~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Cina - 1 juni 2010 18:54

Ja idag har det kunnat blivit riktig elsvåda här hemma.

Ja skulle bränna plankor som man har till plankstek.

Ja hade brännt två o det gick bra.

Sedan hade jag en till som jag skulle bränna.

Pensla på med olja som jag gjort med de andra två.

Ställer in en i ugnen och jag glömmr bort den.

När jag kommer på det så har det nog gått 30 min.

Så jag springer ut i köket o det osa lite.

Men så öppnar jag ugnsluckan o herre gud

tjock stickande rök bara väller ut.

Upp med dörrar o fönster .

Brandlarmet vet ja nu att det funkar.

Fyfan vilken stickande o svidande rök det var.

Så nu vet jag ur det är att andas in sådan rök.

Plankan vart kolsvart.

  

Jaja jag hoppas den går att använda iallafall.

Nu har man lärt sig något idag oxå.

Den ser inte så bränd ut på bilden men jag lovar den

är fasiken svart.


Har vädrat ut röken o jag tror inte att någon märkt något.


Sola och vackert väder idag.


Ha en fin kväll.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards