~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under december 2010

Av Cina - 8 december 2010 13:12

Ja då är det så här nu då att från den 30/4 2011

blir jag utförsäkrad från FK.

Finns inget som heter sjukersättning längre.

Och mitt går ut då.

Har ju vart hemma sedan 2002.

Man kan inte ansöka om förlängning.

Utan jag skall till AF på någon kurs i 90 dagar.

Så efter det så gör man en utvärdering och ser vad man

kommer fram till.

Man kan sjukskriva sig igen efter 90 dagar.

Men vem fan säger att man får det beviljat då.

Ja jag oroar mig inte för det just nu heller.

Tur att man är med i arbetslöshetskassan iallafall.

För då får man mer betalt.

Undrar vad de skall hitta på åt mig.

Är ju inte mycket som jag kan göra.

Och om jag nu oxå har muskelreumatism

så gör ju det inte saken bättre.

Tiden får utvisa allt så tänker jag nu......


*************************************


Imorse ringde min DR och funderade hur jag mådde.

Och jag sa som det var att värken kom tillbaks.

För jag skulle ju bara prova corticonet i 3 dagar.

Så idag har jag börjat igen.

Och jag känner redan en förbättring.

Är skönt att slippa denna hemska värk.

Och håller detta i sig så kanske man kan börja bli människa igen.


*****************************************


Imorse kom våran kvartersvärd med nya

dörrar till våran kyl och frys.

Och när han skruvat bort dörrarna o skulle

sätta dit dom andra så var dörrarna för korta.

Klantigt att inte mäta först innan men men

nu får vi vänta ännu ett tag.

Dörrarna har liksom hängt sig eller hur man nu ska säga.

Men nu har jag iallafall ett rent kylskåp.


*****************************************


-14  grader imorse och nu är det -9,2.

Råkallt som tusan är det tycker jag.

Ingen sol har tittat fram idag.

Stickningen har heller inte vart framme idag.

Vad har jag gjort då...........ja ingenting.

Är himmla lat idag känner jag.

Skrivit nota till det som ska handlas till jul.

Blir inte så mycket för det åker bara ut o in i kylen.

Jansson blir det iallafall skall även göra det

till min bror med familj.

Ska även lägga in sill för det blir det godast.

Skinka ja naturligtvis blir det de.

Det räcker för oss............


Ikväll blir det att se dessa töntiga bönder.


Ja det var allt från mig för idag.


Inget barnbarn har kommmit ännu......  


Tack Lillis för pratstunden idag alltid

lika kul att pratas vid.


********************************************

Denna fina award fick jag av min VÄN RUTH

 

Tusen tack säger jag.

Bestämt mig för att den får stanna här hos mig.



Ha en fortsatt fin onsdag  







Av Cina - 7 december 2010 14:52

Ja vid 17 tiden igår kväll så ringde dom

och talade om att min Dr blivit sjuk så

jag fick inte komma idag.

Fick en ny tid 16/12.

Lite synd att hon vart sjuk men även dom kan bli sjuka.

Men då behövde dom inte sticka mig.

Då hinner blåmärket gå bort.


*****************************

Har setat och stickat lite idag men det tar sig ju inget.

Usch att jag alltid skall börja med stora saker.

Men det är jag i ett nötskal.

Nu skall vi snart åka och hämta Sanna på dagis och sedan hämta

Patrik på jobbet o köra hem dom.

Sari jobbar kväll idag.

Ja det var lite från mig idag.

har inte så mycket att skriva om.

Jo det är kallt ute just nu -12 grader blir en kall natt....*brrrrrr*

Ha en fortsatt fin tisdag  

Av Cina - 6 december 2010 14:53

Usch idag är det en ruggig och råkall dag fast

vi har bara -1 grad.

Lite snöfall men inget att tala om.

Så idag har jag satt fart på stickorna.

 

Fast det tar verkligen lång tid att sticka detta.

Har redan gjort av med 1 hg.

Men det beror ju på att det är denna mönster stickningen.

Eller vad man nu ska kalla det för.

Inget roligt mönster heller.

Men jag skall sticka klart den.

Jag köpt 4 hg så få se hur långt jag kommer med det.


**********************************

Ja imorgon kl 9:30 skall jag till min DR.

Och höra vad hon säger.

Hoppas att jag slipper ta mer prover  inte för

att jag är stickrädd för det är jag då inte.

Men jag har mina ådrer ligger djupt och sist

såååå fick jag ett riktigt stort blåmärke som fortfarande e kvar.

Och det gör ont när blåmärkena blir svarta.

Men men skall hon ha nya prover så e det väl bara

att snällt lägga fram armen.


Inget barnbarn påväg ut vad jag vet.


Ja det var allt från mig för idag!


Ha en fortsatt fin måndag  


Av Cina - 5 december 2010 15:44

Ja den ser ut så här......

 

Fast jag vet inte om jag skall repa upp detta.

Eller om jag skall harva på.

Kanske kan den blir fin.

Såg den klar på förkväll i fredags o den var riktigt snygg där.

Ja vi får se det kanske inte blir någon alls.

Finns ju att köpa.....  


**********************************

Ja ni kanske undrar hur ja mår efter

3 dagar med corticon tabletterna.

Kan ju säga så här att det har hjälpt mig ganska så bra.

Men inte helt tyvärr.

Idag har jag  ont i skinkan o ner i benet.

Får väl höra på tisdag vad DR säger för

då skall  jag på återbesök.

Kan ju vara väderomslaget oxå för här

snöar det nu och det är bara -1 grad.


Hoppas ni har haft en fin 2:a Advent.




Inget barnbarn har synts till så det är bara att vänta

och se när den lilla behagar komma ut.

Tiden gick ut 4/12......men den kommer när den vill ut.

Väntar med spänning  


Allt från mig för idag  


Av Cina - 5 december 2010 09:56

 

När andra ljust brinner

är snart lucia här

hon bjuder oss på kaffe

och bud om julen bär.


Ha en fin 2:a ADVENT

Av Cina - 4 december 2010 19:06

Idag har vi haft matgäster och jag bjöd på denna

kalla räkpaj.

Sååååå supergod så vi åt upp hela på 4 personer.

 

Ja denna skall jag verkligen göra flera ggr.


***************************************

Kallt ut just nu -12 lite råkallt.

Cromiz och Elvis har legat och värmt varandra

på detta vis hela veckan.

 

Ser såååå mysigt ut!


Ja ikväll blir det dansbandskampen för min del.

Hoppas Patrik´s Combo åker ut idag.

Inget dansband tycker jag.

Utan tre pajasar som försöker göra sig roliga.


Ja detta var allt från mig för idag.

Ha en fortsatt fin lördagskväll  


Av Cina - 3 december 2010 09:26

Ja som vi förstår så var ju detta en upplevelse för Sanna.

Och hon var så duktig åt mat jätte bra och var verkligen duktig.

Hon var uppe till 22:30 då gick vi till hytten o sov.

Hon charmade alla som fanns runt oss.

Per Nyberg (kryssningsvärden) ja han dansade med henne.

Musik det gillade hon verkligen.

Ja det var ju liksom hennes resa.

Och hon sov till halv åtta då var det nästan dags för frukost.

Vi åt frukost sedan var det ju bollhavet som hägrade.

Bilderna får tala för sig själva.

Och klicka på bilden så blir den större.

Då kör vi hoppas ni inte lessnar efter 4 foton...=))

 

Väntar på bussen i Västerås.


   

Sitter i fönstret i hytten och poserar.


   

Ja tänk så söööööööööt man kan vara.

Vad skall det bli av detta...=))


     

Väntar på maten o då dricker man bubbelvatten


   

Så fick man då lite frittar o 2 hamburgare


         

Här är det fullt ös i bollhavet.

Ja vi fick in Sari där oxå.


       

Ja så vart det dans i nöjescafet och då vart det dans

med Sari och Per.

Klappa händerna var man ju tvungen att göra oxå.

Per o Sanna sitter o pustar ut.


 

Sedan vart det gonatt.....


Dagen efter.........


       

Då vart det lite glass efter frukosten.

Och sedan boll havet i väntan på lunchbuffén.


Ja det var lite foton från våran resa.

Hoppas du orkade titta på alla.

Som ni förstår så finns det flera men vill inte tråka ut er

med flera foton utan det får räcka så här.


**************************************


Det snör just nu här hos mig och det är -7 grader.

Idag skall jag börja med mina corticon tabletter.

Så får vi se vad som händer.

Det var allt från mig för idag.

Önskar alla en fin fredag.  


Av Cina - 2 december 2010 19:24

Ja då är vi hemma igen.

Allt har vart toppen för oss alla.

Sanna har charmat hela båten både tanter, farbröder och personal.

Ja vad månne det bliva av denna charmör.

Bilder tagna i massor men ni får vänta  tills imorgon.

Nu vill jag vila min kropp och kolla på Robinson.


Det var allt från mig idag!  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards