~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2009

Av Cina - 12 juli 2009 21:07

Usch idag har jag vart totalt utslagen och helt matt o ont i kroppen. Har inte gjort mycket idag. Jag lagade lite mat det blev fläskfile och potatis och sås och kokt blomkål idag. Men jag petade i mig lite iallafall. Sedan vart såååååååå trött så jag la mig på soffan o skulle kolla lite på tv men ögonen ville inte hålla sig öppna så jag sov nog i en halvtimma och det brukar jag verkligen inte göra annars om dagarna.


Det har vart sol och regn om vart annat här idag. Så i vår tidninga att det var översvämmning nere på stan i ett parkeringshus. Ja fytusan så mycket vatten vi fårr nu. Kan räcka ett tag nu, tror att det skulle bli sol o varmt här uppe på onsdag. Får väl hoppas att det stämmer då. För på onsdag fylle min väninna Monica 55 år och då hade jag tänkt att vi skulle åka och gratta henne. Jag även Sari och Partiks helgbarn NATALIE fyller år den 15 men hon är ju med Sari och Patrik till Öland de åkte igår och ska vara borta 14 dagar.  Ja tänk hon är tvilling men brosan hennes fyller den 14 och hon den 15 lite roligt faktiskt.  Och 15 år fyller hon nu.  Patrik och Sari har haft henne som helgbarn sedan hon var 12 år. Tiden rusar iväg.....


Nää nu önskar jag alla mina bloggvänner o läsare en bra kväll.





Av Cina - 11 juli 2009 21:13

Ja jag mår inget bättre idag. Känner mig som en degklump.

Sen bloggning blir det oxå.

Men idag tog jag mig i kragen och bakade bregottkakor som vi skall ha till

begravningen. Så nu är som i frysen.

Skall väl ta och baka bullarna oxå så är det gjort men det får bli i slutet av denna vecka som kommer.


På måndag skall jag upp till lasaretter och göra ultraljud på hjärtat.

Så är det överstökat sedan.


Inget regn här idag utan lite sol då och då men det blåser ganska så mycket. Hoppas solen kommer tillbaks snart och det blir omkring 22 grader det är lagom tycker jag.



Av Cina - 10 juli 2009 18:47

Usch så jag har mått i flera dagar nu. Mår inte alls något vidare, trött, nedstämd, ont i hela kroppen och ont i bröstet. Igår var jag på KBT och det är ju skönt efteråt men igår hjälpte det föga. Har hur många som helst tankar o funderingar och allt som måste göras. Och om man gjort allt som måste göras o man kommer på saker för varje dag som går. Mycket som skall ordnas med när någon anhörig går bort. Och det är ju jobbigt för pappa är ju oxå sjuk, mycket med honom nu oxå. Han måste ju oxå flytta för han får ju inte bo kvar på en kortidsplats men men den dagen får vi ta då.


Idag har jag iallafall vart hos pappa och vi har vart i Kungsör på café och fikat och pappa fick winerbröd och sedan en STOR glass. Sedan åkte vi ut till Håkans syster och hennes man i sommarstugan. Men vi stannade inte mer än 10 min för pappa kan inte gå så bra i den terrängen. Men jag var upp i skogen och plockade lite blåbär och lite smultron till honom som han mummsa i sig. Vi var ute från 13:00 till 15:45 så han var nog ganska så trött när han kom tillbaks.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin fredag

Av Cina - 9 juli 2009 08:03

Ja mina vänner kan bara bjuda på lite gott här i bloggen idag.

 Ni får ta av det som finns.

Nu när jag FIRAR 2-ÅR här på bloggen.

TACK ALLA MINA BLOGVÄNNER FÖR NI ORKAR LÄSA OCH SKRIVA KOMMENTARER.

TACK FÖR ATT NI FINNS!!!!!








  


************************************************


Denna fina födelsedags hälsningen fick jag av

MIN ÄLSKADE VÄN RUTH!!

TUSEN TACK....

Av Cina - 8 juli 2009 10:42

Imorgon är det 2 år sedan jag började blogga här på bloggagratis.

Och jag har fått många nya vänner för livet.

Och det är ju så att alla har man ju inte träffat!

NU TILL MIN FRÅGA?????


HUR MÅNGA I MIN VÄN-LISTA ÄR INTRESSERAD AV EN BLOGGTRÄFF

TILL NÄSTA SOMMAR????


Vi skulle ju kunna träffas över en helg

och bo på vandrarhem någonstans i Sverige.

Då många av mina vänner bor neråt landet

så skulle man ju kunna träffas mitt emellan

våra hemorter.

Eller har någon annan något

förslag så skriv och berätta i en kommentar.

Skriv gärna och tala om om du är intresserad av detta.

Så kan vi tillsammans börja planera denna träff.


Jag har vart med på en annan träff som vi hade för några år sedan

och då gällde det en klan på blip och det var ju en höjdare

eller hur Monica!!!????


Jag hoppas verkligen att alla vill, skulle vara sååååååå

roligt eller hur!!!!!!????



Av Cina - 7 juli 2009 16:41

Imorse var jag ner på FK med mina intyg. Och sedan var vi ut till Willys och handlade lite. Sedan hem och fika och löste lite korsord. Sedan ringde telefon och det var Lillis (här från bloggen) som ringde och frågade om jag skulle vara hemma och det skulle jag ju vara. Då skulle hon och en kompis till henne och och hälsa på gemensamma bekanta här bredvid mig så då ville hon komma hit en liten sväng. Och sagt och gjort så kom både Karin och Lillis hit en liten stund. Sååååååå roligt att träffa dig Lillis det var många år sedan vi sågs. Ja för er som inte visste det så är Lillis och jag gamla bekanta sedan många år tillbaks.

 TUSEN TACK FÖR FINA BLOMMAN.

 Här kan ni se vilken fin blomma jag fick av Lillis.


Åskan går här just nu så jag skall nog ta och stänga av datorn så inget händer med den. Passar bra att stänga av nu för jag skall laga lite mat. Det blir potatisgratäng och kyckling idag!


..................................................
............

Passar även på att visa vad jag fick i helgen av Natalie

min son o sonhustruns helgbarn.

Hon vet att jag älskar Elvis så dessa fina tavlor hade hon köpt

till mig.....

Hon kom o så sa hon här "farmor" har jag köpt till dig.

Hon är för söt denna flicka.

"Farmor" älskar dig Natalie!!!



Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin tisdagskväll.


Av Cina - 6 juli 2009 17:17

Idag har jag vart till Köping vi har vart till stensätteriet och beställt gravsten till mamma. Den kommer att bli jätte fin. Den skulle bli klar i slutet av månaden. Var sedan upp på kyrkogården och kollade lite runt. Sedan var jag till mamma och pappas lägenhet där syrran höll på o städa ur lite skåp i köket. Var även in till min bror och klippte klorna på deras katt.

Min bror med familj åker till Turkiet på onsdag och blir borta i 14 dagar. Hoppas att de får sola och bada och ha det gott.

..................................................
....................


Har vart ut på tradera igen och denna gång vart det denna fina tunika.

Jag gillar dessa modeller.


 Regn och ruskväder har vi i Västerås.

Och ska tydligen bli så i några dagar nu.

Men det gör inte mig något tycker det är ganska så skönt

ute efter denna hetta som var.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt bra måndag!

Ikväll blir det Allsång med Lotta





Av Cina - 5 juli 2009 10:01

Jaha då var det lite bilder i ett bildspel som ni kan få titta på.

Den som gjort bildspelet är jag. Fotona är tagna av Patrik (sonen).

Har fått tillstånd att låna dom.

Tack för lånet!


Solen skiner lite här just nu och det verkar inte som om det ska regna idag men man kan ju aldrig vara säker.

Dagen idag blir som den kommer!

Imorgon skall jag ta mig en tur till Köping och träffa min bror.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin söndag!

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards