~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Lördagen i ord och bild........

Av Cina - 29 oktober 2011 17:45

Jaha vid 10:30 åkte vi ut och först fick plantagen ett besök.

Skulle köpa gravljus och två gravdekorationer till.

Och efter det så åkte vi och tvätta bilen.

Sedan styrde vi mot Köping och första

stoppet var vid mammas grav.

KLICKBILDER

Så här fint var det där.


Efter det så var det BRO som fick på hälsning.

 



Där ligger min farmor och farfar. 

 



BRO KYRKA där är jag döpt.

   

Vart verkligen nostalgi och lite tårar.

Är så här har jag sprungit som liten.




 

Här i Bro Prästgård bodde min farmor och farfar.

Min farbror har haft detta tills för någon månad sedan.

NU står det tomt sorgligt nog.



I detta hus var det tvättstuga till höger

till väster hade vi kycklingar på den tiden.

Idag är det en sockenstuga.



Hönshuset som taket har rasat in på =(

Här har man matat höns och hämtat många ägg.


Lilla röda huset som står med gaveln

här åt hade jag min lekstuga i det kallade vi för magasin.

Var ju uthus med 3 dörrar. 


Hit till detta lilla röda hus flyttade vi kycklingarna till när de vart lite större.

Ja herre gud vad minnen man har det är inte klokt.

Det bara pluppa upp en massa nostagi i huvet.



Ja efter detta så styrde vi kosan mot Arboga

Där ligger Håkans farmor och farfar på Skogskyrkogården.

Den ligger mitt uppe i skogen.

     

Lite bilder därifrån.


Ja när vi ändå var i Arboga så tog vi oss till DOLLAR STORE

Ohhhh himmel o pannkaka såååååå mycket folk.

Bilar överallt men vi hittade en parkering o gick in.

OJOJOJ va stort det  var.

DOLLAR STORE i Ludvika kan dom stänga för det är inget mot detta.

Vi gick inte runt allt för jag orkade inte fick lite panik när

det var så mycket folk.

Men visst handlade jag.

Vi ska åka dit en dag i veckan o vara där när dom öppnar.

Detta fick följa med hem idag.

   

Bild 1 = En korg att ha papper i.

            3 stora  microburkar

            3 små microburkar

            En slickepott

            Ett litet rivjärn.

            Det rosa dundermedlet.


Bild 2 = En stor ugnfast form

             2 små ungsfasta formar.


Bild 3= En stor glasburk att ha mjöl i.

            2 pkt med panel gardiner till jul.


Billigt som tusan allt gick på 400:-


Hoppas jag inte har tråkat ut er med detta långa inlägg idag.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  


 
 








 
 
Maria

Maria

29 oktober 2011 19:01

Det blev nästan som minnenas parad för dig. Synd att ett så stort fint hus står tomt men det kanske snart blir bebott igen. Nä inte så roligt att gå i affärer när man skall behöva trängas med en massa folk.
Ha en go kväll/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

29 oktober 2011 19:16

Oj vilka fin bilder du visar för oss. Ja ibland tar nostalgin överhand men Ack så trevligt.. Har jag berättat att LOVE & Jag åker till Stockholm på Onsdag till lekkamrater vi hade på 40 & 50 talet då blir det Nostalgi snack

Hoppas du får en trevlig helg
Kram Anita Lundwall

http://htisalaya.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

29 oktober 2011 19:22

Så många vackra bilder vi får ta del av(tack), kul och även lite ledsamt att blicka tillbaka på det som varit.Kul att få vara med på era resa ni haft i dag
Ha en skön kväll min vän
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen .se

 
Ingen bild

Karin

29 oktober 2011 19:41

Mycke fina bilder.Klart man blir nostalgisk när man tänker tillbaka på det som varit.Man har ju upplevt en hel del i våra år,eller hur?Barndomen känns så nära ibland o så länge sen ibland...
Idag kom det in en ny dam på kortis o.hennes vännina bor hos mej.Damen tillbringade em.inne hos oss.Du skulle sett o.hört dessa två, fnittriga" tonåringar"."Tror du att gubbarna sitter däruppe o ruskar på huvedena åt oss"sa den ena. Jaaa sa den andra o skrattade så tårarna rann när de pratade förr i tiden.Jättemysig em!!!
Ska också åka tillbaka till Dollarstore,ångrade att jag inte köpte en del grejor.Tur det inte är så långt bort.
Ha en skön söndag/kram

 
Ruth

Ruth

29 oktober 2011 23:59

Det blev en heldag för er, tur ni hade vädret på er sida. Fint blev det på gravarna med ljus och pynt. Känns vemodigt att vandra om kring på prästgården när man har så många barndomsminnen där ifrån. Vad kommer att ske nu när ingen bor där, det förfaller så snabbt.
Mycket har du handlat till köket, inte dyrt blev det heller.
Önskar er en fin söndag / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

30 oktober 2011 01:05

Jätte fina bilder,och skoj att du delar med dig av dina minnen!
Ja nog är dollar stort,och kan tänka mig att du fick lite panik skulle jag med fått! men fina saker till kanonpris du fick med dig hem idag iaf =)
Kramar!

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

30 oktober 2011 08:03

Många fina bilder idag ! Vi har delat upp ansvaret för graven mellan oss, har ett år var. Så detta året behöver vi inte om vi inte vill.....fast man gör ju besök på graven lite nu och då i alla fall :)
Ska nog ta mig igenom arbetsdagen.....brukar ju göra det trotts allt men det blir allt svårare med den tilltagande värken......fast idag får man ju inte vara sjuk så det är väl bara att kämpa vidare.Kram

http://corina.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

30 oktober 2011 10:17

vad fint det blev vid gravarna och jättefina bilder, förstår att du fällde en liten tår, vet du, jag är född i Arboga
bamsekramar och en fin dag till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
annemon

annemon

30 oktober 2011 11:09

Nej, inte har du tråkat ut det var ett mycket bra inägg mycket att se fina bilder tips på ny affär. En nostalgi tripp för dig/er,så fina gravarna blev Blev en långdag med andra ord.
Ha en skön söndag.

http://annemon.bloggagratis.se

 
agge

agge

31 oktober 2011 08:49

Vackra bilder du visar upp här på bloggen, verkligen. Så vackert det är smyckat på gravarna också.
Billigt inköp, ett fynd..vad kul.

kram

http://havefun.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards