~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2009

Av Cina - 10 juni 2009 17:38

Idag har det vart en slapp och slödag för mig. Har inte gjort något förutom att laga lite mat nu ikväll. Ja till och med la mig och läste på sängen. Det är så rått och regnigt ute som man tror ju att det är höst. Men men hoppas att solen snart kommer tillbaks.

............................................



Imorgon kväll åker jag till mamma och sover över där tills på fredag då mina syrror tar över igen. Det har gått bra för mamma i natt sovit av o till. Var nog värre med mina syrror som inte ha sovit nästan något. Är ju ovan att sova borta och sedan var de nog lite oroliga oxå.


..................................................
.........................


Gizmo är det full rulle på idag.

Igår var det inte mycket med han men som sagt i dag är han som vanligt igen fast lite korthårigare. Men det växer snart ut igen. Veterinären sa att hankatter kan få för mycket manliga hormoner när de blir kastrater o då blir det så här i pälsen när det är semilhår (ja det kallas så) alltså de finns inget underull på denna ras.

Så de skall inte få knutor o tovor.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin onsdagskväll

Av Cina - 9 juni 2009 18:14

Ja det gick bra idag med Gizmo, men nu har han sovit o spytt om vart annat hela dagen. Kissade på sig gjorde han oxå. Stackarn, synd om honom idag...Man får hoppas att han är pigg imorgon. Men det borde han vara.

Hoppas bara att han skall börja dricka lite vatten men det kommer nog under kvällen.


Önskar alla mina bloggvänner en fortsatt fin tisdagskväll!

Av Cina - 9 juni 2009 08:26

Var det rätt att ELLENOR vann Robinson???


Nej inte alls - Jarmo skulle ha vunnit    45.8 %

 

Ja     8.3 %

 

Kollade inte    20.8 %

 

Bryr mig inte    25 %

 

Totalt har 24 personer röstat.


                              Omröstningen startade 2009-05-30 21:42

Av Cina - 8 juni 2009 22:13

Förhöjningsklossar får man skaffa själv idag. När pappa kom hem från sjukhuset förra året så frågade jag om det till hans säng svaret var att det fick man inhandla själv på handikapp affären Varsam här i Västerås. Det är indraget på allt snart. Tur att mamma redan har toaförhöjning och duschstol. För det fick ju pappa när han kom hem.

 Rullator får hon med sig hem. Just nu går hon med det för hon har fönstertittarsjukan i ett ben och det har blivit värre nu när hon har ätit så mycket cortison. Men nu börjar man trappa ner så hon får nog tillbaks styrkan i sina ben.

Hon får iallfall åka hem imorgon, jag fixade det idag. Ringde avdelningen och pratade med en SSK och sedan fick jag tala med DR på avdelningen så nu är det hemresa imorgon. Mamma har ju även fått diabetes under denna tid så nu har hon lärt sig ta sprutor och så får vi hoppas att det funkar och går ner.

Hon har legat så himla hög som 23,8 men diabetes kan man få av Betapred (cortisonet) . Hon har ju ätit 32 Betapred om dagen.

Och nu är hon nere i 8 om dagen.

Annars är det åldersdiabetes hon fått.

Men denna avdelning som mamma ligger på den är under all kritik.

Det är ju LÅNGVÅRD och nästan alla är sängliggande.

Vad skall mamma ligga där för kan ingen förstå.

De är 4 st på salen o inatt har en gammal gumma gått ur sängen o rasat två gånger så mamma har fått ringt på klockan.

Under dagen har tanten rasat 3 gånger o klättrar över grindarna.

Mamma behöver lugn o ro hon måste ju få sova på nätterna.

Hon har inatt inte sovit alls.

Så det blir nog bra när hon kommer hem till hemmets lugna vrå.

Torsdag till fredag skall jag sova hos henne.

Då skall vi äta fisk för det tycker båda om.


Önskar alla bloggvänner o läsare en GODNATT!!!


Av Cina - 8 juni 2009 11:11

Ja då var det måndag igen och KBT väntar idag kl 13:00. Och efter det skall jag åka ner till stan och köpa förhöjningsklossar till mammas säng som hon har hemma. Så skall vi vidare till Köping med dessa så min bror får fixa till det innan mamma kommer hem. Eventuellt får hon komma hem imorgon i väntan på att få komma till Västerås.


Imorgon ska jag men lill katten till veterinären han skall raks (tyvärr)

Efter att han vart kastrat så vart hans päls helt konstig o jag har bortstat o kamma men det har inte hjälp. Har även försökt klippa bort de tovor som funnits. Men icke de har kommit tillbaks. Och det konstiga är att denna ras ej skall få tovor då de ej har något underull....Så nu får det bli en rakning så vi får bort denna hemska päls och hoppas att den som kommer ny är i bättre skick.

Annars vet jag inte vad man ska göra.

Hoppas att han inte kommer att frysa...=((


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin måndag!

Av Cina - 7 juni 2009 18:14

Idag åkte vi ut en liten sväng på Björnön och jag fotade lite. Jag gjorde en liten film av bilderna som du kan se nedan. En kalla dag med lite sol nu på em. Hoppas vi snart får lite värme.

Önskar alla mina bloggvänner och läsare en bra kommande vecka.

Av Cina - 6 juni 2009 10:06

Ja idag är det ju Svenska Flaggans dag och våran bröllopsdag.

Solen skiner men det blåser kallt idag oxå.

Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin dag.

Av Cina - 5 juni 2009 21:35

Ja mår inte riktigt bra, men jag finns här och kanske skriver kort i min blogg ett tag framöver. Om ni inte får någon kommentar i era bloggar från mig ska ni veta att jag finns här och jag läser era bloggar.

Jag är tömd på energi och ork.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin helg!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards