~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2009

Av Cina - 22 juni 2009 22:15

Ja nu är min magnolia i full blom just nu är det 6 blommor som är utslagna.

 Denna bild är tagen idag!


Visst är väl blomman fin och den doftar sååååå gott!


Idag var grannens barnbarn Isabell här hos mormor och hon badade i en båt ute på gräset och så ropade hon på mig och sa kom o bada Carina. Och sagt o gjort så gick jag dit och så sa hon ta av dig. Så jag tog av mig byxorna jag hade på mig. Trosor o linne fick vara kvar och så satte jag mig ner i den LILLA båten och Isabell tyckte nog att det var riktigt roligt. Ja jag fick ju inte rum hel och så höll jag inte på att komma ur den heller. Så grannen fick hjälpa mig upp. Ja det var nog en syn för gudarna men man får bjuda på sig själv ibland.....


En solig och varm dag har vi haft.


Har nog mest av dagen setat i telefonen och pratat o donat.

Men de samtal jag ringde om  gick att fixa.

Imorgon blir det begravningsbyrån kl13:00.





Av Cina - 21 juni 2009 12:57

Igår söndag så träffades vi alla syskon hemma hos Christina (syrran)och vi gick igenom hur vi vill ha det.

Och vad som måste göras.

 Vi delade upp göromålen lite på oss alla.

Så tisdag blir det begravningsbyrån kl:13:00.

Mina systrar hade vart till pappa igår och berättat och han vart så ledsen.

Det tar ett tag för oss alla att bearbeta detta på bästa sätt.

Och alla bearbetar vi säkert olika.






Av Cina - 20 juni 2009 22:21

Allt gick så fort så man lever i ett chock tillstånd. Och man funderar VAD HÄNDE fast vi visste att mamma var sjuk, så förstår man ju inte detta. Jag hann inte till akuten i Köping. Mamma var redan borta då. Läkaren trodde att hon fick hjärtinfarkt eller propp i lungan. Från det att hon vart sjuk tills igår var det bara 3 månader.


VÄCK MIG OCH SÄG ATT DETTA BARA ÄR EN DRÖM!!


Tack för alla fina kommentarer det värmer mitt sorgsna hjärta.

Av Cina - 19 juni 2009 14:56

Våran lilla mamma finns inte längre med oss.

Hon somnade in nu på morgonen.


VILA I FRID LILLA MAMMA

Av Cina - 19 juni 2009 08:09

Hoppas alla slipper regn idag och att solen skiner på oss alla!!!!

Av Cina - 18 juni 2009 20:20

Usch vilken skitdag det vart idag.

Började att ringa mammas husläkare på morgonen så vi skulle få rätsida på hennes insulindos.

Men det tog ju inte han hand om.

Talade med olika diabetssköterskor hit o dit.

Så det slutade med att den läkaren som skrev ut mamma ringde på em.

Så nu får vi se hur hennes blodsocker kommer att ligga under några dagar. Diabetssköterskorna skulle skriva en avvikelse på detta för som mamma har blivit behandlad på avd 4 så får det inte gå till.

De var riktigt förbannade, och det var jag oxå.


..................................................
.................

Vi skulle ut och handla lite idag oxå och vi kom iväg vid 9:15 och fytusan säger jag vad folk det var. Usch fick panikångest men jag kunde

behandla den själv denna gång!

Folk sprang som yra höns fram o tillbaks hit o dit.

Det tog oss nästan 2 timmar i affären fast jag inte handlade så mycket.

Folk är galna. Det stod en kö på 400 m för att köpa jordgubbar.

Näää usch och fy för affärer idag.


Imorgon skall vi bara vara hemma.

Kjell och Monica kommer en stund och vi skall äta lite sill

och färsk potatis. Sedan skall vi åka till pappa på lördag.

Skall baka en tårta som jag skall ha med men det gör jag imorgon.


Uppehåll på förmiddagen men efter 12:00 är det bara regn o regn o regn.

Såååååååååååååååå tråkigt detta väder är!


ÖNSKAR ALLA MINA BLOGGVÄNNER O LÄSARE

EN RIKTIGT TREVLIG MIDSOMMAR



Av Cina - 17 juni 2009 21:42

Ja idag var ingen rolig dag. Utan en förtvivlans dag. Vi var ju till onkologen idag men våran mamma. Och beskedet vi fick var himla tungt. Hon har ju en hjärntumör som sitter så illa till att det ej går att operera bort den. Men det vi trodde och hoppades på var ju att man skulle kunna stråla eller ge cellgift men si det gick inte heller. Cellgiftet i dropp är starka saker och mamma är inte i kondition för att få det. Strålning nää funkade inte. Men mamma fick ett alternativ och det var att ta cellgift i tablettform 5 dagar och sedan hålla upp i en månad och sedan äta 5 dagar o sedan hålla upp 1 månad. Dr skulle ringa på måndag och höra om mamma ville prova det. Sedan ökade hon Betapreden till 8 tabl X 2 så talet skulle bli bättre men detta cortison drar ju ner skelettet som fasen. Sedan sväller man upp och får stora påsar som kinder. Mammas har ju gått tillbaks då hon just nu står på 3 tabl X 2. När hon låg i Uppsala så fick hon 16 tabl X 2.


Ja som sagt denna JÄVLA HJÄRNTUMÖR VAR VERKLIGEN ELAK!!!!

Tungt är det som ni kanske förstår.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin onsdagskväll.

Av Cina - 17 juni 2009 07:49

Ja detta var det sista som jag köpte på tradera för denna gång. Jag har även handlat till mina syrror som INGA datorer har. Carola har jag köpt en väska och en NY klänning till. Och till Christina har jag köpt en PRADA väska och den är en äkta vara.

Så nu får det vara bra ett tag.

 Men som sagt denna väska köpte jag till mig, en sommar väska tycker jag.

Allt som jag köper är NYTT det är från affärer.

Och jag har inte blivit besviken en endaste gång.

Visst var väl väskan ganska så tuff???


Solen lyser även idag så det kan bli en fin dag.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin onsdag vad ni än tar er för med......

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards