord.
Håller med dig,vart är vintern:O liiiite snö kan det iaf komma!
Hoppas du får en trevlig kväll.
kram

http://vingklippt

 
Inger

Inger

29 november 2008 17:55

ojoj,här vr det tomtar..fint...Ja jag är så glad åt mitt, danske juleträd, har aldrig hört talas om det innan du sa det,,, Hoppas jag kan klara mitt,.,kramen

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Gerty

Gerty

29 november 2008 18:40

Oj oj vad fint du har gjort och tomtar i alla vrår

http://Prilyckans

 
Monica

Monica

29 november 2008 19:01

Så fint du har gjort det.
Här regnar det också, men det är bara ett par plusgrader nu ikväll.
Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

29 november 2008 19:54

Kära nånnenedå, här var det jul i alla vrår, du tillhör skaran som plockar fram allt till 1:a Advent. Ett härligt tomtebord och fint i köket, men vännen det är 3 veckor kvar ännu, tröttnar du inte innan julafton på allt julplocket du har framme ?
Ha en fin kväll, och glöm inte att sätta på dig skridskorna till kl.8 då skall vi dansa på Is !
Kramen.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cina blogginnehavare

29 november 2008 21:36

Svar till Ruth
Nääää mina tomtar tröttnar jag aldrig på de skulle jag kunna ha året om. Vissa finns oxå där hela året. Undrar just varför man bara ska ha tomtar till julen!!??
För kort tid för mig att plocka fram dom julveckan, jag vill ha glädje med mina tomtar!
Ja jag kanske är tokig men sådan är jag....=))

 
Ingen bild

mickan

29 november 2008 22:27

=) vad fint o mysigt med alla julsaker=) tack va asnällt ska juh till mamma imorron på kalas kan hämta upp det då har haft fullt upp idag kram Mickan oissa trevlig första advent

 
Marketta

Marketta

30 november 2008 18:54

Vad fint du har hos dig. Jag har lagt upp min julsida, där finns det bilder hur det såg ut förra året hos oss.

Men nu måste du hjälpa mig. Hur får man dit dom där länkarna som du har på slutet. Har försökt men jag får inte till det. Jag menar dom bloggtoppen, blogglista och den här som visar hur mycket din blogg är värd.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards