~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Tror tametusan.......

Av Cina - 12 oktober 2011 14:51

att jag håller på ao fryser ändan av mig.

Herre gud så gråkallt det är ute.

Snön är nog snart här tror jag.

Blåser som sjutton o löven bara dalar ner.

Usch så tråkigt o en himla tråkig årstid

vi ska gå till mötes bläääää.

Det är ju så kallt inne för här har dom då inte satt på någon värme.

Fullt på pälsad får man vara.

Tänk om jag hade en kakelugn va mysig det skulle vara.

Näää nu har jag klagat klart.


31/10 tar jag med mig brosans son Marcus o far ut på en tur.

Ska bli kul han har ju höstlov då.

Länge sedan jag var på en tur nu.

Senast var i april om jag inte minns fel.

Något kul att se fram mot.


Ikväll blir det att kolla till bönderna o se om de

får till det denna säsong.


Ikväll ska vi äta en fisk (file) som heter LUBB.

Konstigt namn men den ska vara god.

 

KLICKBILD

Önskar alla en fortsatt fin onsdag 



 
 
lillis

lillis

12 oktober 2011 16:44

Håller med dig om att det är riktigt gråkallt.
Vad kul att ni ska ut på böljan den blå.
Ska oxå titta på bönderna
ha det bäst min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se/:

 
annemon

annemon

12 oktober 2011 18:28

Lubb har jag aldrig smakat, men torsk blev det idag,det är inte illa det heller.Skall oxå se bönderna ikväll.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

12 oktober 2011 21:29

Obehagligt att frysa så långt in i benmärgen. skönt när man kan sätta på värmen själv när det behövs, ni kanske skulle ha ett litet elektriskt element.
Ha en go dag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Maggan

Maggan

12 oktober 2011 22:22

Jag tycker också det har varit gråkallt idag och det är som om kylan slår sig in i lägenheten också. Fast jag har värmen på. Hjälper inte. Så inatt får det bli en extra filt i sängen.
Jag skickar en riktigt VARM kram till dej och hoppas den värmer lite.

http://bloggplatsen

 
irja

irja

13 oktober 2011 00:33

DÅ ska vi tala tyst om hur kyligt det är hos mig, frost på bilrutorna och morgonhala vägbanor,,,,än har vi inte snö, och vill inte ha de än heller,,,
Har fått elda hela långa dan i täljstenskaminen, en behaglig värme sprider över allt....
Värmande kramiZar från IA....

http://40-talisten. bloggplatsen . se

 
Spanaren

Spanaren

13 oktober 2011 09:08

Min bästa tid är nu ;.)
Jag älskar alla årstider och vintern är faktiskt ganska härlig bara det inte är 30 grader kallt!

Människor stillar ned sig, äter gott, läser och kanske sover lite längre.

Skönt med mörka nätter, levande ljus, maken och vovven.

En kamin skulle jag också önska mig och tur att vi har en gammal järnspis att elda i på vårat torp *ler*

Gissar att du åker söderut ... rätt eller fel ;.)

Ha en bra dag vännen/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

13 oktober 2011 09:23

Hoppas du får en trevlig Tur blr det till solensland någon stanns.
Älskar fisk måste prova den någon gång..
Kallt här var det 7+ ute 17,9 inne snart dags att sätta på värmen Vi kör luftvärmepumpen några timmar på morgonen till solen börjar värma.
Det enda bra med att småfrysa är förbränningen i kroppen ökar. min fryslort till man är smal som en tänsticka

Ha de bra vi hörs Kram Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

13 oktober 2011 10:15

fisk gillar jag också :)
vi har en fin kakelugn
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards