~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2011

Av Cina - 16 april 2011 15:16

Ja imorse rev jag ner gardinerna i köket.

Och putsade fönstren fytusan vilket jobb.

Helt slut efteråt men nu är det gjort.

Och Julen varar ju ända fram till Påska sjunger dom ju

och det kan man ju säga med dessa bilder av min julstjärna.

KLICKBARA BILDER.

     

Ja vill inte kasta bort dom ännu.

Tycker det är synd.

Efter att jag fixat klart fönstren så var jag tvungen och lägga mig

en stund och under tiden jag slummrade så hade Gerty min bloggvän

ringt och jag tackar för tipset min vän.

Håkan har vart och köpt nu.

Så nu skall jag äta detta.


  Soligt och fint är det ute men vågar inte

sitta i solen nu när jag äter pc.

Så jag får vänta till Påsken.

På Påskafton är vi bjudna bort på mat.

Och sedan på Påskdagen har jag bjudit hit min bror med familj

på lite blandad mat vet inte till 100% än vad det blir.

Och på onsdag får vi våra utemöbler ska bli roligt.


Nu på måndag åker jag bort ett dygn.

Tar med mig min brors yngsta son Marcus.


Just nu har jag en köttfärslimpa i ugnen

som vi skall äta idag.

Blir lite sås o potatis o morötter till det.

Det duger en lördag som denna.


Önskar alla en fortsatt fin lördag  

Av Cina - 15 april 2011 17:51

Ska det aldrig ta slut på skiten.

Jag har haft sveda av o till i flera veckor

när jag kissat.

Det har vart lite konstig ena dagen svid nästa inget svid.

Sedan några dagar inget svid.

Annars brukar det ju svida alla dagar o varje gång man kissar.

Men inte denna gång.

Imorse tog jag mig i kragen o ringde till DR.

Och jag fick komma kl 15:00  och lämna urinprov

o sedan fick jag träffa MIN riktiga DR.

Och viss hade jag UVI så nu är det PC igen.

Senast var i december.

Jaja nog om detta det går väl över.



Idag har det vart kallt tycker jag.

Kyliga vindar som har blåst.

Men imorgon skall det ju bli fint säger dom.

Jag litar inte på dessa vädergubbar/tanter.


Nu önskar jag dig en riktig trevlig fredag

vad du än tar dig för med 

Av Cina - 14 april 2011 20:22

Ikväll har vi vart till Sari o Patrik och Sanna.

Patrik fyllde ju år den 24 mars då var jag sjuk i magen.

Sari fyllde år i går och då var jag för trött för att åka dit.

Så idag har jag och Håkan och min bror med familj vart där

på mat och fika.

Vi var lite tidiga så Patrik var ute med Sanna i sandlådan och sedan

så cyklade hon o det klarar hon så bra.

Snart kan man ta bort stödhjulen tror jag.

KLICKBARA BILDER

          


Solsken hela dagen varmt o skönt.


Ha en fortsatt fin kväll...  

Av Cina - 13 april 2011 15:05

Ja då var mötet med AF och FK avklarat.

Hade min handläggare med mig från medarbetarcenter oxå.

Hon hon från FK va med typ 10 min.

Och henne ger jag inte fem öre för.

Fy vilken arrogant brud 25 år kanske på sin höjd.

Inte tillmötesgående alls nääää usch.

Men damen på AF hon var en mycket trevlig dam i medelåldern.

Vi pratade hit och dit om hur det nu skall bli efter att

jag blir utförsäkrad den 30/4.

Men som det är just nu så skall jag gå i något som heter

IRIS HADAR och lära mig mindfulness, stress o smärt hantering och ergonomi.

Det är 2,5 tim 2 dagar i veckan i 8 v.

Det var det hon kunde erbjuda mig.

Har alldeles för mycket smärta för något annat.

Jag kommer att söka sjukersättning så småning om.

Jag har fått en tid 1½ tim till min DR den 10/5 .

Så jag hoppas hon kan skriva ett läkarutlåtande som dom godtar på FK.

Är ju inte det lättaste men jag gör ett försök.

Så får vi se vad som händer.


Just nu snurrar det bara i mitt huvud.

Har tagit in en massa information idag.


Min kropp gör ont idag och min rygg oxå men det

beror ju på min muskelreumatism så det vet jag.

Bara att kämpa på inget annat.

Måste ju göra något kan ju inte bara sitta på en stol.

Så får man ha ont sedan så är mitt liv.


För er som undrar vad MINDFULNESS ÄR:


Sitt rak och slappna av i axlarna
Sänk blicken till golvet framför dig och slut ögonen något

Flytta nu uppmärksamheten till din andning.

Känn hur luften strömmar in genom din näsa, ner genom halsen och fyller lungorna.

Andas sedan ut igen genom munnen.

Försök följa luftens väg genom varje andetag.

Var öppen för alla tankar som kan tänkas dyka upp i stunden.

Försök att inte fastna i dem utan bara lägga märke till dem och sedan varsamt flytta din uppmärksamhet tillbaka till din andning.

Se dina förnimmelser som löv som flyter förbi i en å.

De kommer och går men omgivningen är fortfarande den samma.

Istället för att gå in i dina förnimmelser och följa dem försök bara betrakta dem som löv som flyter förbi.

Försök att inte döma dina förnimmelser utan bara iaktta det som passerar.

Du är inte dina tankar, du är mycket mer än dina tankar.



Ingen sol idag lite små dugg.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdag  



 







Av Cina - 12 april 2011 17:20

Efter frukost idag så tog jag mig ett jätte varmt bad.

Och ryggen kändes ganska så bra efteråt.

Men vi var tvungna att kratta bort alla löv från rabatten

på framsidan så nu har jag förbaskat ont igen.


Och medans jag ändå har ont så hittade jag ett recept på bullar.

Så jag  tog och baka dom nu på eftermiddagen.

KLICKBARA BILDER

       

Vart inte så många det skulle bli 30 men

jag hade  inte bullformar så det räckte.

Så jag fick ta muffinsformar istället.

Så det var 21 istället men det gör inget.

Dom åker in i frysen iallafall.


Inte så mycket sol idag utan mest moln och lite blåst.

Kom inget regn heller som dom sa.


Ja imorgon är det då dags att ha möte

med FK och AF kl 9:00

Så får vi se vad dom har att säga.

Jag har nu bara drygt 2 veckor kvar på min

tillfälliga sjukersättning.

Har bara vart hemma i 10 år så jag fattar

inte vad dom ska med mig till.

Ja ja nog om det jag får se vad som sägs imorgon.


Nu önskar jag alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 11 april 2011 14:23

Idag har vi beställt nya möbler till altanen.

Får dom i nästa vecka.

Dom vi har är i trä inget fel på dom alls.

Men man tröttnar ju o vill förnya sig.

Och sedan tar dom lite stor plats.

Vi har inte så himla stor altan.

Katterna ska ju och ha plats med sina

kattpelare som dom ligger i.

Nu har vi beställt detta.

KLICKBAR BILD

 

Inga dyner behövs och det är skönt.

När man har 3 katter som vill ligga ibland i stolarna

så blir det ju hår på dynorna direkt.

Men dessa kan man ju torka av.

Så jag hoppas att detta blir bra.

Skall städa och göra fint där ute tills vi får detta.

Patrik o Sari får ta det andra ut till husvagnen.

Det dom har där kan dom ny köra till tippen.


En underbar dag med  och värme.

Har tvättat o hängt ut är +34 grader på baksidan mot väggen.

Har även börjat väcka min vindruva.

Och jag hoppas verkligen att den lever efter

denna hemska vinter.

Men det återstår att se.


Nu önskar jag er en fortsatt fin dag  



Av Cina - 10 april 2011 16:40

Ja idag på förmiddagen så åkte vi ut till våran nyöppnade affär

CITY GROSS för att se vad som erbjöds.

Och himmel o pannkaka så stort det var.

Kändes som om man gick på Ullared...=))

Fast detta var ju då bättre för jag är ingen älskare av Ullared.

Vi gick inte runt allt idag utan vi handlade liksom det vi skulle ha.

Ganska så mycket folk men inte trångt o så.

Många kända ansikten från Maxi

Dom var 8 st från ICA MAXI som fått jobb på city gross.

Lite billigare än maxi det är dom på vissa varor.

Men det var en schysst affär så där handlar jag nog i fortsättningen.

Sol av och till idag just nu hänger regnet i luften.


Nu skall vi straxt äta lite mat det blir

potatisgratäng med vitlök och kall ytterfilé.


Så detta får bli mitt inlägg för idag.


Önskar alla en fin kommande vecka  

Av Cina - 9 april 2011 21:46

Ja idag kom Håkan hem känns skönt att han är hemma och att

detta är över nu.

Och att allt blir som vanligt igen.

Han kom vid 16:15 i eftermiddags.

De åkte från Östersund vid 8:30 imorse.

Vill visa er vilken fin kyrka dom hade begravningen i.

KLICKBAR BILD

 

Detta är kyrkan i LIT.

Visst var den fin??


*******************************************

Sol och blåst hela dagen idag oxå.

Undrar när blåsten ska sluta.

Jag är väldigt trött ikväll somnade inte förrän

bort åt 4 i morse sedan ringde Håkan vid halv 9

och väckte mig men det gjorde ju inget.


Men nu skall jag snart hoppa i säng.


Så detta får bli mitt inlägg för dagen.  


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards