~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Cina - 6 mars 2009 09:08

Ny dag och idag skall jag åka till Köping för att hälsa på pappa och jag bakade längder igår som jag tänkte ta med mig till avdelningen så att alla kan få en bullskiva till kaffet. Det är besökstid mellan 15-16. Pappa har sovit dessa nätter iallafall men lite funderingar om vad han gör där o.s.v Syrran hade vart dit igår och han var på bra humör.


Och jag ringde igår kväll och då satt en av personalen (kille Christer) och kollade på hockey med pappa och så drack de kaffe. Och nu när jag ringde på morgonen vid 9 så låg pappa ännu (han tycker om att sova på morgonen) Han hade vart upp vid 7 men gott i säng igen. Är ju svårt för dessa människor som har demens/alzeimers att komma till nya miljörer det vänjer sig ju inte vid det på 1 vecka. Det bästa för dessa är ju att de får visstas i den miljö som det känner till. Men ibland måste det bli så här tyvärr. Mamma måste ju få vila o ta igen sig lite, och göra det hon inte kan när pappa är hemma för han behöver ju 24 timmars passning. Ja det är inte lätt när ens anhöriga får denna sjukdom för det är ingen lätt sjukdom att hantera som anhörig. Och det är väl tur att man jobbat så länge med dementa/alzeimers sjuka så man kan det på alla sina 10 fingrar.


Ha en bra dag alla mina bloggvänner och läsare.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards