~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under november 2010

Av Cina - 15 november 2010 15:49

Tyvärr har jag inget nytt att komma med idag.

Är precis lika dan i magen.

Regn hela dagen det var nästan så att det var

isbitar i regndropparna ett tag.

Sedan övergick regnet till STORA snöflingor.

Nu regnar det igen.

Med andra ord en mycket regnig dag.

Snön vi fick förra veckan är snart ett minne blott.

Haft lyset på hela dagen annars ser man inget.

Har börjat så smått planera vad som ska bakas till första advent.

Ja saffransbröd är ju givet och sedan blir det nog skurna pepparkakor.

Det var såååå länge sedan jag bakade dom.

 Tar ju lite tid men vad gör det, har ju all tid i världen.

Fast man ska ju känna för det oxå.

Nu skall jag ta och baka en lite pizza till Håkan

så han får lite mat i magen.

Själv håller ja nog mig till tee och en skorpa.


Önskar en fortsatt fin måndag   


Av Cina - 14 november 2010 12:55

Ja nu undrar ni säkert vad jag menar med det.

Och det handlar naturligtvis om SKIT och inget annat.

Min mage är som den är det vet nu ju redan.

Och imorse hannt jag nästan inte ur sängen.

Så ni förstår säkert vad som hände.

Var bara och in i duschen o göra sig ren.

På med rena kläder och så var det dags o gå in på

toa igen o denna gång hannt jag.

Drack en kopp tee och då var det dags igen

och denna gång hände det igen.....ja hannt inte.

Samma prosedur igen.

Detta är fruktansvärt jobbigt att ha denna mage.

Hoppas det går över eller att dom hittat något i proverna

så jag får medicin om det nu finns.

Vi är bjudna hem till min bror med familj på födelsedagsfika idag.

Fredrik fyllde 19 år i fredags.

Men tyvärr vill jag inte åka för tänk om det händer i bilen.

Vore ju inte så roligt.

Så vi får ta det en annan dag.

Ja detta var mitt SKITPRAT!!!!


*****************************************

Ja igår åkte Wisex ur dansbandskampen.

Och det tyckte jag var bra för jag tycker inte att

så etablerade dansband ska få vara med.

De har ju sitt på det torra med massor av spelningar.

(Har inget emot Wisex)

Nääää denna tävling skall vara för nya band

som inte har vart ute på marknaden.

Som till exempel Willez, Eliza`s  med fler.

Då har dom ju en chans att få visa upp sig.

Och visa vad dom kan.

Annars kan dom ju aldrig få in någon rutin.


CC&LEE är ju inget dansband överhuvud taget.

Så varför dom ska vara med det fattar inte jag.

Och 2 ggr till och med.

Tycker att reglerna ska ändras tills nästa år

om nu detta program finns kvar.

Det var lite om vad jag tycker.


*****************************************

En grå och mörk söndag har vi.

Kyligt fast inga - grader.


Ikväll blir Ensam mamma spännande nu.


Ha en fin söndag  

Av Cina - 13 november 2010 12:49

Visste ni att det finns Thermo Leggings det visste inte jag.

Men nu vet jag för jag har köpt dessa på tradera.

 

Av en tjej som har affär 99:- billigt och bra.

jusTice^butik

Har både till vuxna och barn.

Ja använder ju leggings och så har jag tunika till

eller en herr skjorta oh då kan dessa

vara sköna o ha om det blir kallt ute.

Fanns i storlek S, M, L, XL, XXL och XXXL

till barn är jag inte säker vilka storlekar det fanns.

Men klicka på länken där uppe så kommer du till sidan.


En ganska så vanlig lördag om jag säger så.

Känner mig inte frisk men jag skall inte tjata ut er med det.


Inget regn , ingen sol men en blå himmel.

Snön ligger kvar.


Önskar en fin lördags em/kväll  

Av Cina - 12 november 2010 15:28

Ja idag hade jag tänkt mig detta....


 

Potatisgratäng med vitlök


 

Skivad kall kassler

och någon grönsak vet inte vilken ännu.

Det får duga, jag har kört fast i mat svängen.

Ja har svårt för att hitta på vad man ska äta.

Gjorde  matlista tidigare men näääää

ja följde den aldrig till pricka.

Det var ju heller inte säkert att man var sugen

på just den maten den dagen.

Fast jag ska börja med det igen för det är otroligt jobbigt

att inte veta vad man ska äta.


******************************

Idag regnade det som attan på morgonen och fm.

Men nu håller det uppe men det droppar från taken.

Rena isgatan utan för mitt köksfönster.

Jag har inte vart ut idag för jag har såååååå

himla ont i kroppen och känner mig yrskallig.

Så Håkan var ut och handlade lite idag.

Magen min är bara totalt vidrig så den

skulle jag vilja byta ut.

Tyvärr kan man inte köpa ny annars hade jag gjort det.

Jaja allt har sin tid det läker väl ut så småning om.


Okvälll är det Idol vet ej om jag skall kolla.

Min favorit åkte ju ut så nu kvittar det för min del.

Må bästa man/kvinna vinna.


Önskar alla en fin fredags  eftermiddag/kväll  

Av Cina - 11 november 2010 13:49

På fm ringde Sanna och frågade om hon fick komma o fika.

För hon fick inget kaffe hemma....=))

Klart du får sa jag.

Och tänk vad man kan bli lycklig

över en kopp kaffe med mjölk.

KLICK BILDER

Väntar på kaffet!!!


   

Och så ringer Patrik mitt i kaffet.....=))

(blev lite suddigt bild)


Sedan vart det tal om TOMTEN

Som Sanna är väldigt rädd för.

Det var så att Elvis min katt kom o så gick han ut i hallen

och kloade på en träbit och då sa jag

att nu är TOMTEN här och tittar om

du äter upp din bulle.

Ohhhhh himmel va rädd hon blev hon skaka hela hon.

Oh så vart det ju tyst och då sa jag att nu har han gått hem.

Då sa Sanna: Ja vi "kiter" i TOMTEN visst........

Så la hon huvudet på sne o titta med stora ögon på oss.

Hon är bara för SÖÖÖÖÖÖÖÖT.

Ja jag undrar hur det skall bli när TOMTEN kommer.

Nu får man ju handla julklappar till mindre barn i år.

Ja Sanna vet jag redan vad hon ska få.

Hon kan ju inte läsa så jag kan ju skriva vad hon får.

En Hello Kitty Laptop skall hon få.....en barndator som det så fint heter.

Det är med program i så man kan lära sig saker.



 







Den lille som inte är född än vet jag inte.

Får vänta och se vad det blir först.



Snön ligger kvar här och dom säger det ska komma

mera imorgon så vi får väl se hur det är då.


Ikväll blir det Robinson.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdags em/kväll  






Av Cina - 10 november 2010 11:07

   

Föredrar att inte säga något.....det kan finnas dom som tar illa upp.

Utan visar upp dessa bilder istället och dom talar ju för sig själva.

Ser ut så här hos mig idag......hmmmm

Kroppen gör ont och gör sig påmind idag.

Återkommer senare och berättar vad jag gjort under dagen.

Ha det så gott så länge!


KLICKBARA foton som vanligt

Av Cina - 9 november 2010 18:01

Jaha imorse åkte jag ner till vårdcentralen och tog ALLA prover.

Kan ju säga att det var många rör.

Sedan skulle jag ju lämna avföringsprov.

Men lyckades inte få gå på toa innan vi åkte.

Ett hade jag ju fått igårkväll.

Ja sedan hem och äta frukost då var det dags att gå

på toa så då fick jag det andra provet.

Så nu är alla prover lämnade och tagna.

För inna vi åkte till Kolbäck så åkte vi ner på

stan igen o lämnade in proverna.


Och när vi vart dit så styrde vi kosan mot Kolbäck.

Det blåste storm och det snöade förfullt.

Grenar och träd låg över vägen.

Ett riktigt OGILLA VÄDER!!!!!

Ja Monica och jag tog och gick över till hennes dotter.

Och där fick man gosa med denna lilla krabat.

   

KLICKBARA BILDER 

Simon heter han och är 8 dagar.

Han var såååå söt och rundkindad.

Med andra ord en liten gooooooding.

Tack för kaffet och tack för titten.


Sedan när Monica och jag går hem så yr snön kring huvet.

Och för att inte få snö i ögonen så tittar jag ner i backen.

Ohhhh vad ser jag framför mig i snön.

Joooooo detta.

 

Hur kan det vara möjligt att den levde och sprang

uppe på snön.......fattar inte jag.

Tycker mig se att det fattas något ben eller hur?


Ja vi gick upp till gubbarna som valt att stanna hemma.

Vi vart bjuda på mat hos Kjell o Monica och

det tackar vi för.

Men vid 16:15 så tyckte jag nog att det var dags

att ställa kosan hem för det var säkert trafikkaos ute.

Annars skulle det bli.

Det gick bra att komma hem men det är

drivor av snö på vägen pågrund av blåsten.

 

Lite hur det såg ut på gatan i Kölbäck där dom bor.

Nu får man ju hoppas att inte vintern har kommit för att stanna.

Men det har den nog gjort.

Visst kul för alla som gillar vinter o snö.

Alla är vi olika och det är ju tur.


Önskar alla en fortsatt fin tisdagskväll  


Av Cina - 8 november 2010 18:33

Ja då har jag vart till min DR idag.

Skulle vara där 15:00 och kom därifrån 16:15.

Ojojoj vilken tid hon tar på sig.

Men jag är såååååååååå glad för att hon är så noga.

Hon går verkligen till botten med allt.

Hon tror att jag har MUSKELREUMATISM.

Så imorgon skall jag tillbaks för att börja

ta 20 olika prover + avföringsprov ja det behövde jag inte lämna

imorgon och det var ju skönt de då.

Hon ville ju att proverna skulle tas idag.

Så jag satt ½tim o vänta på att få komma in på

provtagningen.

Och så när jag kommer in så säger tjejen näääää

du får komma tillbaks imorgon för rematolog prover

får inte stå över natten och posten har redan gått.

Jaha det var bara att tacka för sig och gå.

Skall oxå gå och få akupunkur ska gå

in o fråga om de har någon tid när jag ändå

är där imorgon.

Och så fick jag ny PC så nu hoppas jag att

det blir bra iallfall.



Imorgon skall jag åka o Gratta våra vänners dotter.

Som fick en liten/stor Simon den 1 nov.

Skall bli mysigt att få hålla en så liten eller så liten var han inte.

Fast jag vet ej om jag orkar hålla han med mina onda armar.

Men det löser sig säkert.

Hoppas att jag får visa er foton imorgon.


Önskar alla en fortsatt fin måndagskväll  


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards