~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2009

Av Cina - 4 april 2009 17:01

Idag bjuder jag bara på lite foton. Har vart en kanonfin dag idag. Håkan och jag har fixat till ute o så har jag oljat vårt staket och städat altanen. Tvättat mattan som legat där ute. Ja vi har hunnit med en hel del. Håkan har även satt ihop katternas nya klöspelare. Så nu har vi flyttat ut en av dom som vi hade inne. Nu har dom 2 inne och 3 st ute på altanen. Vi har ju nätat in vårna altan så katterna kan vara ute. Här kommer lite bilder.

Denna står nu ute på altanen


Den nya. Cromiz uppe och Gizmo inne i huset.


Håkan satte ihop den ute på altanen o Gizmo sitter o kollar om det vart bra!!


Elvis uppe och Cromiz undrar ska jag hoppa in eller inte...=))


Blåsippor som jag fotade hemma hos mamma igår!


Håkans blommor som han fick av Patrik och Sari när han fyllde år.


Mamma och syrrans man. Dom har alla tre vart ute på restaurang idag och ätit mat.


Foto från igår då pappa äter tårta, mmmm så gott han tyckte det var!


Idag när Syrran och hennes man var ute och gick med pappa så fick han åter äta sin älskade glass. Han blundar såååå han njuter nog i fulla drag!!!!



Hoppas alla mina bloggvänner och löäsare haft en fin o solig dag!

Av Cina - 3 april 2009 20:29

Ja idag tog vi oss en tur till Köping för att hälsa på pappa och jag hade tårta med mig så alla som är på avlastning och personal fick. Det fikar vid 14:00 och vi var väl där vid 13:40. Och vi fikade sedan tog jag på pappa o så tog vi en rullstol och rullade ut. Och när vi kom utanför så stod syrran min utanför hon kom från jobbet och var på väg hem hon bor ju inte så långt därifrån. Vi gick upp till ICA och köpte glass, pappa o Håkan satt i solen o smaskade på sina glassar. Sedan gick vi runt på området där syrran bor och vinkade till henne.

Styrde sedan kursen mot Rosendal igen och vi var ute till kl var nästan 16:00 men då tyckte pappa att det var skönt att få vila på sängen.


 Och vi sa hejdå till honom och styrde kosan hem mot mamma som då hade fått permis över helgen. Hon ska tillbaks på måndag morgon igen och då skall de göra en magnet röntgen här i Västerås. Jag trodde ju att dom gjort en sådan förra fredagen men det var en datortomografi. Sedan så får vi se vad som händer. Men mamma pratar lite bättre idag men det beror ju på medicinen Betapred. Hon blir så arg när hon inte får fram orden hon vill säga. Men det blir ju bättre o bättre för varje dag. 

Idag köpte jag 5 st stora liljor till mamma dom var rosa såååå otroligt vackra var dom. Är ju kul att ha lite snittblommor på bordet.


Nu är jag trött och skulle ju kunna gå o lägga mig men det är lite tidigt ännu!

Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt bra fredagskväll!

Av Cina - 2 april 2009 16:56

Ja idag fick vi iallafall ett glädjande besked om mamma.

 DET HITTADE INGET KONSTIGT PÅ HENNES UNDESÖKNINGAR IDAG!

En stor sten föll från mitt hjärta för denna dag har vart allt annat än rolig. Men nu måste man väl ta reda på varför hon inte kan prata så bra. Men jag är ju ingen DR men min teori o kunskaper säger ju att talet sitter i vänstra hjärnhalvan och den lilla ärta de säger sig ha hittat måste ju ligga o trycka på talcentrat. Jag bad ju att de skulle sätta tillbaks Betapred och det har man gjort idag så hon fick 6 tabletter idag igen. Så nu hoppas jag att talet skall bli bättre igen. Mamma var glad att dessa hemska undersökningar var över o att det inte hittat något onormal. Nu vet jag inte vad det ska hitta på för undersökningar här näst. Skall åka dit imorgon o ta reda på lite mer. Annars ringer jag upp till SSK och pratar med dom redan ikväll.

Men det känns skönt att det inte hittat något iallafall.


Ha en fortsatt bra torsdagskväll!

Av Cina - 2 april 2009 08:48

Ja igår fyllde ju Håkan år så jag hade bakat denna tårta till honom. Fast jag tycket den var torr. Och jag är ingen hejare på att baka tårta. Men den fick duga.

..................................................
..............................................

Idag skall mamma genomgå 2 ganska så hemska undersökningar.

Hon ska göra gastroskopi och rektoskopi inte allför trevliga undesökningar då dom på gastroskopin går ner med kamera genom munnen och rektoskopi går dom in i ändtarmen med kamera. jag har gjort båda och det är inet kul. Så idag får vi veta om de hittar modern bland tarmarna.

Och sedan får vi väl se hur de ska gå vidare. Mamma hade ju ätit klart corticon kuren i måndags och hon kunde tala riktigt bra. Men igår var det svårt att höra vad hon sa igen så jag rinde SSK och frågade om man inte kunde sätta in Betapred igen och SSK skulle ta upp det med DR idag. Så jag hoppas verkligen att de fixar till detta.

..................................................
...........................................

Pappas husläkare var ju på besök igår på Rosendal för att kolla om pappa har parkinson. Men han visst lite för lite om just den sjukdomen så han sa att han skulle läsa på och återkomma på onsdag nästa vecka. Men att  symtomerna som pappa har är parkinson. Man kan ju ge medicin så man slipper dessa skakningar så jag hoppas att han kan få det insatt nästa vecka. Han skakar ju inte hela dagarna utan det är ju tydligen på morgonen innan han kommer igång.

Så imorgon skall jag åka o hälsa på pappa och även mamma om hon inte får åka hem på permis över helgen.

Tänkte ta med en hembakt tårta till Rosendal så har de något gott över helgen att smaska på.

..................................................
................................................

Ny resa till Åland är beställd!!!!!

Karin och jag ska åka den 21-22 april ska bli sååååå skönt att få komma iväg och koppla av i 24 timmar. Vet att vi behöver det båda två.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin torsdag!!!



Av Cina - 1 april 2009 09:25

Jag har följ SABINAS blogg ganska så länge.Där hon har med styrka och mod berättat om sin hemska cancer. Igår orkade hon inte längre utan har nu somnat in. Hon var verkligen en krigare och endast 34 år. Och mina tankar går till hennes familj och henns två små barn.

 SÅ NU TÄNDER JA DETTA LJUS TILL HENNES MINNE!!!

VILA I FRID SABINA.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards