~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Turen till Nessebar

Av Cina - 29 september 2009 18:46

På fredagen hade vi bestämmt oss för att ta oss till Nessebar som ligger ja kanske en mil från Sunny Beach.

Vi hade bestämt att ta lilla tåget dit.

Så sagt och gjort så klev vi på detta lilla tåg som tog oss genom Sunny Beach till den nya delen av Nessebar.

Men vi skulle ju till den gammla delen så vi promenerade en bra bit för att kliva på nästa lille tåg som skulle ta oss in till den älsta delen av Nessebar.

Och vi kom fram och där var det väldigt vackert.

 Men oxå väldigt backigt.

Vi trodde ett tag att vi var i tyrolen för husen såg ut som där.

 Runt själva kärnan så var det en ringmur och den har funnits där sedan Jingis Khans tid.

Vi gick denna ön runt och kollade.

Vi var borta i 3,5 timma. Och mina ben gjorde värkligen ont.

Jag har ju något som heter knölros och naturligtvis så blommade de upp så mitt ena ben var inte så fint och gjorde jävligt ont.

Så här såg det ut.....

Men nu håller det på att gå över.

  


Visar även några bilder  till.

  

Klockorna jag köpte. Lite läckra. Håkans till höger.


  

Jonathans kläder.....jätte gulligt tycker jag....


  

2 st av denna sööööta dress vart det. Blir framtida barnbarn.


  

Väskan jag köpte till son hustrun Sari.


  

Och så tatueringen som sitter på utsidan av mitt högra underben.....



Ja det var allt för idag!


Ha en fortsatt bra kväll alla mina bloggvänner och läsare!

 
 
Ruth

Ruth

29 september 2009 19:46

Roligt med dina berättelser, man får en större bild av din resa. Fy så ditt ben ser ut, skulle nästan tro det var en propp där inne. tur det är på väg bort igen. Skitsnygga klockor, den till vänstre såg ut att vara ett armband med rosa bandet på. gulliga babykläder och en fin väska. Tatueringen var fin, men det skrev jag tidligare.
Kram och tack vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
caritha

caritha

29 september 2009 19:50

Kul att man kan läsa om det du gjort,men ditt ben ser ut som mitt gjorde först innan blåsorna kom.Ha en bra kväll kram/caritha

http://caritha-

 
gerty

gerty

29 september 2009 20:50

Först få jag säga välkommen hem, så fina saker du köpt, tatueringen var häftig, men benet ser inte roligt ut tur att börjar bli bättre

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 september 2009 21:22

Så mycket fint du handlat och tatueringen är så fin.Förstår
att du haft ont i benet av knölrosen
Ha en bra kväll
Kramar

http://danslillis

 
Marketta

Marketta

29 september 2009 22:13

Hade det varit jag som kommit hem med dom där klockorna så hade min man sagt "varför får jag den där tråkiga klockan, jag vill ha den där tuffa i mitten". Ja, det är min man i ett nötskal, han har lite svårt för det där med att männens kläder tex ska vara så mycket tråkigare än kvinnornas, och att det är så tråkiga färger. Han vill ha röda jeans. Vilket han har haft förstås, men han vill ha nya *S*.

Det där benet såg inte kul ut, usch ja.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

29 september 2009 22:21

Skit snygga klockor:) Och din tatuering är såå fin,*Avis*
Kram

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

29 september 2009 22:33

Gulliga kläder, snygga klockor och snygg tatuering. Men aj, aj för det där svullna benet, det måste gjort jäkligt ont.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Corina

Corina

30 september 2009 09:04

Välkommen hem ! Resan verkar att ha varit trevlig. Jag gillade också gamla Nessebar även om det var jobbigt att vandra runt på ön :)

http://corina.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

30 september 2009 11:25

Tack för att du delar med dej av din semesterresa i både ord och bild.

Hoppas att ditt ben blir bra snart för det ser ont ut.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards