~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Cina - 21 februari 2009 14:12

Idag har jag bakat munkar för första gången (med hål i) det var hur enkelt som helst och jag som trodde att man skulle behöva ett mått för att ta ut dom eller att jag skulle få stå och göra smålängder o sätta ihop. Men si det behövde jag inte kom på att det var ju lättare att ta ut ringar med ett glas och sedan ta ut mitten med en medicinkopp....och så här vart dom. SUPERGOD till och med jag tyckte det som ej brukar äta mitt egna kaffebröd.

Här står de på jäsning! Inte ser dom ut som köpta men men det ska väl synas att de e hemgjorda eller hur!!!??? 


Ner i fritösen och jäklar vad de sväller!!!!!


Färdiga alla 35 ser väl inte så tokiga ut....=))


Ja det stod i receptet att det skulle bli 40 st men jag fick 35 st och imorgon är dom nog slut för jag vi skall åka hem till mamma o pappa imorgon och ja tar ju givetvis med mig dit. Grannen Lena har fått och när mina andra grannar kommer också att få smaka.


Önskar alla min bloggvänner och läsare en fortsatt fin lördag!



Av Cina - 21 februari 2009 09:05

Jag har blivit utmanad av Anki. Nu ÄR hon nyfiken på mig. Här kommer frågorna, och mina svar. 



1. 4 tv:program jag brukar se:

Let´s dance, semestersvenskar, okända, riskförlossningar


2. 4 saker jag gjorde igår:

Var och handlade, lagade mat, tvätta, in till grannen.


3. 4 saker jag längtar till :

Våren, börja driva upp plantor inne, nästa kryssning, att det skall bli varmt.


4. 4 saker som står på min önskelista :

Vinst på trav, att bli frisk, att köpa en fin amerikanare, att alla mina nära och  kära får vara friska


5. 4 Saker som jag tycker om att göra :

Baka, psp, läsa, handarbeta.


6. 4 saker som jag avskyr:

Djurplågeri,krig, sjukdomar och pedofiler


7. 4 saker som jag åt igår:

Te och macka, kaffe och kaka, apelsiner, kassler.


8. 4 bloggar jag utmanar

Monica, Ruth, Lena  och Catharina

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards