~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 16 april 2009

Av Cina - 16 april 2009 11:15

Ni vet ju att jag har en granne som har haft hjärnblödning. Och Håkan och jag har hjälpt henne sedan vi flyttade hit med både det ena och det andra. Och det gör vi så gärna. Hon har mått dåligt en tid nu och jag har vart lite orolig för henne. Här om veckan så av hon oss en nyckel in till henne för om det inte var uppdraget i köket så ville hon att vi skulle kolla till henne. Till saken hör att hon har en dotter som bor 10 min cykelväg i från. Men som aldrig är här. Dåligt tycker jag när man vet att mamma inte har det bra. Men iallafall nu på morgonen så var det inte uppdraget men vi sa vi väntar o ser.

Så ringer telefon och det är skyddat nummer och jag svarar och i andra änden är det våran granne som då säger att hon är på lasarettet och att hon åkt ambulans vid 5:30 imorse. Och att hon nu var inlagd och de skulle gå igenom hela henne. Igår var hon svullen i hela ansiktet o händerna var oxå svullna och sedan har hon himla ont i en skuldra men det kan jag tänka mig är en frusen skuldra och det gör förbaskat ont och tyvärr finns inget att göra åt det. Men jag hoppas nu att dom hittar vad det är för fel på henne.

Fick även redan på idag att en annan granne mitt emot oss, gick bort på Påskdagen. Usch nu har det vart lite mycket på denna gård ett tag.

..................................................
..............................................

Och på Rosendal där pappa är har dom fått magsjuka så dit får man inte komma på 48 timmar och är det någon mer som sjuknar så är det åter 48 timmar. Och det är pappas rumskompis som blivit magsjuk så både han och pappa är isolerade. Lite tråkigt men magsjuka vill jag tusan inte ha. Ska väl ringa och höra om pappa stackarn har klart sig.

Pappa har klarat sig från magsjukan än så länge det var skönt att höra.

:..................................................
..............................................

Ja ingen sol idag heller, undrar vart den tagit vägen. Läste i tidningen att sommaren och värmen ska komma i juni och hålla i sig till i mitten av augusti och det skal bli lika varmt som det var 2006....*puh* ingen måtta på värmen heller, jaaaa om det nu stämmer.


Önskar alla mina blogg vänner och läsare en fortsatt fin dag


OM DU TYCKER OM MIN BLOGG SÅ RÖSTA HÄR


Av Cina - 16 april 2009 11:02

Tycker du att det var rätt att Magnus och Annika vann Let´s Dance???


Ja    54.9 %

Nej    11.8 %

Dom var lika bra    5.9 %

Vem bryr sig    27.5 %

Totalt har 51 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-03-27 22:55



Rösta nu på min nya!!!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards