~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Cina - 2 juni 2009 16:14

Ja som jag tidigare skrev så hade jag tänkt baka idag och klart det vart en bakdag. Ja cyklade ner till affären i spöregnet och inhandlade jäst, är ju en fördel om man skall baka...=))

Så idag vart det siktkakor eller vad jag skall kalla dom. Det vart iallafall 12 st stora kakor. Vi har inte smakat dom ännu men det blir när de kallnat för jag tycker inte om varmt färskt bröd. Men jag hoppas att dom vart goda. Är första gången jag bakar dom, hittade receptet i en tidning. Ja det vart ju inte så fina som när bagarn gör dom men det är ju inget skådebröd om man säger så. Här kommer en bild iallfall.


Imorgon får jag ta fram dammsugarn o köra runt några varv.

Börjar ligga massa råttor i hörnen...=))


Regnet har just upphört här hos mig men det är enbart 12 grader ute.

Var riktigt kallt o cykla i regnet.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin tisdags em/kväll.

Skall vandra runt hos er alla senare i kväll.

Av Cina - 2 juni 2009 09:56

Jaha idag vart det som dom sa på väderleksrapporten REGN O RUSK. Blir en innedag idag. Kanske blir det en bakdag jag får se hur det blir fram vid lunchtid. Hittade ett nytt recept på matbröd som jag tänkte prova. Är just nu så trött på köpt matbröd. Har vart dålig på att baka det nu ett tag.

Måste kanske ut och handla lite just till baket. Annars vet jag inte vad som händer denna dag men det får jag återkomma till senare mot kvällningen.


Kan ju berätta att jag vann den snygga lila tunikan på tradera men det var en mycket krånglig person som sålde den. Men nu är det skickad från henne så vi får väl se när den kommer.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin dag trotts regnet som vi så väl behöver!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards