~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under augusti 2011

Av Cina - 4 augusti 2011 18:32

Usch fick ett sms imorse från Patrik att Sari var till

Dr med Sanna för hon hade ont i öronen.

Det första jag tänkte var ju att hon fått in vatten i öronen

när hon badar flera ggr om dagen.

Men hon hade en stor öroninflammation så hon fick PC

och alvedon, pc i 8 dagar

Fast hon fick faktiskt vara i solen o bada fick hon oxå men

naturligtvis inte ha huvet under vattnet.

Sanna är ju tålig o har hög smärtgräns så hon var inte ledsen och så.

Ja dom är ju i spanien och dom har en hel vecka kvar.

Dyrt att bli sjuk där nere men det får man ju tillbaks

på försäkringen när man kommer hem.

Men annars var det bara bra med dom.

Pratade med Sanna i telefon idag oxå.

Och hon kvittra på och var glad.

Annars har det inte hänt så mycket här idag.

Tvättat lite sängkläder m.m


Snart kan man gå ut o sätta sig på altanen när solen gått

ner bakom höghuset.


Önskar alla en fortsatt fin kväll  

Av Cina - 3 augusti 2011 18:02

Ja idag har jag vart ner på stan på förmiddagen.

Först var jag till medarbetarcenter med lite papper

och så pratade vi lite om ditt o datt.

Sedan till forex för att hämta Karins turkiska lira.

Och efter det så satte jag mig en stund för att invänta Britt

som jag skulle möta 11:30 för en lunch.

När hon kom så gick vi till Mongoliska för att äta

kinabuffé  oj så gott det var.

79:- tyckte jag var billigt och bra.

Salladsbord, smör o bröd, buffé, friterade bananer med glass,

ett stort glas vatten och sedan kaffe.

Hade inte min kamera med mig den låg hemma vid datorn.

Sedan tog jag bussen hem så jag var väl hemma vid 13:30

så vid 14:30 vart jag såååååå trött så jag gick o la mig

och somnade av o sov till 16:45 inte likt mig.

Men jag blir så trött i denna värme som är oxå.

Skönt för alla som har semester så klart.

Fast för mig är det för varmt så länge jag inte är vid vatten.

Ja ska inte klaga för jag skall ju till värmen men det är en annan värme.

Här är det ju bara kvavt o klibbigt.

Allra skönast tidigt på morgonen.


Önskar alla en fortsatt fin ondagskväll  

Av Cina - 2 augusti 2011 21:02

Usch vilken kvalmig o klibbig dag det vart idag.

Var tvungen att gå och lägga mig i ett svalt bad på eftermiddagen.

Det var verkligen skönt.

Annars har inte så mycket hänt idag.

Imorgon skall jag luncha med en gammal kompis

som jag inte träffat på 5 - 6 år.

Det skall bli trevligt.

Ja skulle ju ner till stan imorgon för att hämta Karins turkiska lira

så då passade det ju bra att Britt och jag träffas.


Detta får bli mitt inlägg för idag.


Önskar alla en fortsatt fin kväll  

Av Cina - 1 augusti 2011 18:53

Har ni sett herr kantarell 

bor i Enebacken....lalalalalaaaaaa

KLICKBILDER

       

Jaaaa gud vad jag är glad.

Idag vid 15-tiden ringde telefonen o jag svarade

och i andra änden var min psykolog.

Och hon plockar massor av svamp flera 100 kg om året.

O idag hade hon haft med sig till jobbet men det vart

en halv Willys papperskasse kvar.

Hon säljer ju till jobbarkompisarna.

Och nu vart det 5 kg kvar o då undrade hon om jag ville ha dom.

Klart jag ville man tackar ju inte nej till skogens gula guld.

Så hon kom hit med dom o jag fick INTE betala.

Ohhhh jag är sååååå glad.

Tänk att hon tänkte på just mig.......

Rensade var dom oxå fick bara dela dom i bitar.

Så nu har jag förvällt dom sedan åker dom in i frysen.


****************************************

På förmiddagen idag tog vi en sväng till Köping för Håkan

skulle hjälpa Karin (min resekompis) med hennes bil

som inte ville starta.

Så vi tog en snabb vända.

En kopp kaffe o sedan lite prat o sedan ut

och kollade på bilen.

Och nu går den igen.

Hoppas det håller i sig nu.

Sedan hem o handla lite.

Och nu är det kväller redan.

Ikväll blir det att kolla på Lotta på Liseberg.


Varmt som sjutton är det oxå.    


Önskar alla en fin kväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards