~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2010

Av Cina - 22 april 2010 13:37

  

Ja denna kaka har jag bakat idag.

Hittade receptet i en tidning.

Och jag kan säga den var helt underbar gooood.

Då ska ni veta att jag aldrig brukar äta det jag bakar själv.

Ni som vill ha receptet hör av er så fixar vi det.


Imorse när jag vaknade var det alldeles vitt ute.

  

Denna syn var inte rolig att se.

Men det måste ju ner innan våren kan komma på riktigt.

Fast man blir ju lite snopen.

Nu är det nästan bort igen.

Men attans sååå kallt det är.

Var tvungen ut på cykel ner till affären för att handla in lite

just till kakan är väl så att man inte alltid

har allt hemma.


Önskar alla en fortsatt trevlig dag.



Av Cina - 21 april 2010 15:10

Ja idag är det ett riktigt "skitväder".

Det snöade ett tag och nu vräker det regn ner.

Och det är kallt som fasiken ute.

Inget skönt alls.

Undrar vart VÅREN är!!!???


Idag har jag inte gjort så mycket.

Vikt en massa tvätt och medan jag hämtade

mer som skulle vikas så hade dessa varelser

tagit plats på min rena tvätt!

Ja det var ju så typiskt  Elvis och Cromiz för dom älskar

båda ren tvätt och när den är precis uttagen från tumlaren.


Min mage är inte som den ska.

Får springa på toa stup i ett.

Måste ta upp detta med min DR.


Ja ikväll skall jag kolla på Drömmen om Italien.


Ha en fortsatt fin em/kväll.


  


Av Cina - 20 april 2010 13:17

Ja jag gjorde som ni sa.

Åkte ut och köpte ett par sandaler till fast bruna.

Dumt att inte passa på när det finns.

Så nu har jag två par ska snart inviga dom =))


Var även in på ÖB och handlade lite smått som behövdes.

Köpte även  nya påslakarn sådana där mjuka ni vet.

För mina påslakarn får inte vara stela och hård det är det värsta jag vet.

Så nu ligger dom nya i tvättmaskinen för det är oxå ett måste för mig.....

innan man använder dom.


Lite kallt ute idag tycker jag.

Blåser kalla vindar så det vart fika inne vid köksbordet istället

för ute på altanen idag.


Önskar alla en fortsatt fin tisdag!


Av Cina - 19 april 2010 13:34

Ja idag var det dags för storhandling på Maxi.

Och så var jag in på skopunkten och kollade efter sandaler.

Men ni vet ju vilka problem jag har med mina KALLE ANKA 

fötter så man få ju vara glad om man hittar några

skor att ha på fötterna.

Kanske är tur att jag inte kan ha vilka

skor som helst för då skulle jag ha massor med skor.

Skor och handväskor är min passion...=))

  

Sandalen framifrån.


   Och så från sidan.

Det som är så bra med dessa är att det är spännen

på de tre remmarna som är över foten.

Och de två remmarna som är vid vristen är det kardborre band.

Sååååå gissa om jag är GLAD.

Och billiga var dom oxå så man kan ju köpa flera

om man springer på några man kan ha.


Ja när vi kom hem plockade jag upp varorna och ställde 

de tomma kassarna på golvet.

Oh alla ni som har katter vet ju vad dom är nyfikna.

Gizmo han tog chansen att hoppa ner i en av kassarna.

  

Här sitter han så fint och tittar...=))


Ja idag blir det fisk i ugn och potatismos.

Köpte färsk torsk på Maxi idag.


Solen skiner och det är riktigt skönt ute.

Vi har setat ute och fikat alldeles nyss.


Ikväll blir det en TV-Kväll för mig.


Önskar alla en fortsatt fin måndag.


Av Cina - 18 april 2010 12:10

  

en CAFÈ LATTE idag för den som vill ha.

Egen händigt gjord i min maskin.


Solen skiner men det blåser kalla vindar.

Hade tänkt att åka ner på stan och kolla när

GULD-TJEJERNA kommer hem.

Men jag hoppar över det för jag gillar inte att 

åka själv utan jag vill ha sällskap.

Ja så e jag.


Nästa helg SKA jag iallafall ner till NORRKÖPING

då är det TATUERINGSMÄSSA där.

Och jag gillar tatueringar så den mässan vill jag besöka!

O vem vet man kanske gör den 12:te tatueringen....=)) 


Tror att jag ska lägga mig ett varmt skumbad.

Känner mig lite frusen idag.


Önskar alla en fortsatt fin söndag!


Av Cina - 17 april 2010 21:32

Ja idag tog RÖNNBY TIGERS hem SM-GULDET I INNEBANDY för damer.

Vilken ryyyyyyyyyysare det blev.

Imorgon kommer dom hem och blir mottagna av TEAM PICASSO

i Gallerian på scenen vid Systrarna Ericsson.

GRATTIS RÖNNBY TIGERS 


******************************************

Idag bjöd jag våra vänner från Kolbäck på 

grekisk pyttipanna och de tycke det var kanon gott.

Så det var roligt att det gick hem.


Nu blir det snart sängen för mig.

Är så trött i ögonen för tillfället.

 Ha en fortsatt bra kväll!


Av Cina - 16 april 2010 16:14

Ja imorse åkte vi ut till Maxi och handlade.

Inte så mycket folk vid halv 9 tiden.

Kyligt ute idag med ömsom sol o moln.

När vi kom hem så packade vi upp varorna

och tog oss en café latte.

Sedan förberedde jag maten tills imorgon

då det ska bli GREKISK PYTTIPANNA

Köttet skall ju marineras tills imorgon.

Och dressingen gjorde jag idag så den hinner dra lite.

Och efter det så började jag med dagen middag.

Det vart sjömansbiff idag.

Enkelt och gott tycker jag.

Har även dammsugit och tvättat mattor.

Så nu tänker jag ta kväller.


Önskar alla en trevlig fredagskväll.


  

Av Cina - 15 april 2010 19:03

ja imorse åkte jag ner och tog mina prover.

Man ska ju fasta i 12 timmar innan.

Men det gick bra.

Så på måndag får jag reda på svaren för

då ska jag till min DR.


Annars har inget av värde hänt här hos mig.

Sol på fm och grått på em.

Känner att det är dags för en vända till Åland igen.

Men jag får ju ingen med mig och själv vill jag inte åka.

Har ju fribiljetter så det kostar ju inte skjortan att åka.

Jaja får väl leta på någon som vill åka med.


Ha en fin torsdagskväll.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards