~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Pappas 80-årsdag

Av Cina - 12 december 2009 14:25

Ja igår firade vi våran pappa på hans 80-årsdag.

Men den började ju inte så bra.

Pappa var sur och tvär och ville inte kliva upp från sin soffa.

  

Men vi sa han får vara vi går ner och börjar koka kaffe.

Alla har vi ju någon sur dag då vi inte känner oss på hugget.


  

Här sitter vi och fikar.

Håkan, Johan, Andreas, Jonas, Sandra, Christer, Anncatrin och så Karin.

De som inte är med på bild är jag, Carola, Christina, Rune, Christofer och Marcus.

Vi satt bara o små prata det kom liksom av sig för inte pappa var med.

Men när vi hade börjat plocka av o börjat diska såååå dyker pappa upp

med en personal och var på sitt strålande humör igen.

  

Så det var klart att han skulle ha kaffe och smörgåstårta.

Mmmm han tyckte det var gott!


  

Ja så här glad var födelsedagsbarnet....=))


  

Även en whisky intogs av pappa eller närmare bestämt 2 en i varje ben.....=))

Vi hade en mysig stund men pappa.

Han fick öppna lite paket och så fick han skrapa lite lotter som han fick.

Ja tiden går fort när man har kul.

Vipps så var klockan halv 7 och pappa var trött i ryggen.

Så vi gav upp och städade undan.


******************

Var även förbi mammas grav innan vi åkte till pappa.

Jag hade köpr 3 gula rosor.

  

Inget blir sig någnsint likt när inte mamma finns.

SAKNADEN ÄR STOR!


Min bror hade sedan på kvällen var upp och tänt ljus.

  

Svårt att fatta att våran lilla mamma ligger här.


Önskar alla en fortsatt lördag!


 
 
agge

agge

12 december 2009 15:45

Ja, vi kan alla ha våra ifred dagar....Men vad roligt att din pappa kom till slut och vad mysigt ni verkar ha haft det tillsammans..
Föstår att sakanden är stor efter mor din. vilken vacker grav.

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Ingen bild

tulta

12 december 2009 17:21

Tack för igår! smörgåstårtan uppskattad./Kram

 
Monica

Monica

12 december 2009 17:44

Vilken tur att din pappa blev på bra humör så att han ville vara med och fira sin födelsedag till slut.....inte lätt att bli gammal kanske.

Förstår att du saknar din mamma.

Ha en bra kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

12 december 2009 19:14

Hihi tur din pappa blev glad så han fick smacka den fina smörgåstårtan:) Kram

http://mallan-88.blogspot.com

 
Ingen bild

tobbe

12 december 2009 19:40

hoppas ni hade trevligt.. han såg ju glad ut på sista bilderna allafall.. tack så mkt för smörgåstårtan den va kanon god..


mvh tobbe & Anna-carin

 
Christina

Christina

12 december 2009 22:17

Hejsan Carina , trevligt att vi blitt vänner på facebook .
Gott med smörgåstårta tur att pappa din kom upp till kalset till slut det är inte lätt att bli gammal Kramisar /STINA

http://stinasloppis.blogspot.com

 
Kram Ruth

Kram Ruth

12 december 2009 23:26

Nu är vi framme puha !
Ni var nånga som ville fira din pappas födelsedag, synd att han inte orkade vara med hela vägen, men bättre sent en aldrig. Vill tro att tårtorna var guda goda.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

13 december 2009 06:43

Fina kort du tagit,vilken tur att din pappa tinade upp så han fick smaka på den goda smörgåstårtan
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

13 december 2009 16:18

Hej Cina!! Nu har JAG oxå hittat till dig =)
Oj, är din pappa 80 år?? Tycker han ser mycket yngre ut!!
Ja, livet är inte bara en dans på rosor.. att besöka kyrkogården är ett tydligt bevis på det!
Men en tröst är att de har det bra & de lämnar oss ALDRIG!!
Vilken fin blogg =) Jag länkar dig oxå =) Ser fram mot att få följa dig =)
Må gott vännen!!
Tusen tack för din vänskap!
Kram Tina ( Martina från FaceBook )

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

13 december 2009 21:57

Jag hoppas ni hade en trevlig dag tillsammans. Skönt att din pappa piggnade till på slutet och fick njuta av de läckra smörgåstårtorna.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards