~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

För 25 år sedan....

Av Cina - 24 september 2010 15:01

Ja 1984-1985 så jobbade jag på ASEA och där vart jag sjuk och blev sjukskriven.

 

Och jag fick då diagnosen Fibromyalgi och hade väldigt ont i några år.

Sedan har jag vart förskonad med all värka som man kan få.

Men för 1 år sedan så började jag få mer o mer ont i min kropp.

Och i dagsläge är det för jävligt ont.

Men har inte tänkt på detta med fibromyalgi förrän för 2 månader sedan.

Mina armar, mina ben, min rygg, min ena skinka, mina skuldrer, mina händer

min nacke värker tror att det är lättare att skriva vad som inte värker.

Konsentrations svårigheter har jag.

Vaknar varje natt flera ggr o det gör ont i kroppen.

Trött som ja jag vet inte vad är jag.

Känner mig varje dag helt slut.

Orkar inte dammsuga hela lgh själv.




Så nu undrar jag ju om denna fibro har blommat ut ordentligt.

Men jag skall ta upp detta med min diabetssköterska på torsdag.

Så får hon beställa en tid till min DR.

För så här orkar jag inte gå.

Ja nog om detta.


Imorse åkte vi ner till min vårdcentral vid 8 för jag

skulle ju ta prover tills jag ska träffa

diabetessköterskan Inga-Lill på torsdag.

Hade även urinprov med mig.

Hade fått en kallelse o där stog att det hade

drop in mellan 8:30 - 11:00.

och när jag kommer upp dit så säger tjejen

i receptionen att det gäller bara mån-tors.

Ohhh va glad jag vart...jag som hade med all möda i världen

fixt mig inför detta......är ju stel som en pinne på morgonen.

Och jag sa det är ju bara vikt o ett blodprov som ska tas.

Fastande var jag ju oxå men det går ju bra.

Nääää säger hon provtagningen har fullt idag.

Ja det var bara att åka hem igen.

Och så får jag åka ner på måndagmorgon istället.

Fasiken så omständigt det kan vara ibland.


Men nu är det helg och då ska man ju vara glad....=))


Till kvällsmat idag blir det

hemmagjorda pannbiff med lök, kokta morötter,

potatis, gräddsås, lingon o hemmagjord gurka.

Ja det duger väl en fredagkväll.


Önskar alla en fin fredagskväll och en trevlig helg  


GLÖM INTE GISSNINGSTÄVLINGEN!!!!






 
 
Lena S

Lena S

24 september 2010 17:00

Det låter som fibromyalgi i mina ögon. Allt stämmer in på mej också. Du har rätt...lättare att tala om var det inte gör ont...

Ska det vara så svårt och krånglig att ta emot dej på VC. När du redan var där och allt. Lite flexibla kan de väl vara.

Go mat ni får ikväll. Här har jag lovat dottern hamburgare, så det ska vi snart åka och köpa.

Ha en trevlig helg.

Kram Lena S

http://nelasvarld.blogg.se

 
lillis

lillis

24 september 2010 17:16

Tycker så synd om dig med denna värk. Kunde dom inte ha tagit emot dig i dag det är ju så larvigt.
Vad god mat ni ska äta i kväll
En skön kväll till er båda
Styrkekram till dig min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

Cina

26 september 2010 13:18

Ja det är ju inte skönt med denna hemska värk det vill jag lova.
Ha en fin söndag!
Kramen

 
Malin

Malin

25 september 2010 09:37

Oj så kanon mysigt du fått här inne på din blogg! Trevlig helg önskar jag dig!
Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

Cina

26 september 2010 13:17

Tack så mycket!
Önskar dig en fin söndag!
Kramen

 
Ruth

Ruth

25 september 2010 14:44

Kan verkligen Fibromyalgi blossa upp igen ? På din beskrivningen så låter det som det var det jag hade under ett par års tid för ca, 10 - 12 år sedan. Hade ont över allt framför allt på dom punkter du beskriver. Köpte mig en Tempur madrass och dito kudde, hjälpte inte, kunde inte ligga på den. Vek 4 duntäcken och låg på, inget fungerade från sängar till soffor, nähä. Jag var ju inte till någon doktor (Ruth i ett nötskal) började äta olika kosttillskott efter någon månad försvann det nästan. Får ont i höften efter 4 min. när jag ligger på soffan för att se på TV och domnar bort i fingrarna, riktigt obehagligt. Nu mera så har jag fått ont när jag ligger på sidan i sängen och knä nuddar knä och ankel nuddar ankel. Nu sover jag med en kudde mellan knäna varje natt, innan jag kom på det så sov jag bara på rygg. Kan detta vara Fibromyalgi ?

Här började det regna i går em. det vräkte ner och gör så även i dag, en riktig pissedag.
Kram vännen

http://bernamis.bloggplatsen.se

Cina

26 september 2010 13:16

Fybromyalig är ju en kronisk sjukdom och den ligger förmodligen latent hos vissa människor och min har nog blomma ut som det verkar just nu men jag är ju inte säker på om det är det. Men alla symtomer som jag har stämmer.
Finns ju massa sidor man kan läsa men här är en
http://www.fibromyalgi.nu/fms_symptom.asp

Önskar dig en fin söndag!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 september 2010 18:16

Men kära nån så jobbigt du verkar ha med din värk. :( Lider verkligen med dej. Jag har inte de problemen som du har, däremot hade jag ont i höfterna, när jag låg i sängen. Blev rekommenderad av läker att pröva en tablett Glucosin morgon och kväll några veckor för att se om det hjälpte. I så fall skulle jag få dem på recept. Eftersom det hjälpte äter jag dom nu varje dag. En verklig lättnad. Nu tror jag ju inte att dina besvär är så lätt avhjälpta. Hoppas du kan få någon vettig lindring.
Så uruselt dåligt av VC att inte ta emot dig. Hur många minuter kunde ditt besök ha tagit av deras tid - max tio minuter skulle jag tro. Personalen på vår gamla VC sa upp sig och startade i egen regi, när det blev möjligt. De är knutna till FK som alla andra
VC - men oj, vilken skillnad i bemötande - här du kund och viktig :)
Önskar dig en riktigt skön helg ändå trots dina bekymmer.
Varmaste kramar till dig min bloggvän :)

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Cina

26 september 2010 13:13

Ja det är ju inte skönt med värk det är det värsta man kan ha tycker jag.
Jag skall säga till på torsdag om en tid till min DR.
Ja det var småaktigt att inte ta in mig i fredags men men REGELER o PARAGRAFER är ju bara att lyda....=))

Ha en fin söndag!

Kramen

 
Marianne

Marianne

25 september 2010 21:37

Det är jobbigt att leva med värk och jag vet hur trött och hängig man blir av dålig sömn. Du borde nog ta remaprover, be din läkare om remiss.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Cina

26 september 2010 13:10

Ja denna värk kan göra mig tokig.
Det är inte skönt uschane mig.
Ja skall säga till på torsdag m en tid till min DR.

Ha en fin söndag!
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards