~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Gubben min i ambulans till sjukhuset.....

Av Cina - 25 oktober 2009 08:34

Ja ni tänk så fort allt kan ske!

Igårkväll fick Håkan så ont i bröstet o strålning ut i båda armarna.

Och vart grå i ansiktet o kallsvettades, det bara rann om han.

Ja frågade om vi inte skulle åka in till sjukhuset men nääää det skulle han ju inte.

Envis som synden är han ju.

Han sa det går över.

Vilket det inte gjorde.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och berättade som det var.

Så de skickade en ambulans direkt.

Han fick direkt Spray Nitromex

De kopplade upp EKG omgående och jag såg ju att det var lite väl höga toppar där.

EKG:t skickades direkt upp till hjärtintensiven till en läkare som ringde tillbkas till killarna inom 30 sek.

Och sa att de skulle ta honom med in till sjukhuset.

Så dom åkte iväg och så kom sonhustrun o hämtade mig så vi åkte efter.

Även min KÄRA BROR kom till akuten.....TUSEN TACK!!!

Ja de vart ju taget en massa prover o så.

Och det hade ju inget EKG att jämför med för Håkan har ju inte haft några hjärtproblem tidigare.

Man tog hjärtprov genom blodet och där såg man att det var förhöjt.

Så han vart inlagd på hjärtintensiven och får nog stanna 3-4 dagar nu.

På akuten fick han oxå tabl Nitro men inget hjälpte.

Men nu har jag pratat med både hjärtintensiven och Håkan och han mår bra.

Smärtan har släpp. Han har fått dropp under natten och morfin för smärtan.

Han är i goda händer nu.


.....................................

Håkan ringde precis just nu och är nu på väg i ambulans upp till Uppsala.

För en kranskärls röntgen och en sprängning eller vad det heter.

Ja herre gud man ska då vara med om allt.

Finns ingen ände på skiten.







 
 
Ruth

Ruth

25 oktober 2009 10:41

Men vad nu detta också, det räcker väl med allt som har varit. Riktigt ledsamt inlägg, hoppas allt ordnar sig och att det är en engångs förteelse. Min granne fick hämtas med tjutande sirener i förgår, han är yngre så alla kan drabbas. Vet inte hur det är med han, hem har han inte kommit ännu och det är mörkt där på kvällarna. Hoppas du snart har Håkan hemma igen.
Tröstekramar till er.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 oktober 2009 10:54

Det var inget vidare menhoppas att allt går bra,vilken tur att han får åka till Uppsala och göra en röntgen ocg sprängning.Du vet att jag finns för dig
Bamsekram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
caritha

caritha

25 oktober 2009 12:18

Hoppas allt går bra tänker på dig/er kramar/caritha

http://caritha-.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 oktober 2009 14:41

Men kära vän vilken dramatik! Och vad rädda och oroliga ni måste ha varit - och fortfarande är. Tur i oturen ändå, att Håkan får vård och ballongsprängning i Uppsala.
Tänker på er och hoppas innerligt att du får hem din Håkan snart igen.
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 oktober 2009 15:10

Det var tråkigt att höra om din Håkan......men han är ju i goda händer så det ska säkert ordna sej till det bästa, men förstår att oron är stor trots det.

Stor bamsekram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

25 oktober 2009 18:34

Usch så fort allt kan hända! Hoppas han snart mår bra igen! Och du,ta hand om dig!!!
Kramar

http://malin-88.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

25 oktober 2009 18:36

Men snälla vän nu tycker jag att du haft tillräckligt, hoppas att du snart får hem Håkan, tänker på er

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

25 oktober 2009 20:28

Ååååh, dessa karlar. Det var ju samma sak med pappa. Han var ju till grannen och sa att han trodde att han skulle dö förra natten. Grannen frågar han om de skulle åka till läkare, nej de skulle dom inte. Sen gick det som det gick :-(. Det är bara och stå på sig så fort dom visar minsta lilla tecken på nåt.

Skönt att det gick bra den här gången.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

25 oktober 2009 22:40

Så tråkigt, jag känner verkligen med dig. Jag har både min mor och bror som ligger på hjärtintensiven just nu. Jag hoppas att allt ska gå bra för Håkan.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards