~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Cina - 12 maj 2009 17:55

Förmiddagen idag var hemsk innan jag fick åka iväg på detta möte och jag hade den värsta ångest man kan tänka sig. Men som sagt jag knatade upp på detta kontor o satte mig. Så kom min chef o det är ju alltid lika roligt att träffa honom. Christina tog emot oss och sedan kom även FK. Ja och mötet kunde börja.

Och mitt hjärta slog frivolter i bröstet och det såg min chef så han tog över och så berättade han hur han upplevde min situvation. Och FK lyssnade och skriv för brinnade livet. Fick ett kanon stöd av min chef och även av Christina så nu kände jag att här var det vi mot FK. Ja så säger hon till mig att du kan ju söka 12-18 månader till och det kommer du ju få beviljat för vad jag kan förstå av detta så måste din inkörsport till arbete börja mycket långsamt och då får du 12-18 månader på dig att försöka arbetsträna. Min chef och Christina tycket att detta var kanon. Men då ställer jag ju frågan VAD SKA JAG GÖRA.....ja men du får ju gå tillbaks till din tjänst sa FK....näää näää sa min chef dit skall hon ALDRIG mer utan hon skall ha något annat.....FK rynkade pannan i djupa veck o jag såg hur fundersam hon blev. Ja sa chefen det har vi bestämmt sedan länge att dit ska hon inte. Och så sa han och jag är inte chef där längre och jag är  igentligen inte Carinas chef men jag har lovat att fortsätta mitt samarbete med Carina sa han. Så säger FK jaha och ser frågande ut. Men vi gick inte närmare in på varför. Utan chefen sa att det var en överkommelse mellan han och mig.


Ja detta möte slutade iallafall med att jag skall börja jobba den 29/9 på ett gruppboende för handikappade. Det är 5 personer som bor där och de är mellan 25-40 år och de jobbar på dagarna så det är bara morron och kvälls jobb. Och vet ni vem som jag får som min chef jo denna man som just setat och lagt orden för mig. För frågan kom ju upp var jag skulle börja och då sa han bara, du kan få börja på ........ (vill inte skriva ut namnet på boendet). Och där är jag chef sa han. Så jag skall jobba 2 dagar i vecka a 3 timmar tisdagar 7-10   torsdagar 14:30-17:30 men igentligen ska man jobba 10 timmar i veckan men det tyckte inte chefen att jag skulle göra för han tyckte att dett skulle räcka o att jag sedan för räkna med de timmar jag går i KBT. Sedan skall vi ha ett nytt möte med FK i slutet av november. För att göra en utvärdering.


Nu kanske ni kan förstå att det är kaos i mitt huvud.

Jag har vart hemma sedan 2002.

Mycket funderingar finns nu att grunna på.

Fast det blir kanske bra när vi kommer så långt.

Först av allt så vill jag att det blir sommar....=))


MIN CHEF ÄR GULD VÄRD FÖR MIG!!!


Önskar mina bloggvänner och läsare en fortsatt trevlig tisdagskväll!



Av Cina - 12 maj 2009 07:50

Ja då var det tisdag idag och möte med försäkringskassan kl 13:00. Vi skall träffas på medarbetarcenter ett ställe som kommunen har för långtidssjukskrivna. Det är JAG, Christina (handläggaren på medarbc.) Margaretha (FK) och sedan Ulf (min chef) och det känns som om man är 1 mot 3. Jag vet ju att jag ej kommer att få vara hemma längre utan nu blir det att börja arbetsträna.....men jag undrar vad ska jag göra. Jag har ju min tjänst kvar inom kommunen men herre gud vad finns det för jobb som jag kan o orkar med. Mitt beslut går ju ut sista oktober i år och att få förlängt det är ju inte att tänka på just nu.

Kan man ju titta sig i stjärnorna efter när det nu är så mycket nya regeler o paragrafer. Men jag skall iallafall gå dit o höra vad de har på hjärtat o sedan får jag väl göra som de säger annars blir jag ju utan inkomst o det går ju inte. Och blir det arbetsträning så får jag väl prova och går det inte så har jag ju provat iallafall. Jag har ju gjort allt som står i mitt beslut så de kan ju inte klaga på något.

Jag skall ge henne ett förslag på försäkringskassan o det är att jag skall få gå på en utredning som försäkringskassan har det tar 5 dagar och där ser man vad man kan klara o inte klarar och sedan utifrån det ta ett beslut.


Jaja ni kommer säkert att få läsa mer om detta senare idag!


Hoppas solen skiner på er för det gör den på mig men det är ingen värme precis men man kanske inte kan få allt....=))



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards