~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Ugnsstekt hel kalkon.......

Av Cina - 28 december 2009 18:57

Ja imorse var vi ut till Maxi och handlade lite.

Vi funderade på vad vi skulle äta på Nyårsafton.

Men de hade billiga kalkoner på Maxi 59:- kg.

Så jag hitta en liten på 2,4 kg så den tog jag.

Nu har jag kollat efter recept på nätet hur

man gör denna på bästa sätt.

Kan ju inte ringa och fråga mamma heller....=((

Det kunde man ju göra tidigare om man inte visste något.

Men jag har nu hittat recept så jag ska fylla den med lite gott.

Så får vi se vad det smakar sedan.

Men det blir nog bra.

Jag har ätit mycket kalkon i mina dagar.

Mormor och morfar hade ju en massa kalkoner när jag var liten.

Dom är inte vackra men dom är goda tycker jag.


********************

Idag var det plus grader igen när man kom upp.

Men nu har det fryst på igen och det ska ju bli riktigt kallt.

Här i Västerås hos mig kunde det bli upp mot -25 grader.

Tur att man inte behöver gå ut om det blir så kallt.

Vi har fått snö lite av och till idag.


***********************

Ja nu är det inte många dagar kvar på år 2009.

Snart kan man lämna det bakom sig o blicka framåt.

Fast visst kommer vissa saker som hände 2009

att följa en så länge man lever.

Men det är sånt som vi alla någon gång i livet får gå igenom.

Och det är inte roligt när man mister en nära anhörig.

Usch det vill man helst av allt slippa.

Många tankar o funderingar kommer och går.


***********************

Nu önskar jag alla mina bloggvänner och läsare

en fortsatt fin måndagskväll.


Slut på denna omröstning!

Skall du följa Årets Robinson Kariben som börjar den 21/11??
Ja  
  31.5 %
Nej  
  38.9 %
Kanske  
  13 %
Vet ej  
  3.7 %
Sånt skit kan man ej se  
  13 %

Totalt har 54 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-11-18 15:30





 
 
Malin

Malin

28 december 2009 19:28

Kalkon har jag aldrig smakat,men det ser så gott ut då dom lagar till sånt på tv:) Hoppas den smakar väl för er sedan!
Kramar

http://mallan-88.blogspot.com

 
Matilda

Matilda

28 december 2009 19:33

Ja du detta år va inte kul alls! Jag förlorade två anhöriga , mitt jobb och min bäbis....... 2010 kan ju bara bli bättre!
Kram

http://www.mahuldao.blogg.se

 
Ingen bild

Christel

28 december 2009 22:34

Kalkon är verkligen gott, jag hade det Annandag jul , då barnen kom hem.Jag brukar gnida kalkonen både in och utvändigt med citron, samt fyller jag den nästan alltid med äpple och katrinplommon, och kryddar bara med salt o vitpeppar.Och så penslar jag den med smält margarin innan jag skjutsar in den i ugnen, samt penslar och duttar med den hela tiden den steks, vänder den någon gång emellan.Då brukar den bli himla saftig och god, precis som denna annandagjul.Hoppas din kalkon blir god.
Kram
Christel

 
lillis

lillis

29 december 2009 06:50

Kalkon är verkligen gott,har aldrig gjort det själv .
Nu får vi hoppas att 2010 blir ett bra år,och att många får börja att arbeta igen
Ha det gott min vän
Kramen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

29 december 2009 12:25

Kalkon är jätte gott. Förr hade vi alltid det på nyår. Skall nog ta upp det i år igen.
2009 har varit ett omtumlande år för oss också vi får hoppas på ett lugnare 2010
Kramisar och hoppas att ni inte får så ruggigt kallt

http://yvonne.bloggagratis.se

 
 Ruth

Ruth

29 december 2009 20:08

Ja mycket vatten rann under broarna detta året, nu hoppas jag på ett bättre år utan sjukdom följd av saknad, men som det nu ser ut, så är det inte så lysande, berättar mera när jag vet mera.
*****************************************************
Tack för det fina Nyårskortet du har skapat. Hur går det med din hemsida, ligger den i träda som min ?? hehe, för mig tar bloggen all min tid vid datorn och är fasen så mycket roligare. Inget på TVn i kväll så jag skall sticka och lyssna på en bok.
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards