~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under mars 2011

Av Cina - 23 mars 2011 17:35

Ja idag på em har vi haft Lilla Sanna här.

Så mysigt vi har haft.

3 foton kommer här.

KLICKBARA BILDER

 

Ja man ska ju se ut som Hannah Montana oxå...=))


 

Hjälpreda i köket.

Hon vispar grädden till väfflorna vi åt.

Desan hade hon målat läpparna.....=))


 

Ja så skulle man då äta....

Hon åt nästan en våffla så när som på ett hjärta.

Men grädde var godare tycket hon nog.

Jag frågade vad vill du ha och dricka till.

SVAR: Kaffe tack........vart svaret.

Klart hon fick kaffe........jaja jag vet att det är fel.

Men hon drack inte så mycket av det.


*******************************************


Något som jag oxå vart MYCKET GLAD över det var

att DR ringde imorse och sa

att jag skulle sänka mitt cortison till 1½ tablett

från och med idag.

Ingen vart gladare än jag det går ju framåt.

Få se hur det går med värken nu då.

Men hoppas ju att det skal gå bra.

Nya prover skall tas i nästa vecka.

Man blir ju så glad när det går framåt.


*********************************************


Idag har det vart halv storm ute.

Men snart är all snä borta.

Nu skall jag visa er min julros som kommit fram

under snön.

 

Denna gav jag mamma mars 2009

Men sedan när hon dog juni 2009 så

grävde jag upp den och tog med hem och satte den.

Jag tycker dom är så fina.


Ja detta får bli mitt inlägg för denna dag!


Önskar alla en fortsatt fin onsdag  



Av Cina - 22 mars 2011 17:15

Ja idag lyckades jag göra en mjuk brun pepparkaka.

Den vart så hög och fin.

Har ju haft lite otur med sockerkakor ett tag.

MEN NU....LYCKADES JAG BRA

KLICKBARA BILDER.

   

Jag gillar denna kaka väldigt mycket.

Brukar ju inte äta det jag bakar själv men denna tar jag av.


**************************************

Idag har det verkligen vart VÅR i luften.

Fast väldigt blåsigt men det tar på snön.

+15,1 grader idag

Och på baksidan i lä mot väggen +29 riktigt hääääärligt.

Gräsmattan är snart fri från snön.

Och min julros (mammas) har tittat fram igenom snön.

Ska se om jag kan fota den imorgon.


Har inte så mycket att skriva om idag.

Så jag slutar här och nu.


Önskar alla en fortsatt fin tisdags kväll  

Av Cina - 21 mars 2011 16:33

En mulen och grå dag idag med mycket blåst.

Men ändå ganska så varm.


Idag vart det röding till mat.

 

Ja dom är urtagna men jag ugnssteker dom så här.

Och rensar när dom är klara.

Dom var riktigt goda.

Fick dom av min bror när jag var där sist.


Idag kom min fina tunika som var restad.

 

Har nu tvättat den så den hänger på tork.

Det jag inte gillar det är att det är knytband

som man ska knyta i ryggen.

Det gillar jag inte alls vill att den ska hänga rakt ner.


Ja detta får bli mitt inlägg för idag.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll

Av Cina - 20 mars 2011 15:38

Imorse så dammsöga jag och det var tur för vi fick fikagäster idag.

Sari och GOASTE SANNA kom på en fika efter att Sanna hade dansat.

Så 2 bullar och kaffe gick ner idag, en halv banan hade

hon oxå ätit såg vi när dom hade åkt hem.

Hon är så förtjust i våran Cromiz.

KLICKBARA BILDER

 

Sanna och Cromiz


Detta fina foto fick Håkan idag på sina föräldrar.

Evert och Vera.


Ja så skulle jag ju ta kort på denna stora måne igår kväll.

Inte det lättaste kan ja ju säga.

Men det vart detta foto som vart bäst.


Och så måste jag bara visa er dessa vackra tulpaner

soom jag köpte igår på Maxi.

     

Visst tusan är dom vackra.


 skiner även idag så snön den smälter

lite för varje dag som går.

Härligt tycker jag.

Jag blir så lycklig att vi går mot VÅREN.


Körslaget igår tyckte jag inte alls om.

Vet inte om jag kommer titta på det.

Gillade bara Gabriels kör.

Men jag vet att han är duktig som körledare.

Kanske får kolla om det blir bättre nästa gång.



Nu skall jag förska fixa till lite mat.

Blir kyckling, gräddsås, potatis och kokta morötter.

Ja gelé och inlagd gurka oxå.


Önskar alla en fortsatt fin söndag

och en fin kommande vecka  




  

Av Cina - 19 mars 2011 14:02

Oh vilket underbart väder det är idag.

Tänk om snön inte hade kommit igår

då hade det vart VÅR nu.

Vi har + 23,3 grader mot väggen på altan.

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HÄRLIGT.

Ohhh vad man blir glad när solen skiner.

Vi har vart ute och STORHANDLAT på Maxi idag.

Och så stog dessa skor ivägen för mig

och skrek att dom ville följa med mig hem....=))

 

Och på måndag är det rea pris på dom jäkla skit.

Men jag åker och köper mig ett par till fast i en annan färg.

Kan ju bara ha typ ballerina skor.



Jaha vad tyckte ni om Let´s Dance igår då???

Min Frank är ju kvar och det gillar jag.

Det blir ju en ANDERSSON som vinner

men vilken blir det....=))

Hoppas ju på FRANK.


Ikväll börjar ju KÖRSLAGET.

Hoppas det är några bra med.

Har inte kollat så noga vilka som ska vara med.

Men jag vet några.

Håller nog på GABRIEL FORSS KÖR.

Han är ju hemskt duktig.


Ikväll blire tacos till mat.

Ohhh längtar redan för jag tycker det är sååååå gott.

Fast "gubben " är väl inte så förtjust i det.

Han vill hellst ha korv o potatis.....hahahaaaa


PS: GLÖM EJ ATT KOLLA MÅNEN IKVÄLL NI SOM KAN

FÖR SÅ STOR SOM NI FÅR SE DEN IKVÄLL

DET FÅR NI INTE GÖRA PÅ 19 ÅR


Ja detta får bli allt från mig för idag.


Ha en fin lördag  

Av Cina - 18 mars 2011 14:27

Ja herrejössös vilket oväder vi fått.

Tycker nog att det räcker med detta vita skit nu.

Usch vilket uselt humör jag blir på.

Men skiten ska väl ner innan det blir VÅR.

Som ni kanske förstår så blev det inget TunaPark idag.

Vill absolut inte ut i denna snöyra som råder.

Så här ser det ut hos mig just nu.

     

Så vitt vitt o åter vitt är det.

Ja som skulle åka förbi Lillis och hjälpa henne

med Snuttan men det får bli när det är bättre väglag.

Hoppas du inte blev ledsen på mig Lillis!!!!!


Imorgon måste vi ut vare sig vi vill eller inte.

Det skall storhandlas igen.

Men listan är klar så det är bara att åka iväg

till Maxi när vi vaknar.


Jaha ikväll blir det verkligen spännande

i Let´s Dance undrar vem som åker.

Jag hoppas bara inte min favorit för

då blir jag ledsen.


Nu önskar jag alla en fin fredags em/kväll


Allt från mig för idag  

Av Cina - 17 mars 2011 14:59

Ja imorgon blir det TunaPark som får påhälsning

av oss, vi åker dit tills dom öppnar kl 10:00.

Håkan måste inhandla lite nytt till begravningen.

Och så får vi oss en liten tripp oxå.

Tycker det är lite mysigt att gå där.

Inte säkert att jag orkar springa i alla affärer men

någon ska jag väl titta in till.


Skall även besöka Lillis.

Jag skall försöka klippa Snuttans klor, går det så går det.

Annars får det vara.

Men det återstår att se.


Har inte så mycket att skriva om idag.

Tycker att denna dag vart mycket lång.

  skiner men det är kalla vindar tycker jag.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdag em/kväll  

Av Cina - 17 mars 2011 08:47

Idag är det 3 år sedan Max och Saga mördades i Arboga.

Och jag tänder detta ljus till dom små barnen.

 Tänker på hela familjen Jangestig extra mycket idag

 

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards