~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Lite foton från trädgården igen!

Av Cina - 28 maj 2009 16:09

Idag får det bli lite foton från trädgården där nu allt nästan blommar!

På förmiddagen var vi ut till Maxi och handlade lite inför helgen. Och då köpte jag fem mini rosor till att sätt i mina krukor som jag har på staketet.

Det ser ni nedan.

Det blev en vit ros.


En röd, kanon fin!


En rosa med mycket knoppar!


En rosa-orange väldigt vacker när den slår ut!


Och så slutligen en gul.


Sedan måste jag få visa mina fina azaleor.

Enormt vackra just nu då de börjar blomma.

Underbart vacker blir nog denna.


Gulorange azalea


Den rosa azalean.


Rödorange azalea.



Sol och regn omvart annat idag.

Just nu har det kommit en riktig skur!


Nu skall jag återgå till matlagningen.

Har bjudit men son o sonhustru på köttfärslimpa och färsk potatis.

Så det är väl bäst att jag kollar till detta.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en bra torsdags em/kväll.

 
 
lillis

lillis

28 maj 2009 16:47

Så vackra blommor du handlat,fina blommor har du oxå på uteplatsen.Har nyss kommit hem från Västerås har varit på Ikea
Många kramar

http://danslillis

 
Inger

Inger

28 maj 2009 17:27

Ja nu får vi verkligen njuta av det vackra vi har i trädgården...och det var inte lite du hade...vackert som attan,, alla har sin tjusning,,synd att allt blommar samtidigt,,
Men det gäller att njuta medan tid är..
och känna dess dofter...kramkramen,,

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
gerty

gerty

28 maj 2009 18:19

Herre Gud så mycke vackra blommor du har

http://prilyckans

 
Astrid

Astrid

28 maj 2009 18:24

Oj så vacker färgring ni kan ha söderut.
Azalea kan man ha den ute vintertid hos er?

http://www.astridla.com

 
Christel

Christel

28 maj 2009 19:09

Tjusigt Azaleorna är ju så fina, ja även dina nyinköpta rosor.
Kramen
Christel

http://tantans

 
Marketta

Marketta

28 maj 2009 21:04

Vad skönt att din mamma får komma hem till pingst. Jag hade inte ens fattat att det var pingst nu, har trott att den är över och avverkad för länge sen. Måste bero på att dom tog bort annandagen som helgdag, det känns inte som pingst nu.

Snygga blommor du har fixat, vi var också pch köpte en blomma idag. Det var nån ny som vi inte har sett förut, inte dom på Plantagen visste vad det var för nåt :-o.

Förresten, den där bloggsurfa länken fungerar inte mer. De har gjort om det och man måste registrera om sig, och jag tyckte inte det verkade nå bra så då får det vara för mig.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
E-K

E-K

28 maj 2009 23:08

Vilka vackra azaleor, helt underbara.
Färskpotatis? Finns det redan? mmm låter gott. antar att du redan sover mätt och belåten. Kram

http://www.steeperz.com

 
Sari

Sari

29 maj 2009 07:14

Tacktack för god mat!! (som vanligt)..Fina bilder på blommorna...kram

http://frufiona.wordpress.com

 
Ruth

Ruth

29 maj 2009 08:47

Mamma Mia så många och fina rosor du har köpt, så vackra. Nu blir det en riktig färgsprakande liten täppa att vila ögonen på. Solen gassar i dag så det blir kanonvarm sommardag.
Ha en fin Pingst !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

29 maj 2009 18:23

Vilka fina rosor du har köpt. Jag ska också köpa mej en ros att ha på bordet på altan.Azaleorna var också tjusiga.....blommor är verkligen vackra!

Önskar dej och Håkan en trevlig helg!

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
Ingen bild

cattha

29 maj 2009 19:38

va o tittade på dina blommor de jättefina.
ha de bra cattha

 
Marianne

Marianne

29 maj 2009 22:37

Underbart vackra blommor du har.
Ha det gott.

http://www.ekoxenskennel.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

30 maj 2009 08:44

Jättefina foton som vanligt vännen..
Ja, det är en härlig tid vi har framför oss nu :)
Ville tala om att jag är tillbaka i bloggarnas värld igen.
Har drabbats av en enorm trötthet som säkert beror på graviditeten, men nu känns det bättre igen och jag orkar pyssla med bloggen :)
Önskar dig och de dina en fin pingsthelg
kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards